Τεχνολογία-Επιστήμη
Τρίτη, 21 Οκτωβρίου 2014 15:52

Audi: Ταχύτερο αυτόνομο όχημα στον πλανήτη το RS 7

Έναν γύρο του Grand Prix track στο Χόκενχαϊμ, σε μεγάλες ταχύτητες και χωρίς άνθρωπο οδηγό πραγματοποίησε το Audi RS 7 το Σαββατοκύριακο.

Έναν γύρο του Grand Prix track στο Χόκενχαϊμ, σε μεγάλες ταχύτητες και χωρίς άνθρωπο οδηγό πραγματοποίησε το Audi RS 7 το Σαββατοκύριακο.

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση της Audi, πρόκειται για «άλλη μια μεγάλη επιτυχία στην ανάπτυξη του  piloted driving…ο νεότερος τεχνολογικός πρωτοπόρος έτρεχε στα φυσικά του όρια, χωρίς οδηγό. Το Audi RS 7 piloted driving concept χρειάστηκε μόλις κάτι παραπάνω από δύο λεπτά για να ολοκληρώσει ένα γύρο στο Grand Prix track στο Χόκενχαϊμ, ελεγχόμενο με υψηλή ακρίβεια, της τάξης εκατοστών». Σε ανάρτηση στον λογαριασμό της Audi στο Twitter αναφέρεται ότι το RS 7 έπιασε ταχύτητα 149 μιλίων/ ώρα (239,79 χλμ/ ώρα), καθιστώντας το «επίσημα, το ταχύτερο αυτόνομο όχημα στον πλανήτη». 

Για τον προσανατολισμό του κατά τη διαδρομή το όχημα χρησιμοποιεί ειδικά διορθωνόμενα σήματα GPS, τα οποία μεταδίδονται στο όχημα μέσω Wi-Fi και ραδίου υψηλής συχνότητας. Παράλληλα, 3D κάμερες στο όχημα καταγράφουν τη διαδρομή και ένα πρόγραμμα υπολογιστή συγκρίνει τα στοιχεία αυτά με δεδομένα από ένα data set που βρίσκεται στο όχημα. Το τελικό αποτέλεσμα είναι η δυνατότητα του οχήματος να προσανατολίζεται στην πίστα με ακρίβεια εκατοστών.

Το αποκαλούμενο piloted driving αποτελεί έναν από τους πλέον σημαντικούς τομείς έρευνας και ανάπτυξης για την Audi, με τις πρώτες επιτυχείς εξελίξεις να έχουν επιτευχθεί πριν από δέκα χρόνια. Οι δοκιμαστικές κούρσες στα φυσικά όρια του αυτοκινήτου παρέχουν στους μηχανικούς της εταιρείας περισσότερα στοιχεία για την ανάπτυξη αυτόματων λειτουργιών αποφυγής, που θα μπορούσαν να φανούν εξαιρετικά χρήσιμες, για παράδειγμα, σε επικίνδυνες συνθήκες οδήγησης.

Συστήματα driver assistance χρησιμοποιούνται ήδη σε μοντέλα της εταιρείας, όπως τα Audi A6 και A7 Sportback. Ειδικοί από τη Volkswagen Group Research, το Electronics Research Laboratory και το Stanford University συνεργάζονται με την Audi πάνω στην περαιτέρω ανάπτυξη τέτοιων συστημάτων.