Το φημισμένο αυτοκίνητο Mini Moke επιστρέφει με στόχο να κατακτήσει την διεθνή αγορά, ξεκινώντας από την Ελλάδα και τη Μεσόγειο. Πίσω από την επανακυκλοφορία του μάλιστα κρύβεται ένας Ελληνοαυστραλός, ο Τζιμ Μάρκος.
Το φημισμένο αυτοκίνητο Mini Moke επιστρέφει με στόχο να κατακτήσει την διεθνή αγορά, ξεκινώντας από την Ελλάδα και τη Μεσόγειο. Πίσω από την επανακυκλοφορία του μάλιστα κρύβεται ένας Ελληνοαυστραλός, ο Τζιμ Μάρκος.
Η αυστραλιανή εταιρία Moke Motors σε συνεργασία με την κινεζική Chery κατασκευάζουν ένα ολοκαίνουργιο Mini Moke, διατηρώντας αρκετά από τα στοιχεία του μοντέλου της πρώτης γενιάς.
Ο Τζιμ Μάρκος είναι αυτός που έχει τα παγκόσμια δικαιώματα για το Moke και στα άμεσα σχέδιά του είναι να το λανσάρει στην Ευρώπη.
Το αυτοκίνητο είχε εκτεθεί στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και όπως λέει ο κ. Μάρκος είναι στα πρόθυρα υπογραφής συμφωνιών με αντιπροσωπείες στην Ελλάδα και άλλες χώρες της Μεσογείου για την διάθεσή του.
«Πολλοί είδαν το αυτοκίνητό μας στη Θεσσαλονίκη, στο περίπτερο του Ελληνοαυστραλιανού Εμπορικού Επιμελητηρίου HACCI και εντυπωσιάστηκαν» είπε και πρόσθεσε ότι σύντομα το νέο αυτοκίνητο θα κάνει την εμφάνισή του στα ελληνικά νησιά.
Η κατασκευή του Mini Moke ξεκίνησε το 1960. Είχε σχεδιαστεί από την British Motor Corporation (BMC) από τον σερ Άλεκ Ισιγκόνις. Το αρχικό μοντέλο ήταν ένα πρωτότυπο όχημα, για στρατιωτική χρήση, στα χνάρια του αμερικάνικου Jeep.
Το πρώτο Moke «χτίσθηκε» στο Longbridge, στο εργοστάσιο της BMC στο Μπίρμπιγχαμ. Συνολικά στο Ηνωμένο Βασίλειο παρήχθησαν 14.518 Moke , από το 1964 έως και το 1968. Στην Αυστραλία κατασκευάσθηκαν άλλα 26.000 (1966 έως 1981) και στην Πορτογαλία 10.000 μεταξύ 1980 και 1993, όταν η παραγωγή του Moke τερματίσθηκε.
Πηγή: ΑΜΠΕ