Από τη λεωφορειακή γραμμή 224 ξεκίνησε πιλοτικά η λειτουργία των πρώτων 10 «έξυπνων στάσεων», από τις οθόνες των οποίων οι επιβάτες ενημερώνονται για τον ακριβή χρόνο διέλευση των λεωφορείων. Έως το τέλος του χρόνου οι «έξυπνες στάσεις» θα έχουν φτάσει τις 100.
Από τη λεωφορειακή γραμμή 224, η οποία συνδέει την Καισαριανή με τα δικαστήρια της Ευελπίδων, ξεκίνησε πιλοτικά η λειτουργία των πρώτων 10 «έξυπνων στάσεων», παρουσία του υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Το σύστημα της τηλεματικής, το οποίο θα λειτουργήσει πλήρως στις αρχές του 2016, θα δώσει τη δυνατότητα στους επιβάτες να ενημερώνονται για τον ακριβή χρόνο διέλευσης των λεωφορείων και των τρόλεϊ από οθόνες που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις.
Επόμενο σχέδιο προς υλοποίηση είναι η δημιουργία εφαρμογής για κινητό τηλέφωνο και τάμπλετ, μέσω της οποία οι επιβάτες θα ενημερώνονται για την ακριβή ώρα διέλευσης του λεωφορείου.
«Πρόκειται για ένα έργο, που επί 10 χρόνια ήταν κι αυτό στα συρτάρια. Σήμερα, γίνεται πραγματικότητα. Κάθε μέρα πλέον θα προστίθενται "έξυπνες στάσεις" σε όλη την Αθήνα», είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης και πρόσθεσε πως έως το τέλος του χρόνου ο αριθμός των τηλεματικών στάσεων θα έχει φτάσει τις 100.
Παράλληλα, σημείωσε πως «οι καλές αστικές συγκοινωνίες είναι το κράτος πρόνοιας, είναι το δίκαιο κράτος και οφείλουμε να παλέψουμε για να ανταμείψουμε τους συμπολίτες μας για όλες αυτές τις θυσίες που έχουν γίνει. Τα έργα προχωρούν και αποδίδουν θέσεις εργασίας. Η αστική κινητικότητα και οι αστικές συγκοινωνίες βελτιώνονται».
Οι πρώτες «έξυπνες στάσεις» είναι «Ευαγγελισμός» (άνοδος & κάθοδος Βασιλίσσης Σοφίας), «Ρηγίλλης» (άνοδος & κάθοδος Βασιλίσσης Σοφίας), «Πεδίον Άρεως», «Πανελλήνιος», «Πολυτεχνείο», «Πλ. Κάνιγγος», «Ακαδημίας», «Σύνταγμα».
Το σύστημα της τηλεματικής περιλαμβάνει εγκατάσταση εξοπλισμού σε 1.750 λεωφορεία και 250 τρόλεϊ και εγκατάσταση 1.000 «έξυπνων στάσεων».
Ειδικές μπάρες σε λεωφορεία από Νοέμβριο για τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής
Εξάλλου, για τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής από τον επόμενο μήνα θα αρχίσουν να τοποθετούνται ειδικές μπάρες (τουρνικέ) στην μπροστινή πόρτα λεωφορείων και τρόλεϊ.
Η αρχή θα γίνει σε γραμμές με ήπια κίνηση, προκειμένου να ελεγχθούν η λειτουργικότητα και η αποτελεσματικότητα των τουρνικέ ώστε στη συνέχεια να αποφασιστεί εάν θα τοποθετηθούν και στα υπόλοιπα οχήματα που εξυπηρετούν τις γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση.
Πηγή: ΑΜΠΕ