Τα δικά τους ρομπότ- αυτοκινητάκια διαστάσεων 20x20x20 εκ., που μπορούν να κινούνται ελεύθερα στον χώρο, εντοπίζοντας και αποφεύγοντας εμπόδια- κατασκεύασαν 16 μαθητές γυμνασίων και λυκείων της Θεσσαλονίκης, μεταξύ των οποίων και ένας 13χρονος.
Τα δικά τους ρομπότ- αυτοκινητάκια διαστάσεων 20x20x20 εκ., που μπορούν να κινούνται ελεύθερα στον χώρο, εντοπίζοντας και αποφεύγοντας εμπόδια- κατασκεύασαν 16 μαθητές γυμνασίων και λυκείων της Θεσσαλονίκης, μεταξύ των οποίων και ένας 13χρονος.
Οι μαθητές περιηγήθηκαν στον θαυμαστό κόσμο της ρομποτικής τεχνολογίας στο πλαίσιο σεμιναρίου Ρομποτικής, που διοργάνωσε η Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης. Τα ρομπότ παρουσιάστηκαν στο κοινό σε πρόσφατη ειδική εκδήλωση. «Φτιάξε το μόνος σου: Robo-cars, συναγερμός ή μετεωρολογικός σταθμός από 50 ευρώ».
Για να κατασκευάσουν τα ρομπότ, οι μαθητές διδάχθηκαν τη χρήση του μικροελεγκτή arduino. Πρόκειται για την πιο διαδεδομένη ελεύθερη πλατφόρμα ανάπτυξης ηλεκτρονικών, ανοιχτού κώδικα. «Το σκεπτικό ήταν να βρούμε παιδιά που να μπορούν να αντεπεξέλθουν σε υψηλότερες επιδόσεις από αυτές που προϋποθέτει ένα έτοιμο ρομποτικό κιτ, από αυτά που διατίθενται στο εμπόριο» εξηγεί στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο καθηγητής Φυσικής της Γερμανικής Σχολής Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος του σεμιναρίου ρομποτικής Μιχάλης Σεβδυνίδης.
Πλεονέκτημα της εν λόγω πλατφόρμας, κατά τον ίδιο, είναι ότι κάποιος μπορεί να κατασκευάσει ένα ρομπότ και να το πουλήσει, ενώ το κόστος της κατασκευής είναι κατά πολλές φορές χαμηλότερο, σε σχέση με τα συναρμολογούμενα ρομποτικά κιτ της αγοράς. «Κάθε ένα από τα αυτοκινητάκια κόστισε περίπου 50 ευρώ, ενώ με μία μετατροπή και ένα επιπλέον μικρό ποσό της τάξης των 5 ευρώ, οι μαθητές θα μπορούσαν να κατασκευάσουν έναν μετεωρολογικό σταθμό ή έναν συναγερμό» εξηγεί.
Για να φτιάξει κάποιος ένα ρομπότ με το arduino δεν χρειάζεται εξειδικευμένες γνώσεις ηλεκτρονικής, ωστόσο σύμφωνα με τον καθηγητή, είναι δύσκολο στη χρήση και απαιτεί και γνώσεις προγραμματισμού, «γι' αυτό είναι πολύ σημαντικό, ότι παιδιά που δεν είχαν καμία σχέση με αντικείμενο, εντελώς αρχάριοι στη ρομποτική, κατάφεραν μέσα σε λίγες ώρες να φτιάξουν ένα αυτόνομο ρομπότ αυτοκίνητο».
Ο κ. Σεβδυνίδης εκτιμά ότι το σεμινάριο ρομποτικής σε μαθητές μπορεί να καθιερωθεί ως θεσμός. Αξίζει να σημειωθεί ότι για την επιστημονική υποστήριξη της προσπάθειας έχει γίνει επαφή με Πολυτεχνείο της Γερμανίας, ενώ επιδιώκονται και εξετάζονται συνεργασίες και με ελληνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα, αλλά και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ρομποτικής.
Πηγή: ΑΜΠΕ