Η μετατροπή ενός δωματίου σε εμπειρία/ περιβάλλον επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality), στα πρότυπα του «Holodeck» του Star Trek είναι ο στόχος του προγράμματος RoomAlive της Microsoft.
Η μετατροπή ενός δωματίου σε εμπειρία/ περιβάλλον επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality), στα πρότυπα του «Holodeck» του Star Trek είναι ο στόχος του προγράμματος RoomAlive της Microsoft.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το RoomAlive αποτελεί ένα proof-of-concept πρωτότυπο, το οποίο «μεταμορφώνει οποιοδήποτε δωμάτιο σε μία ‘εμβυθιστική’, επαυξημένη, μαγική εμπειρία ψυχαγωγίας. Το RoomAlive παρουσιάζει μια ενοποιημένη, αρθρωτή προσέγγιση για interactive χαρτογράφηση προβολής (projection mapping) που προσαρμόζει δυναμικά περιεχόμενο σε κάθε δωμάτιο. Οι χρήστες μπορούν να αγγίξουν, πατήσουν, ‘πυροβολήσουν’, αποφύγουν και κατευθύνουν προβαλλόμενο υλικό που συνυπάρχει απρόσκοπτα με το υπάρχον φυσικό περιβάλλον τους».
Η έρευνα πάνω στο αντικείμενο περιγράφεται στο paper «RoomAlive: Magical Experiences Enabled by Scalable, Adaptive Projector-Camera Units», το οποίο παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του UIST 2014 στη Χαβάη.μ
Το paper έχουν συντάξει ο Χ. Μπένκο, ερευνητής της Microsoft, και άλλοι ερευνητές από την εταιρεία και διάφορα πανεπιστήμια. Το RoomAlive χρησιμοποιεί ένα ενοποιημένο, αρθρωτό σύστημα multiprojector το οποίο μπορεί να προσαρμόζει gaming υλικό/ περιεχόμενο στο δωμάτιο όπου βρίσκεται και να εξερευνά επιπρόσθετες μεθόδους για φυσική αλληλεπίδραση στη δωμάτιο- με τελικό αποτέλεσμα μία εμπειρία gaming η οποία χαρακτηρίζεται από μεγάλη εμβύθιση. «Το RoomAlive δίνει τη δυνατότητα σε κάθε χώρο να μετατραπεί σε μία augmented, interactive οθόνη» σημειώνει ο Μπένκο.
Φυσικά υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα πριν αυτό το proof-of-concept πρωτότυπο αποτελέσει πρακτική πραγματικότητα- ωστόσο οι δυνατότητές τους σίγουρα είναι πολλά υποσχόμενες. Το πρωτότυπο καλύπτει το σύνολο ενός δωματίου – περιλαμβανομένων των επίπλων και των ανθρώπων που βρίσκονται στο εσωτερικό- με προτζέκτορες και κάμερες βάθους, με πίξελ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο για input όσο και για output. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια εμπειρία που χαρακτηρίζεται από «συνύπαρξη» του προβαλλόμενου περιεχομένου με το υπάρχον φυσικό περιβάλλον.
Το σύστημα το οποίο βρίσκεται στην «καρδιά» του RoomAlive χρησιμοποιεί πολλαπλές μονάδες projector-camera, οι οποίες αποκαλούνται procams. Οι συσκευές αυτές συνδέονται μέσω ενός αρθρωτού πλαισίου για να επιτύχουν την κάλυψη του δωματίου. Παράλληλα μπορούν να αυτορυθμίζονται και να «αντιλαμβάνονται» τη θέση τους, αρκεί να υπάρχει κάποια επικάλυψη μεταξύ των οπτικών τους πεδίων.
Επίσης, ρόλο- «κλειδί» στην όλη υπόθεση παίζει η χρήση της τεχνολογίας Kinect.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το όλο εγχείρημα στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε προηγούμενο ερευνητικό πρόγραμμα, ονόματι IllumiRoom, το οποίο είχε να κάνει με διαδραστικό projection mapping σε σχέση με μια οθόνη τηλεόρασης.