Πολιτιστικά
Πέμπτη, 02 Οκτωβρίου 2014 09:15

Δημόσια εξαφάνιση, πολύκροτο σκάνδαλο και γροθιές στους τοίχους

Πλούσιο είναι το κινηματογραφικό μενού αυτής της εβδομάδας, με το καλύτερο λογοτεχνικό θρίλερ όλων των εποχών, ένα ροζ σκάνδαλο παγκόσμιων διαστάσεων, μια βίαια πρόωρη φυλάκιση και το ταξίδι δύο νέων για μια καλύτερη ζωή να καταλαμβάνουν τις σκοτεινές αίθουσες.

Πλούσιο είναι το κινηματογραφικό μενού αυτής της εβδομάδας, με το καλύτερο λογοτεχνικό θρίλερ όλων των εποχών, ένα ροζ σκάνδαλο παγκόσμιων διαστάσεων, μια βίαια πρόωρη φυλάκιση, δύο πολυσύνθετα παζλ με ρομαντικές και σατιρικές ιστορίες, μια απομονωμένη συνύπαρξη, τις διακοπές ενός αγαπημένου σκανδαλιάρη και το ταξίδι δύο νέων για μια καλύτερη ζωή να καταλαμβάνουν τις σκοτεινές αίθουσες.

«Το κορίτσι που εξαφανίστηκε»

Ο δημιουργός των «Se7en», «Fight club», «The social network», και «Η απίστευτη ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον», ο - δυο φορές υποψήφιος για Όσκαρ - σκηνοθέτης Ντέιβιντ Φίντσερ, επιστρέφει, μεταφέροντας στη μεγάλη οθόνη ένα από τα καλύτερα λογοτεχνικά θρίλερ όλων των εποχών, το πολυσυζητημένο μπεστ σέλερ της Τζίλιαν Φλιν. Σε μια άγρια διαδρομή, που εξερευνά τη σύγχρονη κουλτούρα των media και της ενημέρωσης, βουτώντας, ταυτόχρονα, στα πιο σκοτεινά μέρη των ανθρώπινων σχέσεων και του γάμου, ο - βραβευμένος με Όσκαρ - Μπεν Άφλεκ και οι Ρόσαμουντ Πάικ, Νιλ Πάτρικ Χάρις, Μίσι Πάιλ, Τάιλερ Πέρι και Κιμ Ντίκενς ξεδιπλώνουν την ιστορία ενός ζευγαριού, που φαντάζει ως το τέλειο δείγμα σύγχρονης συζυγικής ευτυχίας και γαλήνης. Όταν, ξαφνικά, η σύζυγος εξαφανίζεται, ο άντρας της μετατρέπεται σε βασικό ύποπτο, με ένα πέπλο μυστηρίου να καλύπτει την αλλόκοτη συμπεριφορά του, κι εκείνη γίνεται βορά των μέσων μαζικής ενημέρωσης, τα οποία την αναζητούν πάση θυσία, προκειμένου να θρέψουν το διψασμένο για αποκαλύψεις κοινό.

«Καλώς ήρθες στη Νέα Υόρκη»

Εμπνευσμένο από μια πολύκροτη δικαστική υπόθεση, τα στάδια της οποίας έχουν μαγνητοσκοπηθεί, προβληθεί σε εκπομπές και σχολιαστεί σε ρεπορτάζ των ΜΜΕ σε όλο τον κόσμο, το δράμα του Έιμπελ Φεράρα, με τους Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Ζακλίν Μπισέ, Μαρί Μούτι, Πάμελα Αφέσι, Νίκι Τζέιμς, Πωλ Καλνερόν, Πωλ Χιπ, Σάνιν Λι και Άμυ Φέργκιουσον, αποτυπώνει την πτώση - λόγω της ακόρεστης σεξουαλικής του πείνας - ενός ισχυρού άντρα, που ελέγχει την οικονομική μοίρα των εθνών. Παρόλα αυτά, στην ταινία επισημαίνεται πως οι χαρακτήρες και η απεικόνιση της ιδιωτικής τους ζωή παραμένουν εντελώς πλασματικές, αφού κανείς δεν είναι σε θέση να διεκδικήσει την ικανότητα να αναδημιουργήσει την πολύπλοκη αλήθεια της ζωής των πρωταγωνιστών και των μαρτύρων σε αυτήν την υπόθεση, για την οποία ο καθένας έχει τη δική του οπτική γωνία.

«Γροθιές στους τοίχους»

Το σκληρό κλειστοφοβικό δράμα του Ντέιβιντ Μακένζι, που βασίζεται σε ένα σενάριο του πρωτοεμφανιζόμενου Τζόναθαν Άσερ, ο οποίος χρησιμοποίησε τις εμπειρίες του ως ψυχοθεραπευτής σε φυλακές για τη συγγραφή του, απέσπασε το βραβείο κοινού στο Rotterdam International Film Festival, το βραβείο Β΄ ανδρικού ρόλου (Μπεν Μέντελσον) στα The British Independent Film Awards, το βραβείο Α΄ ανδρικού ρόλου (Τζακ Ο’ Κόνελ) στο Dublin International Film Festival και το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σεναριογράφου στο BFI London Film Festival. Με τους Τζακ Ο ' Κόνελ, Ρούπερτ Φρεντ, Μπεν Μέντελσον, Σαμ Σπρούελ, Σάιαν Μπρέκιν, Ντέιβιντ Αγιάλα και Άντονι Γουέλς, η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού, ο οποίος μεταφέρεται πρόωρα σε μια φυλακή ενηλίκων, λόγω της βίαιης συμπεριφοράς του.

«Ρίο, σ’ αγαπώ»

Αποτελώντας συρραφή μιας σειράς ταινιών μικρού μήκους, που όλες μαζί παρουσιάζουν τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά του Ρίο Ντε Τζανέιρο, η τρίτη σπονδυλωτή ταινία του franchise «Cities of love», φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή των Κάρλος Σαλντάνα, Πάολο Σορεντίνο, Βισέντε Αμορίμ, Γκιγιέρμο Αριάγα, Στέφαν Έλιοτ, Σανγκ Σου Ιμ, Ναντίν Λαμπακί, Φερνάντο Μερέγιες, Τζον Τουρτούρο και Αντρούτσα Ουάντινγκτον. Οι δημιουργοί συνθέτουν ένα κινηματογραφικό παζλ,  του οποίου κάθε κομμάτι  επικεντρώνεται σε μία ρομαντική ιστορία μιας διαφορετικής γειτονιάς της «Πόλης του Θεού».

«Ήσυχες μέρες»

«Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία μου είναι μια ιστορία ενηλικίωσης με έντονα λυρική διάθεση, η οποία περιστρέφεται γύρω από δύο μοναχικούς χαρακτήρες, απομονωμένους σε ένα τροπικό μέρος, όπου ο χρόνος μοιάζει να έχει σταματήσει και, φαινομενικά, δεν συμβαίνουν πολλά. Οι δύο ήρωες μοιράζονται κάτι κοινό: τη μοναξιά και τον ελεύθερο χρόνο. Και κάπως έτσι, σιγά σιγά, κάτι μεταξύ φιλίας, τρυφερότητας και σεξουαλικής έλξης αρχίζει να αναπτύσσεται ανάμεσά τους» σημειώνει ο Άαρον Φερνάντεζ Λεζούρ για το μεξικάνικο αισθηματικό δράμα, με τους Κριστιάν Φερέρ και Αντριάνα Παζ. Η ταινία κέρδισε το βραβείο καλύτερης καλλιτεχνικής επίτευξης στο Φεστιβάλ του Τόκυο και ήταν υποψήφια για «Golden Eye» στο Φεστιβάλ της Ζυρίχης 2013.

«Ιστορίες για αγρίους»

Τι θα γινόταν, αν όλοι πράτταμε με βάση τις πραγματικές μας σκέψεις και ένστικτα; Αυτό διερευνά η μαύρη κωμωδία - κοινωνική σάτιρα από την Αργεντινή, σε σκηνοθεσία του Ντάμιαν Σιφρόν, με τον Πέδρο Αλμοδόβαρ να συνυπογράφει την παραγωγή και τον - δύο φορές βραβευμένο με Όσκαρ - Γκουστάβο Σανταολάγια να συνθέτει τη μουσική. Η ταινία, που αποτελεί μία συλλογή από έξι φαινομενικά ασύνδετες ιστορίες, οι οποίες, όμως, έχουν κοινό παρανομαστή το πώς η σημερινή πραγματικότητα, συχνά, μας καλεί να απευθυνθούμε σε άγρια ένστικτα, για να τα βγάλουμε πέρα, διεκδίκησε τον φετινό Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες. Αγγίζοντας τις έννοιες της απιστίας, της αδικίας, της ανισότητας και τις ακραίες απαιτήσεις της καθημερινότητας, οι Ρίτα Κορτέζε, Ρικάρντο Νταρέν, Όσκαρ Μαρτίνεζ, Λεονάρντο Σμπαράλια, Έρικα Ριβάς, Ντάριο Γκραντινέτι, Τζουλιέτα Ζίλμπερμπεργκ, Μαρία Ονέτο και Νάνσι Ντιπλά αποφασίζουν να ξεπεράσουν τα πολιτισμένα όρια συμπεριφοράς, να εκραγούν και να αφεθούν στην αδιαμφισβήτητη ευχαρίστηση της απώλειας ελέγχου.

«Αυτές οι ιστορίες προέκυψαν από τις πιο κρυφές γωνίες του μυαλού μου. Καθώς δούλευα σε άλλα πρότζεκτ, συχνά αντιμετώπιζα προβλήματα, που έδειχναν ότι είναι αδύνατον να τα ολοκληρώσω, οπότε έγραφα ταυτόχρονα μικρές ιστορίες, για να εξωτερικεύσω την αγανάκτησή μου. Όταν τις ένωσα, συνειδητοποίησα ότι είχαν μια συνοχή: είχαν όλες ως στόχο την εκδίκηση, την κάθαρση και την καταστροφή. Και την ένοχη απόλαυση του να χάνεις τον έλεγχο», εξηγεί ο σκηνοθέτης.

«Ο μικρός Νικόλας πάει διακοπές»

Ο αγαπημένος ήρωας των εικονογραφήσεων των Γκοσινί και Σεμπέ, μετά την τεράστια εισπρακτική επιτυχία που σημείωσε σε όλον τον κόσμο, το 2009, επανέρχεται ακόμα πιο σκανδαλιάρης, και πάλι σε σκηνοθεσία του Λοράν Τιράρ, με πρωταγωνιστές τους Βαλερί Λεμερσιέ, Καντ Μεράντ, Ντομινίκ Λαβάντ, Φρανσουά Ξαβιέ Ντεμεζόν, Μπουλί Λάνερς και Ματέο Μπουασελιέ.

«Xenia»

Στο δράμα του Πάνου Χ. Κούτρα, με τους Κώστα Νικούλι, Νίκο Γκέλια, Ρομάνα Λόμπατς, Άγγελο Παπαδημητρίου, Γιάννη Στάνκογλου και Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, το οποίο έχει σημειώσει αξιόλογη φεστιβαλική πορεία, δύο νεαρά αδέλφια ταξιδεύουν από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη, για να εντοπίσουν τον πατέρα τους, που τους εγκατέλειψε πριν χρόνια. Με σκοπό τους να εξασφαλίσουν την ελληνική ιθαγένεια, αλλά και μια θέση σε έναν διαγωνισμό τραγουδιού στη Θεσσαλονίκη, θα αντιμετωπίσουν εχθρούς και φίλους και θα κυνηγήσουν μια καλύτερη ζωή.

«Οι πρωταγωνιστές αυτής της ιστορίας θα μπορούσαν να είναι ήρωες ενός παραμυθιού, από αυτά που διηγούνται ιστορίες για παιδιά που χάνονται στο δάσος, αναζητώντας καταφύγιο ή που προσπαθούν να μεγαλώσουν μόνα σε ένα κόσμο εχθρικό και άδικο, όπου οι “μεγάλοι”, πριν τα εγκαταλείψουν, τα έχουν ήδη απαρνηθεί. Μόνο που το “παραμύθι” του Ντάνυ και του Οδυσσέα είναι πραγματικό», τονίζει ο σκηνοθέτης.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]