Όσο εξελιγμένη και να είναι η τεχνητή νοημοσύνη στο gaming, πάντα ο άνθρωπος- αντίπαλος (ο οποίος γνωρίζει ένα παιχνίδι) θα είναι ανώτερος υπό κανονικές συνθήκες – και αυτή είναι μια αρχή την οποία γνωρίζει κάθε παίκτης ο οποίος έχει ασχοληθεί έστω και ελάχιστα με multiplayer παιχνίδια (ειδικά στρατηγικής ή ρόλων).
Όσο εξελιγμένη και να είναι η τεχνητή νοημοσύνη στο gaming, πάντα ο άνθρωπος- αντίπαλος (ο οποίος γνωρίζει ένα παιχνίδι) θα είναι ανώτερος υπό κανονικές συνθήκες – και αυτή είναι μια αρχή την οποία γνωρίζει κάθε παίκτης ο οποίος έχει ασχοληθεί έστω και ελάχιστα με multiplayer παιχνίδια (ειδικά στρατηγικής ή ρόλων). Ωστόσο, τα αποκαλούμενα bots (οι «έξυπνοι» αντίπαλοι- τεχνητές νοημοσύνες που αναλαμβάνουν τον ρόλο των ανταγωνιστών ή συμμάχων στους εικονικούς κόσμους) ίσως κάποια στιγμή να εξελιχθούν αρκετά ώστε να μπορούν να σταθούν αξιοπρεπώς απέναντι ή δίπλα στους ανθρώπους παίκτες.
Στα παιχνίδια οι non-player χαρακτήρες πολύ συχνά είναι scripted και προβλέψιμοι, ακόμα και αν ο παίκτης αλληλεπιδρά με αυτούς συχνά. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του New Scientist, μία φιλόδοξη startup ευελπιστεί να το αλλάξει αυτό: η GiantOtter επιδιώκει να πάει αυτά τα bots/ χαρακτήρες ένα επίπεδο παραπέρα, δίνοντας νέα διάσταση ρεαλισμού, αξιοποιώντας δεδομένα από crowdsources ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις/ συμπεριφορές.
Το βασικό πρόβλημα σήμερα, κατά τον συνιδρυτή της εταιρείας, Τζεφ Όρκιν, είναι ότι κάθε συμπεριφορά που βλέπει κανείς σε ένα παιχνίδι πρέπει να την έχει σκεφτεί και προγραμματίσει κάποιος. Ο ίδιος θεωρεί ότι το crowdsourcing μπορεί να παρέχει μία πρακτικά απεριόριστη βάση δεδομένων με αντιδράσεις και συμπεριφορές για bots τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία θα αντικαταστήσουν τους scripted χαρακτήρες.
Ο Όρκιν και η ομάδα του συλλέγουν περιπτώσεις αντιδράσεων παικτών σε καταστάσεις σε μια σειρά από online mini fantasy παιχνίδια που έχει αναπτύξει η εταιρεία του. Η κεντρική ιδέα είναι η επικέντρωση στις δυναμικές ομάδας, με στόχο την εξομοίωση αντιδράσεων σε περιστατικά τα οποία οι παίκτες των online παιχνιδιών συνήθως λύνουν μιλώντας μεταξύ τους στο δίκτυο, όπως και σε κάθε άλλο είδους παιχνιδιού. Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, ειδικό λογισμικό αναγνώρισης ομιλίας απομαγνητοφωνεί τις συνομιλίες, στις οποίες προσδίδονται keywords, έτσι ώστε η Α.Ι. να μπορεί να αξιοποιήσει πραγματική ανθρώπινη ομιλία και συμπεριφορά σε αντίστοιχες καταστάσεις.
Η GiantOtter επίσης αναπτύσσει μία ξεχωριστή σειρά από mini online παιχνίδια για τη συλλογή πιο πολύπλοκων δεδομένων όσον αφορά στην αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων. Το πρώτο εξ αυτών είναι το The Restaurant Game HD, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του τον Νοέμβριο, καταγράφοντας τη συμπεριφορά χιλιάδων παικτών μέσα σε ένα εικονικό εστιατόριο.