Αν και η κινεζική βιομηχανία γίνεται συχνά στόχος κατηγοριών περί αντιγραφής και κυβερνοκατασκοπείας, οι έρευνες που γίνονται στη χώρα στον τομέα της ρομποτικής συχνά παρουσιάζουν καινοτόμες ιδέες- και μία εξ αυτών παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της Tianjin International UAV Exhibit, όπου παρουσιάστηκε ένα φουσκωτό μη επανδρωμένο αεροσκάφος (UAV/ drone).
Αν και η κινεζική βιομηχανία γίνεται συχνά στόχος κατηγοριών περί αντιγραφής και κυβερνοκατασκοπείας, οι έρευνες που γίνονται στη χώρα στον τομέα της ρομποτικής συχνά παρουσιάζουν καινοτόμες ιδέες- και μία εξ αυτών παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της Tianjin International UAV Exhibit, όπου παρουσιάστηκε ένα φουσκωτό μη επανδρωμένο αεροσκάφος (UAV/ drone).
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του Eastern Arsenal (blog του Popular Science), το εν λόγω UAV είναι σχεδιασμένο για αποστολές που έχουν να κάνουν με πτήση σε χαμηλές ταχύτητες και ύψος, όπως η αναγνώριση και η παρακολούθηση περιοχών. Διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα και ειδικό σχεδιασμό που αξιοποιεί τον φουσκωτό «χαρακτήρα» του για αυξημένη ευελιξία. Η χρήση αερίου ελαφρύτερου από τον αέρα αυξάνει τη δυνατότητα μεταφοράς φορτίου και την εμβέλειά του.
Η χρήση ιπτάμενων οχημάτων που είναι ελαφρύτερα από τον αέρα αποτελεί παλαιά «παράδοση» στην ιστορία του πολέμου, από τα γερμανικά Ζέπελιν του Πρώτου Παγκοσμίου μέχρι τα αερόστατα παρακολούθησης και τηλεπικοινωνιών που χρησιμοποιούνται από τον αμερικανικό στρατό στο Αφγανιστάν.
Η ανάπτυξη και χρήση φουσκωτών UAV φαίνεται να αυξάνει κάποια υπάρχοντα πλεονεκτήματα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών, καθώς καθιστά εύκολη τη μεταφορά και αποθήκευσή τους από μικρές μονάδες πεζικού, σε σχέση με «συμβατικά» drones. Eπίσης, η χρήση υλικών που απορροφούν τις εκπομπές του ραντάρ θα είχε ως αποτέλεσμα πολύτιμα stealth χαρακτηριστικά. Ωστόσο, υπάρχουν και εν δυνάμει μειονεκτήματα, όπως η ανάγκη για περισσότερο χρόνο όσον αφορά στην «εκτόξευσή» τους (καθώς ένα τέτοιο σκάφος θα πρέπει να φουσκωθεί πρώτα) και μειωμένη ευελιξία σε σχέση με «συμβατικά» UAV.