Τεχνολογία-Επιστήμη
Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου 2014 11:27

Εφαρμογή για καταγγελία υποθέσεων διαφθοράς από τη Διεθνή Διαφάνεια Ελλάδος

Τη δυνατότητα στους χρήστες της να καταγγείλουν υποθέσεις διαφθοράς δίνει στους χρήστες της ηλεκτρονική εφαρμογή για «έξυπνα» κινητά που εγκαινιάζει η Διεθνής Διαφάνεια- Ελλάς.

Τη δυνατότητα στους χρήστες της να καταγγείλουν υποθέσεις διαφθοράς δίνει στους χρήστες της ηλεκτρονική εφαρμογή για «έξυπνα» κινητά που εγκαινιάζει η Διεθνής Διαφάνεια- Ελλάς.

Η δράση αποτελεί μέρος της Υπηρεσίας «Διαφάνεια Τώρα!» και της Γραμμής Υποστήριξης 101 90 για καταγγελίες υποθέσεων διαφθοράς και εντάσσεται στο πλαίσιο πανελλαδικής ενημερωτικής εκστρατείας της Διεθνούς Διαφάνειας με  σύνθημα «Ώρα να Ξυπνήσουμε!».

Σκοπός της εκστρατείας, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, είναι να ευαισθητοποιήσει για τις συνέπειες της διαφθοράς στη ζωή και την καθημερινότητα εκατομμυρίων ανθρώπων αλλά και να γνωστοποιήσει τη λειτουργία, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, της Υπηρεσίας «Διαφάνεια Τώρα!» για την καταγραφή καταγγελιών διαφθοράς και την παροχή πληροφόρησης και υποστήριξης σε κάθε πολίτη.    

Η Διεθνής Διαφάνεια-Ελλάς επέλεξε μία εφαρμογή η οποία δίνει στον κάτοχο του smartphone τη δυνατότητα να αναφέρει στην Υπηρεσία «Διαφάνεια Τώρα!» με τέσσερα βήματα το περιστατικό διαφθοράς το οποίο αντιμετώπισε/αντιμετωπίζει ή του οποίου έγινε μάρτυρας.

Συγκεκριμένα, ο χρήστης κατεβάζει δωρεάν στο τηλέφωνό του (Google Play, Appstore), τη νέα εφαρμογή ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΩΡΑ!. Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάθε πολίτης που επιθυμεί να ενημερωθεί και να καταγγείλει ένα περιστατικό διαφθοράς είναι τα ακόλουθα:

  • Να απαντήσει στο κουΐζ ερωτήσεων για να διαπιστώσει, εάν το περιστατικό που τον απασχολεί, σχετίζεται ή όχι με διαφθορά
  • Να καταγράψει περιληπτικά το περιστατικό συμπληρώνοντας το ειδικό πεδίο
  • Να συμπεριλάβει κάποιο στοιχείο επικοινωνίας του (email ή τηλέφωνο) ώστε να επικοινωνήσει η οργάνωση μαζί του
  • Να πατήσει το πεδίο «Αποστολή» για να λάβει η οργάνωση την καταγγελία του

Στη συνέχεια, η Διεθνής Διαφάνεια δέχεται την γραπτή καταγγελία και αφού εξετάσει την κάθε περίπτωση μεμονωμένα, επικοινωνεί με τον πολίτη παρέχοντάς του πληροφορίες και καθοδήγηση για το πώς και πού να απευθυνθεί –σε ποιο αρμόδιο δημόσιο όργανο- και ταυτόχρονα είναι εκεί για να παρακολουθήσει και να ασκήσει πιέσεις για την έκβαση της υπόθεσης.  

«Συμπεριλάβαμε ένα εύχρηστο και σύγχρονο εργαλείο, όπως είναι μία εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα το οποίο όλοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν δωρεάν, στην προσπάθειά μας να ενθαρρύνουμε ακόμα περισσότερους πολίτες στη χώρα μας να αναμετρηθούν με τη διαφθορά και να λάβουν ενεργό δράση για την καταπολέμησή της», επισημαίνει η Σοφία Ιωάννου, Υπεύθυνη Επικοινωνίας της Διεθνούς Διαφάνειας-Ελλάδος. «Προσεγγίζουμε με αυτόν το τρόπο νεότερες ηλικίες, ανθρώπους που είναι εξοικειωμένοι με την καθημερινή χρήση της τεχνολογίας στη ζωή τους, όπως είναι τα applications για κινητά τηλέφωνα. Εδώ όμως δεν πρόκειται για ένα παιχνίδι ή μία απλή υπηρεσία. Είναι μία συνειδητή επιλογή του πολίτη να καταγγείλει τη διαφθορά στην καθημερινότητά του, τη στιγμή ακριβώς που αυτή συμβαίνει μπροστά στα μάτια του, οπουδήποτε».