Η χθεσινή παρουσίαση του Apple Watch από την Apple προκάλεσε «σεισμό» στον κόσμο της τεχνολογίας, καθώς πρόκειται για την μεγάλη είσοδο της εταιρείας στην «αρένα» των wearables- έναν τομέα ο οποίος θεωρείται από πολλούς ως πολλά υποσχόμενος και αναπόφευκτα κομμάτι του μέλλοντος, αλλά παρόλα αυτά δεν έχει «απογειωθεί» ακόμα.
Η χθεσινή παρουσίαση του Apple Watch από την Apple προκάλεσε «σεισμό» στον κόσμο της τεχνολογίας, καθώς πρόκειται για την μεγάλη είσοδο της εταιρείας στην «αρένα» των wearables- έναν τομέα ο οποίος θεωρείται από πολλούς ως πολλά υποσχόμενος και αναπόφευκτα κομμάτι του μέλλοντος, αλλά παρόλα αυτά δεν έχει «απογειωθεί» ακόμα.
Κατά την «εποχή του Στιβ Τζομπς», ο εκλιπών συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Apple κατάφερε επανειλημμένα να πείσει το καταναλωτικό κοινό για την αξία συσκευών για τις οποίες ποτέ παλαιότερα δεν είχε νιώσει ανάγκη: χαρακτηριστικά παραδείγματα επ’αυτού είναι το iPhone και το iPad, που έφεραν τις «εκρήξεις» των smartphones και των tablets αντίστοιχα. Χθες, ο «διάδοχός» του, Τιμ Κουκ, επιχείρησε να κάνει το ίδιο, αποκαλύπτοντας το Apple Watch, που ελπίζεται να φέρει μία αντίστοιχη επανάσταση στα wearables.
O Tζέιμς ΜακΚουΐβι, αναλυτής της Forrester, δήλωσε στο BBC ότι είναι πολύ πιθανό να συμβεί κάτι τέτοιο. «Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρα μια από αυτές τις στιγμές…οι άνθρωποι ξέρουν ότι χρειάζονται ρολόγια, ξέρουν ότι χρειάζονται smartphones, και η Apple δημιούργησε έναν συνδυασμό αυτών που είναι καλύτερος από το καθένα μεμονωμένα» σημείωσε- προσθέτοντας ωστόσο ότι δεν υπάρχει κάποια πραγματικά «εντυπωσιακή» εφαρμογή στη συσκευή, η οποία φαίνεται να αποτελεί μάλλον «συλλογή προνομίων», που θα ανταποκριθεί περισσότερο στις απαιτήσεις όσων ήδη περνούν πολύ χρόνο με τα τηλέφωνά τους καθημερινά. «Δεν ζητούν από ανθρώπους που είναι ‘αναλογικοί’ να γίνουν ‘ψηφιακοί’. Ζητούν από ανθρώπους που είναι ήδη ‘ψηφιακοί’ να πάνε στο επόμενο επίπεδο».
Γενικότερα, το Apple Watch έχει γίνει αποδεκτό θετικά από τη μεγάλη μερίδα του ειδικού Τύπου, που χαιρετίζει την «επέλαση» της Apple στα wearables και τα καινοτόμα στοιχεία που αυτή εμπεριέχει, με βασικό εξ αυτών το user interface του (Digital Crown control) και την «force touch» οθόνη. Ωστόσο, η Άντζελα ΜακΙντάιρ, αναλύτρια της Gartner, εκτιμά ότι μένει να φανεί εάν το Apple Watch αποτελεί άλλο ένα κομβικό σημείο στην πορεία της εταιρείας. «Θα περιμένουμε και θα δούμε» ανέφερε σχετικά στο BBC, προσθέτοντας ότι το smartwatch (το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αρχές του 2015) πιθανώς θα προσελκύσει κυρίως τους αποκαλούμενους «early adopters» ή αυτούς που ήδη κατέχουν πολλές συσκευές της Apple. Παράλληλα, εκτιμά ότι το ύψος της τιμής (349 δολάρια) θα «φρενάρει» την απήχηση της συσκευής στην αγορά.
Γενικότερα, πολλοί είναι αυτοί που δίνουν έμφαση στον χαρακτήρα «μόδας- ψηφιακού lifestyle» που συνοδεύει το Apple Watch, κάτι που σε μεγάλο βαθμό προκύπτει από την ιδιαίτερη φροντίδα που η εταιρεία έχει δείξει στον σχεδιασμό του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι σχετικό δημοσίευμα του Vogue, όπου σημειώνεται ότι είναι δύσκολο να πει κανείς εάν ο κόσμος της μόδας θα «αγκαλιάσει» το «εξυπνότερο ρολόι» ή αν μια νέα γενιά που χρησιμοποιεί το κινητό της ως ρολόι θα το βρει γοητευτικό. «Από πλευράς μόδας, η εξωτερική αισθητική φαίνεται ουδέτερη: ούτε υπερ-στυλιζαρισμένη, ούτε απωθητική. Θα φανταζόμουν ότι οι ‘geeks’ θα το αγαπήσουν περισσότερο από ότι οι λάτρεις του ωραίου» αναφέρεται.
Κατά την εκτίμηση του TheVerge, «θεωρώντας ότι το λογισμικό του λειτουργεί και ότι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας του είναι καλή, θα περίμενες αυτή την πρώτη γενιά του Apple Watch να έχει καλές πωλήσεις. Για την δεύτερη γενιά, η Apple θα πρέπει να συνεχίσει στο ίδιο μονοπάτι, ακολουθώντας στον σχεδιασμό με κομψότερα μοντέλα, με στρογγυλές θήκες και με μια μεγαλύτερη ποικιλία από κάσες και υλικά λουριών. Αλλά ως είσοδος σε μια εντελώς νέα αγορά για την εταιρεία, το Apple Watch ‘πετάει μεγάλο δίχτυ’…ωστόσο το Apple Watch μπορεί να πετύχει».