Πολιτική
Παρασκευή, 28 Μαΐου 2004 14:24

Στα μέσα Ιουλίου θα παραδοθεί ο προαστιακός

«Η δοκιμή του προαστιακού, στο παρθενικό του ταξίδι, ήταν επιτυχής. Σας είχα υποσχεθεί ότι αρχές Ιουνίου, ο συρμός του προαστιακού θα έμπαινε στις ράγες και θα άρχιζε δοκιμαστικές διαδρομές.

»Αυτό, όπως βλέπετε, έγινε νωρίτερα. Και αυτό διότι όλοι οι εργαζόμενοι, εργάστηκαν σκληρά, με φιλότιμο και με αφοσίωση σ’ αυτήν την εθνική υπόθεση. Σήμερα είμαι σε θέση να σας βεβαιώσω ότι ο προαστιακός θα δοθεί σε εμπορική χρήση στα μέσα Ιουλίου».

Τα παραπάνω δήλωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Μιχάλης Λιάπης ο οποίος μαζί με τον υφυπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Αν. Νεράντζη, παρακολούθησαν σήμερα τo πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στο τμήμα της διαδρομής Σταθμός Λαρίσης - Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

«’Οπως είχατε και εσείς τη δυνατότητα να διαπιστώσετε, οι νέοι συρμοί είναι άνετοι, με κλιματισμό, καλαίσθητοι και σύγχρονοι. Και κυρίως ασφαλείς και γρήγοροι. Μπορούν να πιάσουν ταχύτητες μέχρι 160 χλμ. την ώρα. Την απόσταση Σταθμός Λαρίσης-Αεροδρόμιο θα την κάνουν σε περίπου 30΄ και θα μετακινούν ανά δρομολόγιο 600 επιβάτες. Προχωράμε πάντα σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, είμαστε αποτελεσματικοί και πάνω απ’ όλα αποφασισμένοι να πετύχουμε», πρόσθεσε ο υπουργός.

Όπως δήλωσε στη διάρκεια του δοκιμαστικού δρομολογίου ο υπουργός:

-Η εμπορική χρήση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, προγραμματίζεται εντός του ερχόμενου Ιουλίου.

-Στη λειτουργία του Προαστιακού προγραμματίζονται:

-Δύο δρομολόγια ανά ώρα και κατεύθυνση μεταξύ Σταθμού Λαρίσης – Δ. Πλακεντίας – Αεροδρόμιο,

-Επίσης το τμήμα μεταξύ Νερατζιώτισσας- Δ. Πλακεντίας ενισχύεται με τέσσερα δρομολόγια ανά ώρα και ανά κατεύθυνση. Πλέον αυτών:

-Δύο- τρεις συρμοί του ΜΕΤΡΟ στο τμήμα του Προαστιακού Δ. Πλακεντίας –Αεροδρόμιο, (χωρητικότητας 1.000 ατόμων ο καθένας).

-Η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού θα γίνεται με καινούριους σύγχρονους συρμούς (τρίδυμοι ντιζελοκίνητοι τύπου Railbus και Desiro) με παροχή ανέσεων υψηλού επιπέδου (κλιματισμός, οπτική και ηχητική πληροφόρηση κλπ) χωρητικότητας περ. 600 ατόμων έκαστος.

-Το τμήμα Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών –(ΣΚΑ) - Αεροδρόμιο περιλαμβάνει περίπου 32 χλμ διπλής γραμμής κανονικού εύρους.

-Η χάραξή του επιτρέπει την ανάπτυξη μέγιστης ταχύτητας κυκλοφορίας 160 χλμ / ώρα, ενώ σε ορισμένα τμήματα υπάρχουν περιορισμοί ταχύτητας.

-Τα παραπάνω σύγχρονα χαρακτηριστικά και τροχαίο υλικό, επιτρέπουν κάλυψη της διαδρομής Σταθμός Λαρίσης- Αεροδρόμιο σε χρόνο μικρότερο των 30 λεπτών για τους συρμούς Express.

Κατά μήκος της διαδρομής κατασκευάζονται σύγχρονοι σιδηροδρομικοί σταθμοί, οι θέσεις των οποίων εξυπηρετούν τις ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων των αστικών περιοχών αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας της Ανατολικής Αττικής, μέχρι την περιοχή του Αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος».

Οι σταθμοί κατά μήκος της διαδρομής είναι οι εξής:

•Μεταμόρφωση (έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει τον επόμενο χρόνο)

•Ηράκλειο,

•Νερατζιώτισσα (ΟΑΚΑ), ανταπόκριση με τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο -ΗΣΑΠ

•Κηφισιά,

•Πεντέλη (θα ολοκληρωθεί μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες)

•Δ. Πλακεντίας, ανταπόκριση με το» Αττικό Μετρό».

•Παλλήνη,

•Κάντζα,

•Κορωπί,

•Τερματικός σταθμός Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών .

‘Ολοι οι Σταθμοί ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προδιαγραφές για την εξυπηρέτηση των επιβατών και ΑΜΕΑ καθόσον διαθέτουν:

•Κυλιόμενες κλίμακες και ανελκυστήρες,

•Σύγχρονο σύστημα φωτισμού στις αποβάθρες,

•Συστήματα ηχητικών ανακοινώσεων και οπτικής πληροφόρησης για την ενημέρωση των επιβατών για την άφιξη – αναχώρηση συρμών ,

•Συστήματα έκδοσης και ακύρωσης εισιτηρίων,

•Θέσεις κλήσεων ανάγκης και πληροφόρησης κοινού,

•Σύστημα κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης με κάμερες για την επιτήρηση επιλεγμένων χώρων,

•Σύστημα ωρολογίων κεντρικού ελέγχου και

•Εμπορικά καταστήματα.

-Η γραμμή περιλαμβάνει την κατασκευή συστήματος ηλεκτρικής έλξης με Εναέρια Γραμμή Επαφής 25 KV Εναλλασσομένου Μονοφασικού Ρεύματος, Βιομηχανικής συχνότητας 50Hz. Για την τροφοδοσία της Εναέριας Γραμμής κατασκευάζεται σύγχρονος υποσταθμός τροφοδοσίας (στην περιοχή Σπάτων) που υποβιβάζει την υψηλή τάση του εθνικού δικτύου 150KV στην τάση λειτουργίας του συστήματος ηλεκτρικής έλξης. Επίσης περιλαμβάνει:

-Σύστημα αμφίδρομης σηματοδότησης με κυκλώματα γραμμής για την ανίχνευση των συρμών, φωτοσήματα ακολουθίας για την δημιουργία βραχέων τμημάτων αποκλεισμού και σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα αλληλεξαρτήσεων. Επικουρικά κατασκευάζεται σύστημα προστασίας συρμών σύμφωνα με τις απαιτήσεις Διαλειτουργικότητας -European Train Control System Level-1-, (επιτρέπει επίδοση σημάτων στον θάλαμο οδήγησης, μέσω κατάλληλου εξοπλισμού γραμμής (ραδιοφάροι και κωδικοποιητές).

-Τηλεπικοινωνιακό δίκτυο κορμού με οπτικές ίνες αμφίπλευρα των γραμμών και κατάλληλα συστήματα πολυπλεξίας που επιτρέπουν την μεταφορά των δεδομένων για την λειτουργία όλων των σιδηροδρομικών συστημάτων.

-Τηλεφωνικά κέντρα που εξυπηρετούν τις ενσύρματες υπηρεσιακές φωνητικές επικοινωνίες.

-Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας & Λειτουργίας με συστήματα τηλεδιοίκησης και διαχείρισης όλων των προαναφερθέντων συστημάτων (ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, πληροφοριακών συστημάτων, εγκαταστάσεων σταθμών κλπ).