Κοινωνία
Σάββατο, 30 Αυγούστου 2014 07:00

Γνώμη: Μια πορεία αντίστροφη

Ακριβότερα από 20% έως 33% θα πληρώνουν πλέον και με υπουργική βούλα οι Θεσσαλονικείς τη μεταφορά τους με το ένα και μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς που διαθέτει η πόλη, δηλαδή τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, από την 1η Οκτωβρίου, σε αντίθεση με τις μειώσεις που ανακοινώθηκαν για τις δημόσιες αστικές μεταφορές στην Αθήνα.

Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική»

Ακριβότερα από 20% έως 33% θα πληρώνουν πλέον και με υπουργική βούλα οι Θεσσαλονικείς τη μεταφορά τους με το ένα και μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς που διαθέτει η πόλη, δηλαδή τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, από την 1η Οκτωβρίου, σε αντίθεση με τις μειώσεις που ανακοινώθηκαν για τις δημόσιες αστικές μεταφορές στην Αθήνα.

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ και έρχεται να πλήξει περαιτέρω τις τσέπες των κατοίκων της γνωστής ως «φτωχομάνας» πόλης, το απλό εισιτήριο μονής μετακίνησης με τα αστικά λεωφορεία αυξάνεται κατά 20%, δηλαδή από 0,80 ευρώ σε 1 ευρώ, το μειωμένο εισιτήριο αυξάνεται από 0,40 σε 0,50 ευρώ, το εισιτήριο των δύο μετακινήσεων, από και προς κάθε κατεύθυνση, αυξάνεται από 0,90 ευρώ σε 1,20 ευρώ και το μειωμένο δύο μετακινήσεων από 0,50 ευρώ σε 0,60 ευρώ, ενώ η χρονική διάρκεια του συγκεκριμένου εισιτηρίου μειώνεται από 90 σε 70 λεπτά της ώρας. 

Η παραπάνω απόφαση εντάσσεται, σύμφωνα με όσα γνωστοποιήθηκαν, στο πλαίσιο της πολιτικής περικοπής της κρατικής χρηματοδότησης προς τον ΟΑΣΘ κατά περίπου 250 εκατ. ευρώ και της διασφάλισης της βιωσιμότητας του Οργανισμού με αύξηση των ιδίων εσόδων του, προκειμένου να μη θιγούν τα κέρδη των μετόχων του.

Σε μία πόλη, όμως, που ως γνωστόν μετρό ακούει και μετρό δεν πρόκειται να δει ολοκληρωμένο πριν περάσουν από αρκετά έως πολλά χρόνια ακόμη, η εύκολη επιλογή των συνεχών αυξήσεων στο ένα και μοναδικό μέσο μεταφοράς δεν μπορεί να «πέσει στα μαλακά», ιδιαίτερα όταν προβάλλεται ως επιχείρημα το να μη θιγούν τα κέρδη των μετόχων του Οργανισμού.

Πάλι καλά που οι τριμηνιαίες κάρτες του ΟΑΣΘ μειώνονται στα 84 ευρώ (από 86 ευρώ σήμερα) και στα 42 ευρώ οι μειωμένου κομίστρου, ενώ θεσπίζονται για πρώτη φορά οι εξαμηνιαίες κάρτες, με κόμιστρο 150 ευρώ για τις κανονικές και 75 ευρώ για τις μειωμένου κομίστρου και η ετήσια κάρτα μειώνεται από τα 320 ευρώ στα 270 (135 ευρώ οι κάρτες μειωμένου κομίστρου)

Μάλλον κάνει λάθος όποιος πιστεύει ότι το κόστος των αστικών μετακινήσεων είναι αμελητέο, τόσο ως μέρος του οικογενειακού προϋπολογισμού όσο και ως παράγοντας που διαμορφώνει πολιτικό κλίμα στους ψηφοφόρους.

ΒΑΣΩ ΒΕΓΙΡΗ - [email protected]