Έκκληση για την επιβολή αυστηρών κανονιστικών ρυθμίσεων στα ηλεκτρονικά τσιγάρα απηύθυνε η Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας (AHA), ζητώντας μεταξύ άλλων την απαγόρευση της πώλησής τους σε ανηλίκους, καθώς και τον περιορισμό των διαφημίσεων με στόχο τους νέους.
Έκκληση για την επιβολή αυστηρών κανονιστικών ρυθμίσεων στα ηλεκτρονικά τσιγάρα απηύθυνε η Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας (AHA), ζητώντας μεταξύ άλλων την απαγόρευση της πώλησής τους σε ανηλίκους, καθώς και τον περιορισμό των διαφημίσεων με στόχο τους νέους.
Η AHA εκτιμά πως συγκεκριμένα τα τσιγάρα πρέπει να υποβληθούν στο ίδιο κανονιστικό πλαίσιο με τον καπνό. «Στη διάρκεια των πενήντα τελευταίων ετών, το τσιγάρο έχει προκαλέσει είκοσι εκατομμύρια νεκρούς και είμαστε σταθερά δεσμευμένοι να εμποδίσουμε τη βιομηχανία του καπνού να δημιουργήσει μια νέα γενιά καπνιστών που να έχουν εξάρτηση από τη νικοτίνη», τονίζει η Νάνσι Μπράουν πρόεδρος της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας, σε ανακοίνωσή της. «Πρόσφατες μελέτες είναι ανησυχητικές. Δείχνουν πως τα ηλεκτρονικά τσιγάρα παρακινούν τους νέους να καταναλώσουν παραδοσιακά προϊόντα του καπνού», προσθέτει.
«Αυτές οι ανησυχητικές παρατηρήσεις συνέβαλαν στο να πειστεί η AHA πως τα ηλεκτρονικά τσιγάρα πρέπει να υποβληθούν σε αυστηρές κανονιστικές ρυθμίσεις, να αποτελέσουν αντικείμενο εμπεριστατωμένων μελετών και να παρακολουθούνται στενά», εξηγεί η ίδια.
«Έχει σημασία να εξετάσουμε αυστηρά τη μακροπρόθεσμη επίδραση αυτής της νέας τεχνολογίας στη δημόσια υγεία, τις καρδιαγγειακές ασθένειες και τα εγκεφαλικά επεισόδια και πιο ιδιαίτερα τις επιπτώσεις της στους εφήβους», υπογραμμίζει από την πλευρά του ο δρ. Αρούνι Μπατναγκάρ, καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Λούισβιλ και βασικός συντάκτης των συστάσεων που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση της AHA.
Η AHA συνιστά να επιβληθούν αυστηροί νόμοι για να μειωθεί το μάρκετινγκ και οι διαφημίσεις που έχουν στόχο τους νέους, ενώ αντιτίθεται στη χρησιμοποίηση αρωμάτων στα τσιγάρα αυτά.
Η AHA επικαλείται μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Pediatrics και δείχνει ότι η έκθεση των εφήβων στις διαφημίσεις για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα αυξήθηκε κατά 250% από το 2011 ως το 2013.
Η Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας ασκεί επίσης πίεση στην FDA (Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων) για να οριστικοποιήσει ως το τέλος της χρονιάς τους ομοσπονδιακους κανονισμούς, προειδοποιώντας πως «οποιαδήποτε επιπλέον καθυστέρηση θα έχει συνέπειες στη δημόσια υγεία».
Υπογραμμίζει ακόμη την έλλειψη αποδείξεων που να δείχνουν ότι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα μπορούν να βοηθήσουν έναν καπνιστή να κόψει τον καπνό.
Η FDA πρότεινε τον Απρίλιο να επιβληθούν κανονιστικές ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά τσιγάρα, κυρίως να απαγορευθεί η πώλησή τους στους ανηλίκους. Η ίδια υπηρεσία προτείνει επίσης οι κατασκευαστές να παίρνουν άδεια για τη διάθεση των προϊόντων τους στην αγορά.
Πηγές: ΑΜΠΕ, Γαλλικό πρακτορείο