Πολιτική
Παρασκευή, 22 Αυγούστου 2014 18:28

Σχέδια για περαιτέρω ενίσχυση του τουρισμού στην Πάτμο

Τη διαβεβαίωση ότι το υπουργείο Τουρισμού αλλά και το υπουργείο Ναυτιλίας θα συνδράμουν για την περαιτέρω ενίσχυση του τουρισμού στην Πάτμο έδωσαν τόσο η κ. Όλγα Κεφαλογιάννη όσο και ο κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κατά τη σύσκεψη που είχαν σήμερα με τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλους παράγοντες της τοπικής κοινωνίας.

 

Τη διαβεβαίωση ότι το υπουργείο Τουρισμού αλλά και το υπουργείο Ναυτιλίας θα συνδράμουν για την περαιτέρω ενίσχυση του τουρισμού στην Πάτμο έδωσαν τόσο η κ. Όλγα Κεφαλογιάννη όσο και ο κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κατά τη σύσκεψη που είχαν σήμερα με τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλους παράγοντες της τοπικής κοινωνίας.

Η κ. Κεφαλογιάννη επισήμανε ότι η μοναδικότητα του νησιού και η ιδιαίτερη φυσιογνωμία που του δίνει η θρησκευτική παράδοση αποτελεί σημαντικό στοιχείο που μπορεί να αναδειχθεί περαιτέρω.

Η υπουργός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον τουρισμό υψηλού επίπεδου, την προσέλκυση αντίστοιχων επισκεπτών, καθώς και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Επίσης τόνισε ότι το υπουργείο έχει καταρτίσει σχετικό σχέδιο που θα συμβάλλει σε αυτή την κατεύθυνση και πρόσθεσε ότι ήδη προγραμματίζει στην Πάτμο «ταξίδια εξοικείωσης» για δημοσιογράφους και ταξιδιωτικούς πράκτορες και τη διοργάνωση έκθεσης στο Παρίσι όπου θα συμμετάσχουν από κοινού η Μονή Πάτμου και η Unesco.

Αναφερόμενη στον θαλάσσιο τουρισμό η κυρία Κεφαλογιάννη  έδωσε έμφαση στην ανάπτυξη των σχετικών υποδομών (όπως μαρίνες με τη συνδρομή του Λιμενικού Ταμείου)  προκειμένου να ενισχυθεί το γιώτινγκ και η κρουαζιέρα. Σε αυτό πλαίσιο η υπουργός αναφέρθηκε και στην ένταξη της Πάτμου  στο πιλοτικό πρόγραμμα για την έκδοση visa.

Παράλληλα επισήμανε πώς με το νέο τουριστικό νόμο θα χρειάζονται μόλις τέσσερα (4)  έγγραφα για να αποκτηθεί από τους ξενοδόχους σε διάστημα πενήντα ημερών το «Σήμα λειτουργίας».

Διαβεβαιώσεις για βελτίωση της συγκοινωνίας - Λύση για τη λειψυδρία

Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στην άριστη, όπως είπε  συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού και σημείωσε πως υπάρχει πλήρης ταύτιση απόψεων για τις δυνατότητες που υπάρχουν για την περαιτέρω προώθηση του θαλασσίου τουρισμού, αξιοποιώντας το νέο θεσμικό πλαίσιο, για την προσέλκυση τουρισμού υψηλού επιπέδου και για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε επίσης ότι προαπαιτούμενο για την ανάπτυξη αποτελεί η επίλυση των σημαντικών ζητημάτων που αντιμετωπίζει το νησί και επικεντρώθηκε σε δύο εξ αυτών, τα οποία, σύμφωνα με τον ίδιο,  είναι ζωτικής σημασίας και στα οποία το υπουργείο έχει προωθήσει άμεσες λύσεις:

Τα ζητήματα αυτά είναι η βελτίωση της συγκοινωνίας και η επίλυση του προβλήματος λειψυδρίας.

Σε ό,τι αφορά τη συγκοινωνία ο κ. Βαρβιτσιώτης  ανακοίνωσε ότι  βρίσκει ικανοποίηση το πάγιο αίτημα των πολιτών της Πάτμου για τη σύνδεση του νησιού με το Πυθαγόρειο της Σάμου και τα λιμάνια της Κω και της Καλύμνου, ώστε από το 2015 να υπάρχει συχνή σύνδεση με τα εγγύτερα αεροδρόμια στο νησί.

Τόνισε μάλιστα ότι ο διαγωνισμός για την κάλυψη αυτής της ακτοπλοϊκής σύνδεσης διενεργείται πολύ νωρίς, στις 25/8/2014, προκειμένου η δυνατότητα αυτή να μπορεί να προβληθεί στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και να έχει τη μέγιστη δυνατή απόδοση για τον τουρισμό της Πάτμου.

Για την αντιμετώπιση του προβλήματος λειψυδρίας ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε ότι η Πάτμος έχει εφοδιαστεί με δύο μονάδες αφαλάτωσης, που έχουν μεταφερθεί στο νησί πριν περίπου ένα χρόνο και για τις οποίες έχει καταβληθεί ποσό 598.590€ από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

Όπως υπογράμμισε οι νέες μονάδες συνολικού κόστους 857.240 ευρώ αναμένεται να επιλύσουν το ζήτημα, όταν ολοκληρωθούν από το δήμο Πάτμου τα συνοδά έργα εγκατάστασης και λειτουργίας και τεθούν σε ισχύ.

Τέλος ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στις άλλες παρεμβάσεις που πραγματοποιεί το υπουργείο Ναυτιλίας διαμέσου της Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής  για τη χρηματοδότηση της λειτουργίας ταχυδιυλιστηρίου με ποσό 60.000 ευρώ ετησίως, καθώς και άλλες δράσεις (προμήθεια αντλίας, επισκευή δεξαμενών), προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι ποσότητες νερού, που μεταφέρονται με υδροφόρα πλοία.