Πιλότος της βρετανικής αεροπορικής εταιρείας Flybe έχασε προσωρινά τον έλεγχο ενός αεροσκάφους, δευτερόλεπτα πριν από την προσγείωσή του, επειδή λασκάρισε ο συνδετήρας που συγκρατούσε το... προσθετικό χέρι του πάνω στο πιλοτήριο.
Πιλότος της βρετανικής αεροπορικής εταιρείας Flybe έχασε προσωρινά τον έλεγχο ενός αεροσκάφους, δευτερόλεπτα πριν από την προσγείωσή του, επειδή λασκάρισε ο συνδετήρας που συγκρατούσε το... προσθετικό χέρι του πάνω στο πιλοτήριο.
Το επεισόδιο, στο οποίο δεν τραυματίστηκε ευτυχώς κανείς, συνέβη στις 12 Φεβρουαρίου, σε πτήση από το Μπέρμιγχαμ στο Μπέλφαστ με 47 επιβάτες. Ο έμπειρος πιλότος διαπίστωσε την τελευταία στιγμή ότι δεν μπορούσε πλέον να ελέγξει το αεροσκάφος με το προσθετικό χέρι του, με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να «αναπηδήσει» κατά την προσγείωση, όπως αναφέρεται σε έκθεση της Υπηρεσίας Ερευνών Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) που δόθηκε στη δημοσιότητα.
«Ο κυβερνήτης στον οποίο αναφέρεται η έκθεση είναι ένας από τους πιο έμπειρους, που χαίρει της εμπιστοσύνης της Flybe», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Ίαν Μπάστον, διευθυντής πτήσεων και ασφάλειας της αεροπορικής εταιρείας.
Η έκθεση, σημείωσε ο κ. Μπάστον, επιβεβαιώνει ότι δεν κινδύνευσαν με κανέναν τρόπο οι επιβάτες ή το πλήρωμα του αεροπλάνου.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο 46χρονος πιλότος είχε ελέγξει πριν από την απογείωση το σύστημα που συγκρατούσε το προσθετικό χέρι. Φτάνοντας στο αεροδρόμιο όπου επρόκειτο να προσγειωθεί και έχοντας απενεργοποιήσει τον αυτόματο πιλότο, κατάλαβε ότι δεν μπορούσε πλέον να δίνει εντολές με το αριστερό χέρι γιατί είχε αποσυνδεθεί από το πιλοτήριο.
Σκέφτηκε να ενημερώσει τον συγκυβερνήτη, ωστόσο επειδή δεν υπήρχε πολύς χρόνος για εξηγήσεις, αποφάσισε ότι η καλύτερη λύση ήταν να χρησιμοποιήσει το γερό, δεξί χέρι του, να αφήσει δηλαδή τον μοχλό χειρισμού και να ξανασυνδέσει όσο γρηγορότερα μπορούσε το αριστερό χέρι. Αποτέλεσμα ήταν να αναπηδήσει το αεροπλάνο, που ήδη ήταν σε διαδικασία προσγείωσης, και να ξαναπέσει στο έδαφος.
Ο πιλότος υποσχέθηκε ότι θα είναι πιο προσεκτικός στο μέλλον και ότι θα ενημερώνει τους συγκυβερνήτες του για την πιθανότητα να ξανασυμβεί κάτι τέτοιο, ώστε να είναι έτοιμοι να αναλάβουν το χειρισμό του αεροπλάνου.