Με μια υπερπαραγωγή, εμπνευσμένη από την ελληνική μυθολογία, η μεγαλύτερη χορεύτρια flamenco στον κόσμο σήμερα, η διάσημη Ισπανίδα Sara Baras, επισκέπτεται για πρώτη φορά την Ελλάδα, για να παρουσιάσει με το συγκρότημά της την παράσταση «Medusa».
Με μια υπερπαραγωγή, εμπνευσμένη από την ελληνική μυθολογία, η μεγαλύτερη χορεύτρια flamenco στον κόσμο σήμερα, η διάσημη Ισπανίδα Sara Baras, επισκέπτεται για πρώτη φορά την Ελλάδα, για να παρουσιάσει με το συγκρότημά της την παράσταση «Medusa» («Μέδουσα»), στο Ηρώδειο, την Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου, στις 9 το βράδυ.
Επίσης, η σπουδαία χορεύτρια και χορογράφος, η οποία - από το 1989 μέχρι σήμερα - έχει κατακτήσει 50 εθνικά και διεθνή βραβεία χορού, θα εμφανιστεί με την ομάδα της, το Ballet Flamenco Sara Baras, στο Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών, στις 13 Σεπτεμβρίου, και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στις 17 Σεπτεμβρίου.
Η παράσταση «Medusa» αποτελεί συμπαραγωγή του Διεθνούς Φεστιβάλ της Mérida και του Φεστιβάλ της Peralada, των οποίων η θεματολογία στηρίζεται, κάθε χρόνο, σε έργα με θέματα από την ελληνική μυθολογία και ιστορία. Οι εμφανίσεις στη χώρα μας τελούν υπό την αιγίδα της Ισπανικής Πρεσβείας στην Ελλάδα, στηρίζοντας τους θερμούς δεσμούς μεταξύ των δύο χωρών, και ειδικά φέτος, που γιορτάζονται τα 400 χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου ζωγράφου Ελ Γκρέκο.
Όποιος την κοιτούσε πέτρωνε
Η παράσταση αντλεί έμπνευση από τον μύθο της Μέδουσας, μιας από τις τρεις αδερφές Γοργόνες, η οποία ήταν πανέμορφη και ιέρεια στον ναό της θεάς Αθηνάς. Μαγεμένος από την ομορφιά της και μεταμορφωμένος σε άλογο, ο Ποσειδώνας τη βίασε στον ιερό χώρο της Αθηνάς. Η θεά, εξοργισμένη με το γεγονός, καθώς δεν μπορούσε να έρθει σε ρήξη με τον Ποσειδώνα, ξέσπασε πάνω στη Μέδουσα και τη μεταμόρφωσε σε απεχθές τέρας, που, αντί για μαλλιά, είχε φίδια. Η ασχήμια της ήταν τέτοια, που όποιος την κοιτούσε στο πρόσωπο, πέτρωνε.
Η Μέδουσα έγινε ο στόχος πολλών πολεμιστών, γιατί όποιος κατάφερνε να την αποκεφαλίσει, θα είχε το απόλυτο πλεονέκτημα στο πεδίο των μαχών. Πολλοί προσπάθησαν, χωρίς καμία επιτυχία. Εκτός από έναν, τον Περσέα, ο οποίος ήταν γιος του Δία και της Δανάης και αποφάσισε να αποκεφαλίσει τη Μέδουσα, για να σώσει τη μητέρα του. Όταν τα κατάφερε, το κεφάλι της, το περίφημο «Γοργόνειο», το παρέλαβε η θεά Αθηνά και το επέθεσε στην ασπίδα της, επειδή - ακόμη και νεκρό - πέτρωνε όποιον το κοίταζε.
Το «πρόσωπο της Ανδαλουσίας»
Η Sara Baras Pereira άρχισε τις σπουδές της στον χορό, σε ηλικία 8 ετών, στη σχολή της μητέρας της, η οποία ήταν δασκάλα χορού και χορεύτρια. Στα 10 της, περιόδευσε σε όλα τα Φεστιβάλ φλαμένκο στην Ανδαλουσία, συμμετέχοντας στην ομάδα The Children of Tertulia Flamenca. Η επαφή της με τους τσιγγάνους τη βοήθησε να μάθει την τεχνική του φλαμένκο και να αποκτήσει σιδερένια πειθαρχία, αλλά η μητέρα της αρνήθηκε να την αφήσει να χορέψει μόνη της, όπως η ίδια επιθυμούσε, λέγοντας ότι «ένα παιδί πρέπει να μάθει να περιμένει και να μην αρπάζει την πρώτη ευκαιρία».
Στα 17 της, έκανε το ντεμπούτο της στο θέατρο Alameda, και είχε γίνει ήδη γνωστή, πριν ενταχθεί, το 1989, στην ομάδα του κιθαρίστα Manuel Morao Gitanos de Jerez, στην οποία απολάμβανε την ελευθερία να χορεύει μόνη της. Η απογείωση δεν άργησε να έρθει. Στην 20ετή καριέρα της, έχει κερδίσει δεκάδες βραβεία, έχει συνεργαστεί με σπουδαίους καλλιτέχνες και έχει εμφανιστεί στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου. Το 1997, δημιούργησε τη δική της ομάδα, το Sara Baras Ballet Flamenco. Σκοπός της είναι ο εκσυγχρονισμός του φλαμένκο και η αντικατάσταση των παραδοσιακών κοστουμιών με φορέματα σε πιο κλασική μορφή και εμφάνιση, κάνοντας τις χορογραφίες της εντυπωσιακές, με μια καινοτόμο ματιά.
Έχει συνεργασθεί με όλες τις μορφές των μέσων μαζικής ενημέρωσης, όπως η τηλεόραση, ο κινηματογράφος και οι πασαρέλες της μόδας. Είναι μια δημοφιλής προσωπικότητα, συνεχώς παρούσα στον κόσμο των τεχνών και του θεάματος, ακόμη και σε τομείς τελείως άσχετους με τον χορό. Έχει ονομαστεί «το πρόσωπο της Ανδαλουσίας» και το σπίτι της είναι ο τουριστικός πρεσβευτής της περιοχής της.
Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία - λιμπρέτο - χορογραφία - σχεδιασμός φωτισμών: Sara Baras, μουσική: Keko Baldomero, σκηνογραφία: Ras Artesanos, κοστούμια: Torres & Cosano - Ras Artesanos - Sara Baras, ειδικοί συνεργάτες: Audio Machine - Juan Carlos Vellido. Ερμηνεία: Μέδουσα: Sara Baras, Περσέας: Jose Serrano. Ballet Flamenco Sara Baras: Maria Jesús García - Rosario Pedraja,
Carmen Camacho - Cristina Aldón, Tamara Macías - Daniel Saltares, David Martín - Alejandro Rodríguez, Raul Fernández - Manuel Ramírez, Keko Baldomero - Andrés Martínez: κιθάρα, Ivo Cortés: τσέλο, Antonio Suárez - Manuel Muñoz «Pájaro»: κρουστά.
Πληροφορίες
Ωδείο Ηρώδου Αττικού: πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη - Αθήνα, τηλ.: 210 3241807. Τιμές εισιτηρίων: διακεκριμένη ζώνη: 75 ευρώ, Α’ ζώνη: 60 ευρώ, Β’ ζώνη: 50 ευρώ, Γ’ ζώνη: 40 ευρώ, άνω διάζωμα: Δ΄ ζώνη: 25 ευρώ, Ε΄ ζώνη (φοιτητικό - ανέργων - πολυτέκνων - ΑΜΕΑ): 15 ευρώ. Προπώληση: ταμεία της Ticket Services: Πανεπιστημίου 39 - εντός Στοάς Πεσμαζόγλου, καταστήματα Public σε όλη την Ελλάδα, τηλεφωνικά: 210 7234567, ηλεκτρονικά: ticketservices.gr.
naftemporiki.gr