Η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Boeing, σε συνεργασία με τις Νοτιοαφρικανικές Αερογραμμές, αναπτύσσει ένα νέο βιοκαύσιμο από καπνό, σε μία προσπάθεια να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και να προωθήσει την πράσινη ενέργεια στην πιο εξελιγμένη οικονομία της Αφρικής.
Η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Boeing, σε συνεργασία με τις Νοτιοαφρικανικές Αερογραμμές, αναπτύσσει ένα νέο βιοκαύσιμο από καπνό, σε μία προσπάθεια να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και να προωθήσει την πράσινη ενέργεια στην πιο εξελιγμένη οικονομία της Αφρικής.
Το καύσιμο θα κατασκευαστεί με βάσει ένα υβριδικό φυτό καπνού γνωστό ως Solaris, το οποίο παράγεται από την εταιρεία SkyNRG, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση. Το φυτό περιέχει πληθώρα σπόρων, οι οποίοι περιέχουν το έλαιο που μετατρέπεται στο καύσιμο, ενώ δε διαθέτει πολλά φύλλα.
Δοκιμαστικές καλλιέργειες ήδη λαμβάνουν χώρα στη Νότιο Αφρική, ωστόσο το καύσιμο αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2017, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Boeing. Αξίζει να σημειωθεί πως αν και η χρήση βιοκαυσίμου είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη όσον αφορά το περιβάλλον, παραμένει προς το παρόν (και μέχρι να παραχθεί μαζικά) πιο ακριβή σε σχέση με τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα. Το κόστος καυσίμων αναλογεί στο 33 τοις εκατό των συνολικών εξόδων των αεροπορικών εταιρειών, σύμφωνα με μελέτη του 2012.
«Χρησιμοποιώντας υβριδικό καπνό, μπορούμε να ενισχύσουμε την καλλιέργεια καπνού στη Νότιο Αφρική χωρίς να ενθαρρύνουμε το κάπνισμα», δήλωσε ο Ίαν Κρούικσανκ, εκπρόσωπος των Νοτιοαφρικανικών Αερογραμμών.
Ο υβριδικός καπνός μπορεί να καλλιεργηθεί στις περισσότερες περιοχές όπου υπάρχει ήδη παρουσία καπνού, στη νότια Ευρώπη, Ασία, Ωκεανία και Λατινική Αμερική, σύμφωνα με την Τζέσικα Κόουαλ της Boeing.
Εξάλλου, η κυβέρνηση της Νοτίου Αφρικής έχει εξαγγείλει πως από τον Οκτώβριο του επόμενου έτους οι παραγωγοί καυσίμων θα ξεκινήσουν να αναμειγνύουν ντίζελ και πετρέλαιο με βιοκαύσιμα, ώστε να μειώσουν την εξάρτηση της χώρας σε εισαγόμενα καύσιμα.