Πολιτιστικά
Πέμπτη, 07 Αυγούστου 2014 09:15

Υπερβατικές σχέσεις, επεισοδιακές αποστολές και φοβισμένοι πόθοι

Μία δυνατή φιλία, ένας φαντασιακός έρωτας που μπλέκεται με την πραγματικότητα, ένας ανατρεπτικός δεύτερος μήνας του μέλιτος, οι γκάφες δύο «δαιμόνιων» αστυνομικών και ο αγώνας μιας ομάδας στρατιωτών αποτελούν τις επιλογές της νέας κινηματογραφικής εβδομάδας.

Μία δυνατή φιλία, ένας φαντασιακός έρωτας που μπλέκεται με την πραγματικότητα, ένας ανατρεπτικός δεύτερος μήνας του μέλιτος, οι γκάφες δύο «δαιμόνιων» αστυνομικών και ο - ερχόμενος από τα παλιά - αγώνας μιας ομάδας εγκλωβισμένων στρατιωτών αποτελούν τις επιλογές της νέας κινηματογραφικής εβδομάδας.

«Joe - Μια δυνατή φιλία»

Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Λάρι Μπράουν, η κοινωνική ταινία του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, με τον - βραβευμένο με Όσκαρ - Νίκολας Κέιτζ και τον Τάι Σέρινταν, αφηγείται την ιστορία ενός πρώην κατάδικου, που είναι αποφασισμένος να ξαναχτίσει τη ζωή του και αναπτύσσει μία δυνατή φιλία με έναν 15άχρονο, του οποίου η οικογένεια ζει στον δρόμο και ο αλκοολικός του πατέρας του φέρεται άσχημα.
«Ο Joe δεν είναι μόνο ένα πράγμα, είναι πολλά. Έχει πάει φυλακή, έχει σκοτώσει άνδρες, έχει κλάψει σε αγκαλιές γυναικών και έχει δουλέψει πολύ σκληρά στη ζωή του. Η ισορροπία σε αυτόν τον πολυδιάστατο χαρακτήρα καταδεικνύεται σε όλα τα στοιχεία της ταινίας. Η μουσική είναι ποιητική, αλλά και δυσοίωνη. Οι τοποθεσίες ρουστίκ, αλλά και λουσμένες στο φως. Το πνεύμα της ταινίας είναι ακριβώς αυτό το “μπροστά - πίσω”, συμπεριλαμβανομένων και των χαρακτήρων» εξηγεί ο σκηνοθέτης.

«Μία τυχαία συνάντηση»

Αυτό που ζεις και αυτό που ονειρεύεσαι μπορεί να γίνουν ένα στο γαλλικό αισθηματικό δράμα της Λίζα Αζουέλος, με τους Σοφί Μαρσώ, Φρανσουά Κλουζέ, Λίζα Αζουέλος, Αλεξάντρ Αστιέ, Τζόναθαν Κοέν και Στεφανί Μουρά. Όταν ένας ευτυχισμένος οικογενειάρχης, που αγαπά πολύ τη σύζυγο του, ερωτεύεται μια άλλη γυναίκα, αντιστέκεται σθεναρά στον πειρασμό, προκειμένου να μην την απατήσει. Όμως, το μυαλό παίζει τα δικά του παιχνίδια, και η φαντασία αρχίζει να μπλέκεται με την πραγματικότητα.

«Είναι ένα έργο, που δεν μιλά για τον έρωτα, αλλά για την αγάπη» σημειώνει η σκηνοθέτις. «Από τη μια, ο έρωτας, η σαρκική επαφή και, από την άλλη, η αγάπη, μια μορφή έλξης, ολοκλήρωσης συναισθημάτων. Πιστεύω πως η σύζυγος, θα προτιμούσε ο άντρας της να έχει κοιμηθεί με κάποια για ένα βράδυ, από το να έχει τέτοια αισθήματα για άλλη γυναίκα».

«Σαββατοκύριακο στο Παρίσι»

Στην κωμωδία του Ρότζερ Μίτσελ - με τους Τζεφ Γκόλντμπλαμ, Τζιμ Μπρόαντμπεντ, Λίντσεϊ Ντάνκαν και Όλι Αλεξάντερ - ένα ζευγάρι, με αφορμή την 30ή επέτειό του και με την ελπίδα να αναζωογονήσει τον γάμο του, πηγαίνει ξανά στο Παρίσι, όπου είχε κάνει μήνα του μέλιτος. Η συνάντηση με έναν παλιό συμφοιτητή και η πρόσκληση σε ένα πάρτι, θα φέρουν μεγάλες αλλαγές.

«22 Jump Street»

Οι δύο γκαφατζήδες αστυνομικοί επιστρέφουν δριμύτεροι στη δεύτερη συνέχεια της κινηματογραφικής μεταφοράς της αγαπημένης ομώνυμης τηλεοπτικής σειράς, και πάλι υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες των Φιλ Λόρντ και Κρίστοφερ Μίλερ. Με τους Τσάνινγκ Τέιτουμ, Τζόνα Χιλ, Άις Κιούμπ, Πίτερ Στομάρε, Σαλ Λονγκομπάρντο, Γουάιτ Ράσελ, Άμπερ Στίβενς και Τζίλιαν Μπελ, η ιστορία, αυτήν τη φορά, διαδραματίζεται στο πανεπιστήμιο. Στη νέα τους μυστική αποστολή, οι ήρωες θα ζήσουν μοναδικές εμπειρίες, στην προσπάθειά τους εξιχνιάσουν μια επικίνδυνη μυστική οργάνωση.

«Fear and desire»

Το ασπρόμαυρο δράμα του 1953 αποτελεί την πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του - 24άχρονου τότε - σκηνοθέτη, που έμελλε να αλλάξει την ιστορία της 7ης τέχνης, του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, του οποίου 5 ταινίες ήταν υποψήφιες για Όσκαρ σε διάφορες κατηγορίες, με το «2001: Οδύσσεια του Διαστήματος» να το κατακτά για τα ειδικά εφέ. Η αμερικανική ακαδημία αναγνώρισε την αξία του μετά τον θάνατό του και, το 2000, του «χάρισε» ένα Όσκαρ για την προσφορά του στον κινηματογράφο.

Στην ταινία (με την οποία θα προβάλλεται και η πρώτη έγχρωμη δημιουργία του σκηνοθέτη, το φιλμ μικρού μήκους «The seafarers»), τρεις στρατιώτες και ο λοχαγός τους έχουν αποκλειστεί πίσω από τις γραμμές του εχθρού, με αποτέλεσμα οι σωματικές και ψυχολογικές προκλήσεις να γίνονται όλο και μεγαλύτερες.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]