Οχι το 2018, όπως υποστηρίζει το τελευταίο διάστημα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, ούτε καν το 2020, όπως εκτιμούσαν οι ίδιοι παλαιότερα, αλλά το 2023, και αυτό υπό την προϋπόθεση των κανονικών ρυθμών εργασιών, θα είναι σε θέση να λειτουργήσει η βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τους εργαζομένους στο έργο.
Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική»
Οχι το 2018, όπως υποστηρίζει το τελευταίο διάστημα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, ούτε καν το 2020, όπως εκτιμούσαν οι ίδιοι παλαιότερα, αλλά το 2023, και αυτό υπό την προϋπόθεση των κανονικών ρυθμών εργασιών, θα είναι σε θέση να λειτουργήσει η βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τους εργαζομένους στο έργο.
Το ζητούμενο για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης είναι το συντομότερο η πόλη να αποκτήσει μετρό, το οποίο θα βελτιώσει τη μετακίνηση των πολιτών και θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες των επισκεπτών, οι οποίοι χρόνο με το χρόνο θα αυξάνονται.
Η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση ενός έργου είναι σύνηθες φαινόμενο στην Ελλάδα και ίσως ήλθε πια ο καιρός που όλοι οφείλουν να τηρούν τα χρονοδιαγράμματα, έτσι ώστε να μην επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός των έργων και εντέλει οι πολίτες, που αναμένουν από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία να επιδεικνύει συνέπεια στις δεσμεύσεις και εξαγγελίες για οποιεσδήποτε πράξεις και ενέργειές της.
«Το μετρό ήταν να κατασκευαστεί σε έξι χρόνια, ήδη διανύουμε τον όγδοο χρόνο και δεν θα ολοκληρωθεί πριν περάσουν άλλα τόσα», τόνισε χαρακτηριστικά χθες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων Χάρης Κυπριανίδης, αναδεικνύοντας με τον τρόπο αυτό το πρόβλημα των καθυστερήσεων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα αρχαιολογικά -έρευνα και ευρήματα- είναι «το χαλί κάτω από το οποίο προσπαθούν να κρύψουν τα προβλήματα που έχει το έργο.
Ακόμη και να μην υπήρχε η καθυστέρηση στη Βενιζέλου, το έργο δεν μπορεί να ολοκληρωθεί, αφού ακόμη δεν έχουν γίνει οι απαλλοτριώσεις στην περιοχή του σταθμού Βούλγαρη».
Οι εργαζόμενοι με το σωματείο τους ζητούν να επικρατήσει κοινή λογική στο θέμα των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου, χαρακτηρίζοντας απογοητευτικό το γεγονός ότι αποσύρθηκε από τη χθεσινή συνεδρίαση του ΚΑΣ η μελέτη για την αξιοποίηση των αρχαιοτήτων.
Η εν λόγω μελέτη, εξάλλου, της Αττικό Μετρό Α.Ε. για την αξιοποίηση των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου αποτέλεσε αφορμή για νέο «επεισόδιο» στην πολύμηνη διαμάχη του Δήμου Θεσσαλονίκης με την κατασκευάστρια εταιρεία, με τον κ. Μπουτάρη να υποστηρίζει ότι την παρέλαβε μόλις προ ολίγων ημερών και να ζητεί την αναβολή της έγκρισής της από το ΚΑΣ, όπως και έγινε, τη δε Αττικό Μέτρο Α.Ε. να τον διαψεύδει και να υποστηρίζει ότι η μελέτη παραδόθηκε στον ίδιο το δήμαρχο πριν από ενάμιση μήνα.
Το γεγονός αυτό καθαυτό αποδεικνύει ότι για να προχωρήσει οποιαδήποτε ενέργεια, είτε πρόκειται για έργο είτε για την εκπόνηση μιας μελέτης, απαιτείται συνεργασία μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων.
Οταν δεν υπάρχει ή είναι ελλιπής, και καθυστερήσεις και αναβολές και ματαιώσεις θα υπάρξουν.
Ολοι έχουν συμφέρον να προχωρήσει ένα έργο, πολλώ δε μάλλον όταν πρόκειται για ένα τόσο σπουδαίο έργο για το παρόν και το μέλλον της Θεσσαλονίκης.
ΒΑΣΩ ΒΕΓΙΡΗ - [email protected]