Πολιτική
Τετάρτη, 23 Ιουλίου 2014 19:32

Βουλή: Ρύθμιση για την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών

Νομοθετική ρύθμιση που στόχο έχει να διασφαλίσει την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών κατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Νομοθετική ρύθμιση που στόχο έχει να διασφαλίσει την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών κατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Ειδικότερα υπερψηφίστηκε στο Β' Θερινό Τμήμα της Βουλής, η τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας με την οποία δίνεται στον αρμόδιο υπουργό η δυνατότητα της απευθείας ανάθεσης σύμβασης ακτοπλοϊκών συνδέσεων διάρκειας μέχρι τριών μηνών, σε περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης των δρομολογίων από τις εταιρείες που τα είχαν αναλάβει.

Η τροπολογία η οποία κατατέθηκε στο πλαίσιο της συζήτησης επί του σχεδίου νόμου  «Απλούστευση διαδικασιών λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων και τουριστικών υποδομών, ειδικές μορφές τουρισμού και άλλες διατάξεις» υποστηρίχθηκε από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τηςΔΗΜΑΡ, ενώ «παρών» δήλωσε ο ΣΥΡΙΖΑ και η Χρυσή Αυγή.

Όπως είπε ο κ. Βαρβιτσιώτης αυτό που ζητείται  πρώτα απ’ όλα, είναι στην περίπτωση που κάποια εταιρεία αθετήσει τις υποχρεώσεις της, δεν εξυπηρετεί δηλαδή τους προορισμούς που πρέπει να πηγαίνει, να έχει τη δυνατότητα ο υπουργός για ένα χρονικό διάστημα και μέχρι να επαναπροκηρυχθεί η γραμμή, να αναθέτει σε άλλη εταιρεία που έχει δρομολογημένα πλοία να δρομολογεί κάποιο πλοίο.

Επίσης ο κ.  Βαρβιτσιώτης στην εναρκτήρια ομιλία του και περιέγραψε τις προϋποθέσεις της ανάθεσης σε άλλη εταιρεία λέγοντας πως  δεν θα εφαρμόζεται ακριβώς το ίδιο δρομολόγιο, ενώ το  μίσθωμα  θα μπορεί να αλλάζει γι’ αυτήν την περίοδο.

Για τη σύνδεση με τα Ψαρά

Ο υπουργός Ναυτιλίας στην ομιλία του στη Βουλή επεσήμανε ότι στο Αιγαίο υπάρχουν επτά μακροχρόνιες συμβάσεις σε δεκαπέντε δρομολογιακές γραμμές, εκ των οποίων κάποιες δεν εξυπηρετούνται από την εταιρεία που τις έχει αναλάβει.

Παράλληλα, προσέθεσε ότι στη μία απ’ αυτές τις συμβάσεις το πλοίο δεν έχει δρομολογηθεί καθόλου και δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί αυτή η γραμμή με αντικατάσταση κάποιου άλλου πλοίου, διότι  δεν υπάρχει κανένα προσφερόμενο.

«Η συγκεκριμένη γραμμή», όπως ανέφερε ο κ. Βαρβιτσιώτης, «είναι αυτή που εκτελεί το δρομολόγιο  Λαύριο – Ψαρά - Μεστά Χίου» και ανέφερε ότι δεν υπάρχει κανένας ενδιαφερόμενος για να  εξυπηρετήσει  αυτή  τη γραμμή με τα ίδια λεφτά και την ίδια συχνότητα  δρομολογίων.

«Δεν μπορούμε να αφήσουμε τα  Ψαρά μας χωρίς συγκοινωνιακή κάλυψη. Άρα, θα πρέπει να μπορούμε σε αυτό το διάστημα, μέχρι να επαναπροκηρύξουμε τη γραμμή και να την εντάξουμε σε ένα άλλο δρομολογιακό σκέλος, να βρούμε για περίπου τρεις μήνες, μια λύση. Να αξιοποιήσουμε αυτά τα χρήματα και να καλύψουμε τη ζωτική ανάγκη των νησιωτών», υπογράμμισε ο υπουργός. 

Παράλληλα, ζήτησε από τους συναδέλφους του στην Αίθουσα να δοθεί η εξουσιοδότηση αυτή στον εκάστοτε υπουργό, ώστε -μετά από τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών- να έχει την ευελιξία για αλλαγές, απαραίτητες για τη  ζωτική επικοινωνία των νησιών.

Για τις μακροχρόνιες συμβάσεις

Στη συνέχεια, ο κ. Βαρβιτσιώτης, τόνισε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει έναν προϋπολογισμό που προσεγγίζει τα 75 εκατομμύρια ευρώ, μέσα από τον οποίο επιδοτεί τις γραμμές, στις οποίες δεν υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον και άσκησε κριτική στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια και καθορίζει το καθεστώς των μακροχρόνιων συμβάσεων.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε σχετικά ότι δεν εκπληρώνεται, πλέον, ο αντικειμενικός στόχος των πολυετών συμβάσεων για νέα πλοία, αλλά ούτε και μπορεί να προχωρήσει η αναδιάρθρωση των «άγονων γραμμών», δηλώνοντας διατεθειμένος για ειλικρινή διάλογο με όλα τα πολιτικά κόμματα για το θέμα αυτό, ώστε στο μέλλον να υπάρξει ανάλογη νομοθετική ρύθμιση που θα καταργεί τις πολυετείς συμβάσεις και θα έχει την αποδοχή όλων των πολιτικών κομμάτων.

Για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις του Βορείου Αιγαίου

Επιπλέον ο υπουργός Ναυτιλίας αναφέρθηκε και στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις του Βορείου Αιγαίου σημειώνοντας ότι συμμερίζεται την αγωνία των κατοίκων, ιδιαίτερα των Λημνιών, οι οποίοι παραπονιούνται για την κακή ποιότητα των υπηρεσιών τονίζοντας ότι αποτελεί κυρίαρχη βούλησή του να βελτιωθεί αυτό.

«Υπάρχει τακτική και συνεχής επικοινωνία για την κακή κατάσταση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στο Βόρειο Αιγαίο και αυτό θέλουμε να εκλείψει», είπε.