Ο Αποστόλης Ζολωτάκης και η Κέλλυ Αθανασιάδου, σε μια ακόμη εικαστική συνεργασία, παρουσιάζουν, στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου στα Χανιά, την έκθεσή τους με τίτλο «Από τον Αφαιρετικό Εξπρεσιονισμό στον Συναισθηματικό Ορθολογισμό».
Ο Αποστόλης Ζολωτάκης και η Κέλλυ Αθανασιάδου, σε μια ακόμη εικαστική συνεργασία, παρουσιάζουν, στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου στα Χανιά, την έκθεσή τους με τίτλο «Από τον Αφαιρετικό Εξπρεσιονισμό στον Συναισθηματικό Ορθολογισμό», η οποία εγκαινιάζεται σήμερα, Πέμπτη 24 Ιουλίου στις 8.30 το βράδυ, παρουσία του Ολλανδού πρέσβη κ. Jan Versteeg.
Διάδραση μεταξύ λογικής και συναισθήματος στη βάση της αφαίρεσης. Ζωγραφική και γλυπτική απελευθερωμένη από την ανάγκη αναπαράστασης. Η ουσία δεν προσδιορίζεται μέσα από την απεικόνιση αλλά μέσα από την αλληλεπίδραση υλικών τα οποία αποκτούν φόρμα, κίνηση και ρυθμό. Το ίδιο το υλικό γίνεται δομικό αντικείμενο έκφρασης που επικαλείται άλλοτε τη λογική σκέψη και άλλοτε το συναίσθημα του θεατή. Εννοιολογικά, η έκθεση είναι στο σύνολό της μια εικαστική αντιπαράθεση των δυο διακεκριμένων δημιουργών πάνω στην εύθραυστη ισορροπία μεταξύ λογικής επεξεργασίας της πληροφορίας και συναισθηματικής αντίληψής της. Ο κάθε δημιουργός καλείται να διαπραγματευτεί με αυτήν ακριβώς την ισορροπία προκειμένου να βοηθήσει τον θεατή να κάνει την προσωπική του προβολή. Πρόκειται για μια διερεύνηση σχετικά με το πώς εξελίσσεται η σχέση του θεατή με το έργο, όταν αφετηρία της αντίληψης είναι η λογική σκέψη ή το συναίσθημα αντίστοιχα.
Περιγραφή της έκθεσης
Ο Αποστόλης Ζολωτάκης δουλεύει στον καμβά αφήνοντας ελεύθερη τη δυναμική του χρώματος και της κίνησης με μια δήθεν συναισθηματική φόρτιση. Ο ορθολογισμός επιδρά στο έργο του σε μια ισορροπία δόμησης αποδόμησης. Παίζει με τη διαρρύθμιση του χώρου μέσα στον πίνακα χωρίς ο ίδιος να είναι συναισθηματικά φορτισμένος.
Σε συνέχεια της αφηρημένης του δουλειάς, παρουσιάζει εικαστικά έργα μεικτής τεχνικής και χρησιμοποιεί μεταξύ άλλων υλικά με έντονη συναισθηματική δυναμική (θρησκευτικά τάματα) εμπλέκοντάς τα με ετερόκλητες ύλες. Το τάμα έτσι γίνεται στοιχείο αφηρημένης αφηγηματικότητας και προκαλεί συναισθηματική φόρτιση στην ερμηνεία του παρατηρητή. Ως δομικά στοιχεία του έργου, τα τάματα είναι άλλοτε δυσδιάκριτα και άλλοτε εμφανίζονται ως ξεκάθαρα αναγνώσιμα στοιχεία του πίνακα.
Η Κέλλυ Αθανασιάδου χρησιμοποιεί το ατσάλι ως βασικό δομικό υλικό των γλυπτών της. Τοποθετεί στο οπτικό επίκεντρο του θεατή τις αυστηρές αναλογίες των όγκων και αναδεικνύει τις βασικές γραμμές των σχηματισμών που φιλοτεχνεί.
Σε δημιουργική αντίθεση με τον Ζολωτάκη, προσεγγίζει το έργο πρωτίστως ορθολογικά. Παρουσιάζει τη συλλογή «PythagoreanTetraktys» με 12 μεταλλικά γλυπτά εμπνευσμένα από την θεωρία της «Τετρακτύως» του Πυθαγόρα. Κάνει μια αναδρομή στην αρχαιοελληνική γεωμετρική δομή. Απεικονίζει με γλυπτικό τρόπο ένα φιλοσοφικό κατασκεύασμα που κινείται στη βάση τού λογικού και του υπερβατικού με πολυδιάστατες ερμηνείες και συμβολισμούς. Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού και της πρεσβείας της Ολλανδίας.
Πληροφορίες
Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου, Ακτή Τομπάζη 31, πλατεία Κατεχάκη, Χανιά, Κρήτη. Εγκαίνια: Πέμπτη 24 Ιουλίου στις 20:30. Διάρκεια: έως 17 Αυγούστου, ώρες λειτουργίας έκθεσης: Δευτέρα - Κυριακή 11:00-13:00 και 19:00 - 23:00.