Όσοι δε γνωρίζουν την ύπαρξη του «The Bridge», ίσως εξοικειωθούν καλύτερα αν μάθουν ότι πρόκειται για την αμερικανική μεταφορά του σκανδιναβικού «Bron/Broen» που διαδραματίζεται στα σύνορα Δανίας και Σουηδίας.
Οι σειρές του καλοκαιριού ήταν πάντα μια ευκαιρία της αμερικανικής τηλεόρασης να επενδύσει σε πιο φθηνές παραγωγές που δε θα είχαν υψηλή τηλεθέαση στην κανονική σεζόν. Οι επιλογές είναι λίγες και ο επίσης λίγος κόσμος που παρακολουθεί τηλεόραση θα μείνει αναγκαστικά σε αυτές. Όλα αυτά ίσχυαν όμως μέχρι να πάει το «Breaking Bad» στο θερινό πρόγραμμα και να αλλάξει άρδην τον χάρτη.
Βρισκόμαστε στο πρώτο καλοκαίρι μετά το τέλος της ιστορίας του Walter White και μια ματιά στις σειρές που παίζονται αρκεί για να πείσει και τον πλέον δύσπιστο ότι το ποιοτικό επίπεδο έχει κάνει άλματα προόδου. Το Showtime μετακίνησε τη δεύτερη σεζόν του επιτυχημένου «Masters of Sex» στην καρδιά του καλοκαιριού, την ίδια στιγμή που παράλληλα παίζονται το λατρεμένο από τους κριτικούς «Rectify» και το «The Leftovers» του Damon Lindelof (δημιουργού του «Lost»), στο οποίο το HBO έχει επενδύσει αρκετά. Ο Guillermo del Toro μάς έχει ετοιμάσει το «The Strain» που έχει ήδη μεγάλο hype, και μέσα σε όλα αυτά υπάρχει και η δεύτερη σεζόν του «The Bridge» από το FX.
Μεταφορά του σκανδιναβικού «Bron/Broen»
Όσοι δε γνωρίζουν την ύπαρξη του «The Bridge», ίσως εξοικειωθούν καλύτερα αν μάθουν ότι πρόκειται για την αμερικανική μεταφορά του σκανδιναβικού «Bron/Broen» που διαδραματίζεται στα σύνορα Δανίας και Σουηδίας. Η ιστορία μεταφέρεται ως έχει στα σύνορα ΗΠΑ και Μεξικού, με δύο ντετέκτιβ να προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο ενός πτώματος που βρέθηκε σε «γκρίζο» έδαφος. Η Sonya Cross (Diane Kruger) από την Αμερική και ο Marco Ruiz (Demian Bichir) από το Μεξικό θα ενώσουν τις δυνάμεις τους για να βρουν έναν serial killer που δρα και στις δύο μεριές των συνόρων σε μια υπόθεση που ξεπερνά ακόμη και τους ίδιους αποκαλύπτοντας ένα ολόκληρο οργανωμένο κύκλωμα που δρα υπογείως.
Έχασε τη δυνατότητα να δημιουργήσει ντόρο
Όσο και αν τα remake σειρών καταλήγουν ανούσια, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια τέτοια περίπτωση και αυτό οφείλεται στις ιδιαιτερότητες της τοποθεσίας. Από τη μία έχουμε τα φιλήσυχα σύνορα δύο σκανδιναβικών χωρών και από την άλλη το «ναρκοπέδιο» μιας περιοχής που ορίζει διαχρονικά τις σχέσεις ΗΠΑ και Μεξικού. Αυτόματα αλλάζει και το περιεχόμενο αφού παίρνει διαφορετικές διαστάσεις και δημιουργούνται άπειρες δυνατότητες που δεν υπήρχαν στην καθαρά αστυνομική πρωτότυπη σειρά. Παρόλα αυτά, το «The Bridge» δεν εκμεταλλεύτηκε πλήρως τα πλεονεκτήματά του.
Ναι μεν έστησε φανταστικά τον κόσμο γύρω από τους πρωταγωνιστές αγγίζοντας κάποια σημαντικά θέματα όπως η εξαθλίωση στη μεριά του Μεξικού και τα καρτέλ ναρκωτικών, έμειναν όμως στο παρασκήνιο. Η υπόθεση του serial killer απασχόλησε σχεδόν ολόκληρη την πρώτη σεζόν ενώ θα μπορούσε να τελειώσει μέσα σε λίγα επεισόδια και γι’ αυτό η σειρά έχασε κόσμο και τη δυνατότητα να δημιουργήσει ντόρο.
Ένα σύμπαν από δυνατούς χαρακτήρες
Ευτυχώς για το «The Bridge» διαθέτει ένα εξαιρετικό καστ για να το τραβήξει ψηλά ακόμη και όταν δεν είναι αυτό που πρέπει. Η Diane Kruger είναι από τις πιο λαμπερές σταρ του σινεμά και η παρουσία της είναι ελκυστική από μόνη της, ενώ και ο Demian Bichir μετά το «A Better Life» του 2011 έχει αποκτήσει αναγνωρισιμότητα και συμμετέχει σε χολιγουντιανές παραγωγές. Οι δύο πρωταγωνιστές έχουν βρει έναν τρόπο να μετατρέψουν τις αντιθέσεις τους σε χημεία και οι στιγμές που μοιράζονται είναι πάντα δυνατές. Και ακόμη και όταν είναι χωριστά, έχει ο καθένας το δικό του backstory που παραμένει ενδιαφέρον.
Η Sonya έχει σημαδευτεί στην εφηβεία της από τη δολοφονία της αδερφής της και τα σημάδια δεν έχουν φύγει από πάνω της. Η Kruger είναι πολύ καλή στο να μεταφέρει τα άβολα συναισθήματά της και τη δυσκολία της στην επικοινωνία με τους άλλους και αυτό γίνεται πιο σημαντικό αν αναλογιστούμε ότι έγινε γνωστή υποδυόμενη την μοιραία. Η προσωπική ιστορία του Marco, εκτός του ότι είναι εξίσου τραγική, σχετίζεται άμεσα με το καρτέλ οπότε αυτόματα είναι ζωτικής σημασίας αφού διατηρεί το potential όλης της σειράς. Εκτός από αυτούς όμως υπάρχει γύρω τους ένα σύμπαν από δυνατούς χαρακτήρες όπως ο βετεράνος επικεφαλής του αστυνομικού τμήματος της Sonya, τον οποίο υποδύεται καθηλωτικά ο Ted Levine, ένας επιτυχημένος αλλά αλαζόνας δημοσιογράφος που μπλέκεται με τα καρτέλ (ο Matthew Lillard είναι από τα καλύτερα πράγματα στη σειρά) και ένας πολύ μυστήριος τύπος που προσπαθεί να βοηθήσει όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα κοντά στα σύνορα και συχνά εμπλέκεται στα πόδια της αστυνομίας. Ο Thomas M. Wright είναι φανταστικός σε αυτό το ρόλο και όχι τυχαία έχει γίνει από τους αγαπημένους των οπαδών του «The Bridge».
Αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος
Στα τελευταία επεισόδια της πρώτης σεζόν, η σειρά ξεμπέρδεψε με τον serial killer και άρχισε να καταπιάνεται επιτέλους με δικές της ιδέες. Δυστυχώς μέχρι τότε είχε χάσει το hype και δεν είχαν μείνει πολλοί πιστοί, πάντως από το πουθενά κατάφερε να προετοιμάσει τη δεύτερη σεζόν και να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον. Η δημιουργός Meredith Stiehm διαφώνησε με την ξεχωριστή κατεύθυνση της σειράς από το σκανδιναβικό πρότυπο και αποχώρησε για να επιστρέψει στο «Homeland» και πλέον στην πρεμιέρα της νέας σεζόν είναι εμφανές ότι υπάρχει ένας αέρας ελευθερίας. Χωρίς την υπόθεση να τους ενώνει, οι Sonya και Marco έχουν αφοσιωθεί σε δικές τους υποθέσεις και υπάρχουν πολλά καινούρια μέτωπα που θα πάνε μέχρι τέλους.
Όσα συμβαίνουν στη νότια πλευρά των συνόρων είναι επιτέλους στο προσκήνιο και υπάρχει ένας σούπερ κακός που είναι γυναίκα και δεν την υποδύεται άλλη από την Franka Potente, η οποία έγινε ευρέως γνωστή ως Lola από το «Run Lola Run». Η τελευταία σκηνή της πρεμιέρας είναι ό,τι καλύτερο έχει κάνει η σειρά στο να χτίσει μια ανυπομονησία για τη συνέχεια και με δεδομένο ότι η αξία του «κακού» ανεβάζει και την αξία της σειράς, υπάρχουν τα υλικά για μια δεύτερη σεζόν που μπορεί να ξεπεράσει οποιεσδήποτε προσδοκίες υπήρχαν ποτέ από το «The Bridge».
Το θέμα με τις σειρές που ξεκινάνε καλοκαίρι είναι ότι τα τελευταία τους επεισόδια παίζονται στις αρχές του φθινοπώρου, όταν υπάρχουν πια πολλές επιλογές στην τηλεόραση, και αν δεν κρατήσουν το ενδιαφέρον μέχρι τότε είναι εύκολο να τις παρατήσει ο θεατής. Κάτι τέτοιο συνέβη με το «The Bridge» στην πρώτη σεζόν, στη δεύτερη ωστόσο φαίνεται να έχει μάθει από τα παθήματά του και να ξεκινάει δυναμικά.
naftemporiki.gr