Ένα νέο λογισμικό της NASA, σχεδιασμένο για να βοηθά τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας παρουσιάστηκε στην Federal Aviation Administration (FAA- η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ) σε ειδική τελετή στην Ουάσινγκτον.
Ένα νέο λογισμικό της NASA, σχεδιασμένο για να βοηθά τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας παρουσιάστηκε στην Federal Aviation Administration (FAA- η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ) σε ειδική τελετή στην Ουάσινγκτον.
Η τεχνολογία TSS (Terminal Sequencing and Spacing) θα επιτρέπει στους ελεγκτές να διαχειρίζονται καλύτερα τις αποστάσεις μεταξύ των αεροσκαφών, με στόχο πιο οικονομικές και αποδοτικές προσεγγίσεις στα αεροδρόμια, εξοικονομώντας καύσιμα και μειώνοντας τους ρύπους.
Το TSS αποτελεί άλλο ένα βήμα όσον αφορά στην υποστήριξη που παρέχει η NASA στην ανάπτυξη του Next Generation Air Transportation System (NextGen)- μία συλλογική προσπάθεια υπηρεσιών και εταιρειών της βιομηχανίας με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας των ΗΠΑ.
«Με το TSS, οι πρωτοπόροι της NASA στην αεροναυτική παραδίδουν στη FAA ένα άλλο πολύτιμο εργαλείο που σύντομα θα ωφελήσει το περιβάλλον, την οικονομία και τον κάθε μεμονωμένο ταξιδιώτη» ανέφερε ο Τζαϊγουόν Σιν, στέλεχος της NASA.
Το εν λόγω λογισμικό επιτρέπει την καθιέρωση της χρήσης των αποκαλούμενων διαδικασιών Performance Based Navigation, που έχουν σκοπό τη μείωση των αλλαγών πορείας και υψομέτρου, μειώνοντας παράλληλα την ανάγκη για επικοινωνίες μεταξύ των ελεγκτών και των πιλότων.
Το TSS παρέχει πληροφορίες στους ελεγκτές για τις ταχύτητες που πρέπει να «αναθέσουν» στα αεροσκάφη καθώς αυτά ακολουθούν οικονομικές από πλευράς καυσίμων διαδρομές καθόδου στον αεροδιάδρομο, ενώ αυτά κινούνται εντός του εναερίου χώρου TRACON (Terminal Radar Approach Control) του αεροδρομίου, ακτίνας 80 χιλιομέτρων.
Το Airspace Systems Program της NASA, που εντάσσεται στο Aeronautics Research Mission Directorate της υπηρεσίας, ξεκίνησε την έρευνα που οδήγησε στην ανάπτυξη του TSS το 2009, με την ανάπτυξη του πρωτοτύπου να αρχίζει το 2011.
Στη συνέχεια το TSS δοκιμάστηκε σε 16 εξομοιώσεις υψηλής πιστότητας, που περιελάμβαναν ελεγκτές και πιλότους. Η FAA επιδιώκει την καθιέρωση της χρήσης του εργαλείου εντός των επομένων πέντε ετών.