Κοινωνία
Πέμπτη, 03 Ιουλίου 2014 12:05

Τροπολογία για τη βαθμολόγηση των γραπτών της Α’ Λυκείου

Στη Βουλή κατατίθεται άμεσα τροπολογία του υπουργείου Παιδείας, μέσω της οποίας αλλάζει ο τρόπος βαθμολόγησης των φετινών εξετάσεων των μαθητών της Α’ Λυκείου που έμειναν μετεξεταστέοι για τον Σεπτέμβριο ή απορρίφθηκαν.

Στη Βουλή κατατίθεται άμεσα τροπολογία του υπουργείου Παιδείας, μέσω της οποίας αλλάζει ο τρόπος βαθμολόγησης των φετινών εξετάσεων των μαθητών της Α’ Λυκείου που έμειναν μετεξεταστέοι για τον Σεπτέμβριο ή απορρίφθηκαν.

Όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος «η νομοθετική απαίτηση της επίτευξης βαθμού τουλάχιστον 10 σε κάθε κλάδο των μαθημάτων της «Ελληνικής Γλώσσας» (3 κλάδοι: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) και των «Μαθηματικών» (2 κλάδοι: Άλγεβρα και Γεωμετρία) για την προαγωγή των μαθητών, συνάγεται ότι αποτελεί ένα αρκετά απαιτητικό μέτρο που μπορεί να οδηγήσει σε αδικίες».

Για το λόγο αυτό ο κ Δερμεντζόπουλος, «έχει ήδη ετοιμάσει σχετική τροπολογία, η οποία θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή και θα περιλαμβάνει και τους φετινούς εξετασθέντες μαθητές της Α’ Λυκείου, σύμφωνα με την οποία, στα δύο ανωτέρω μαθήματα για την προαγωγή του μαθητή δεν θα απαιτείται η επίτευξη του 10 σε κάθε ξεχωριστό κλάδο, αλλά η επίτευξη του 10 ως μέσου όρου των επί μέρους κλάδων.

»Το μέτρο αυτό πρόκειται να μειώσει αισθητά των αριθμό των επανεξεταζόμενων ή απορριπτόμενων μαθητών της Α’ Λυκείου και να αποκαταστήσει πιθανές στρεβλώσεις που δημιουργούσε το υπάρχον νομοθετικό καθεστώς».

Πάντως, σύμφωνα με το υπουργείο, «με βάση την επεξεργασία των μέχρι τώρα στοιχείων, των σχετικών με την επίδοση των μαθητών της Α’ Λυκείου στις ενδοσχολικές εξετάσεις, που έχουν διαβιβαστεί στο γραφείο του υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου, όχι μόνο δεν οδήγησε τους μαθητές σε αποτυχία ή επιπλέον δυσκολία ανταπόκρισης στην εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων, αλλά αντιθέτως τους υποβοήθησε ώστε να επιτύχουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις. Τα σχετικά στοιχεία θα διαβιβαστούν και στη Βουλή των Ελλήνων».

Παράλληλα ο κ. Δερμεντζόπουλος κατέθεσε στη Βουλή τα στοιχεία για το ποσοστό των μαθητών που έγραψαν κάτω από τη βάση φέτος στις εξετάσεις της Α’ Λυκείου, μετά από επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Θανάση Πετράκου.

Ο υφυπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι οι μαθητές που έδωσαν εξετάσεις πέρυσι, δηλαδή όταν δεν ίσχυε το σύστημα της Τράπεζας Θεμάτων, είχαν μεγαλύτερα ποσοστά αποτυχίας.

Αναλυτικότερα τα στοιχεία που κατέθεσε ο κ. Δερμεντζόπουλος έχουν ως εξής:

  • Στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία το 2013-14 σε ποσοστό 31% και πέρυσι σε ποσοστό 36%.
  • Στη Νέα Ελληνική Λογοτεχνία το ποσοστό φέτος ήταν 10% και πέρυσι ήταν 16%.
  • Στη Νέα Ελληνική Γλώσσα φέτος το ποσοστό ήταν 14% και πέρυσι 16%.
  • Στην Ιστορία φέτος το ποσοστό ήταν 37% και πέρυσι ήταν 38%.
  • Στην Άλγεβρα φέτος το ποσοστό ήταν 48% και πέρυσι ήταν 57%.
  • Στη Γεωμετρία φέτος το ποσοστό ήταν 47% και πέρυσι ήταν 56%.
  • Στη Φυσική φέτος το ποσοστό ήταν 50% και πέρυσι ήταν 56%.
  • Στη Χημεία φέτος το ποσοστό ήταν 48% και πέρυσι ήταν 53%.
  • Στη Βιολογία φέτος το ποσοστό ήταν 41% και πέρυσι ήταν 34%.

Πηγή: ΑΜΠΕ