Πολιτιστικά
Πέμπτη, 26 Ιουνίου 2014 09:15

Παρανοϊκή μεταγωγή, ρομποτικός αφανισμός και συνταξιούχος έρωτας

Μια ριψοκίνδυνη αποστολή, εξωγήινα ρομπότ που μπορούν να μεταμορφώνονται σε οποιαδήποτε μηχανική συσκευή, μια συνταξιοδότηση που φέρνει ένα προκλητικό δώρο, ένα παραμυθένιο ταξίδι και οι ερινύες μιας αυτοκτονίας καταλαμβάνουν τη μεγάλη οθόνη αυτήν την εβδομάδα.

Μια ριψοκίνδυνη αποστολή που κανείς δεν θέλει να αναλάβει, εξωγήινα ρομπότ που μπορούν να μεταμορφώνονται σε οποιαδήποτε μηχανική συσκευή, μια συνταξιοδότηση που φέρνει ένα προκλητικό δώρο, ένα παραμυθένιο ταξίδι σε μία μαγική χώρα και οι ερινύες μιας αυτοκτονίας καταλαμβάνουν τη μεγάλη οθόνη αυτήν την εβδομάδα.

«Μέχρι το τέλος»

Ο - βραβευμένος με Όσκαρ - ηθοποιός Τόμι Λι Τζόουνς μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το μυθιστόρημα του Γκλέντον Σουόρθαουτ, «The homesman», και εκτός από τη σκηνοθεσία αυτού του γουέστερν, αναλαμβάνει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο, πλαισιωμένος από τις - επίσης βραβευμένες με Όσκαρ -  Χίλαρι Σουάνκ και Μέριλ Στριπ και τους Μιράντα Ότο και Τζέιμς Σπέιντερ. Η ιστορία διαδραματίζεται στην αμερικανική επαρχία των μέσων του 19ου αιώνα, όπου οι εκπρόσωποι της εκεί εκκλησίας έχουν αναθέσει σε μια γυναίκα μια επικίνδυνη αποστολή, που κανείς άλλος δεν τολμά να αναλάβει: τη συνοδεία τριών παρανοϊκών γυναικών προς τα σύνορα. Στη διαδρομή, συναντά έναν μυστηριώδη παράνομο δραπέτη και, αφού του σώζει τη ζωή, κάνει μαζί του μια συμφωνία με όρους και ανταλλάγματα.

«Transformers 4: Εποχή αφανισμού»

Το τέταρτο κεφάλαιο της τρισδιάστατης περιπέτειας επιστημονικής φαντασίας, με τη σκηνοθετική υπογραφή του Μάικλ Μπέι, αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης ταινίας και διαδραματίζεται στο Σικάγο, τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία μάχη που έλαβε χώρα στο «Transformers: Dark of the moon», αφήνοντας την πόλη κατεστραμμένη. Με τον - δύο φορές υποψήφιο για Όσκαρ - Μαρκ Γουόλμπεργκ και τους Νίκολα Πελτς, Τζακ Ρέινορ και Στάνλεϊ Τούτσι, αυτήν τη φορά, ακόμα και τα ηρωικά Ότομποτς συνεργάζονται με τα σατανικά Ντισέπτικονς, για να αποτρέψουν τον αφανισμό της ανθρωπότητας.

«Τα καλύτερα έρχονται»

Ισορροπώντας το κωμικό με το δραματικό στοιχείο, το αισιόδοξο γαλλικό δράμα της Μαριόν Βερνού, που βασίζεται στο μυθιστόρημα της Φανί Σεζνέλ, «Une Jeune Fille aux Cheveux Blancs», μιλάει για τις κινητήριες δυνάμεις της ζωής. Η Φανί Αρντάν, με τους Λοράν Λαφίτ, Πατρίκ Τσεσνέ, Ζαν Φρανσουά Στεβενίν, Φανί Κοτενσιόν, Μαρί Ριβιέρ και Φεντόρ Ατκίν στο πλευρό της, μπαίνει σε μία καινούρια ανιαρή πραγματικότητα μετά τη συνταξιοδότησή της. Και τότε, εντελώς απροσδόκητα, βιώνει μια δεύτερη νεότητα, αφού ερωτεύεται έναν νεαρό άντρα, γεύεται πρωτόγνωρες εμπειρίες, επαναστατεί και αιφνιδιάζει τον περίγυρό της.

«Ο μάγος του Οζ: Η επιστροφή της Ντόροθι»

Η ταινία κινουμένων σχεδίων των Γουίλ Φιν και Νταν Σεν Πιέρ, που μας καλεί να ανακαλύψουμε τη μαγεία και να πιστέψουμε στο όνειρο, αποτελεί συνέχεια ενός από τα πιο δημοφιλή και αγαπημένα παραμύθια του κόσμου, βασισμένου στα παιδικά βιβλία του Ρότζερ Στάντον Μπάουμ, δισέγγονου του γνωστού συγγραφέα του «Μάγου του Οζ», Φράνκ Μπάουμ. Με τη μουσική του - υποψηφίου για Όσκαρ - Μπράιαν Άνταμς, η Ντόροθι θα χρειαστεί να επιστρέψει στο χρωματιστό Οζ, για να σώσει τους παλιούς της φίλους.

Όπως σημειώνει ο Νταν Σεν Πιέρ: «Το κεντρικό θέμα της ταινίας είναι το πώς αντιμετωπίζει ο άνθρωπος καταστάσεις συμφοράς και καταστροφής, οι οποίες είναι απρόσμενες, και τι μαθαίνει μέσα από αυτές. Η ταινία εστιάζει στη φιλία, την εμπιστοσύνη, την ελπίδα, την επιμονή, την αποφασιστικότητα, τη σημασία της πατρίδας, αλλά και την ομαδική εργασία προς έναν καλό σκοπό».

«Fedora»

Στο δράμα του 1978, με τη σφραγίδα του - βραβευμένου με 6 Όσκαρ - σκηνοθέτη, σεναριογράφου, παραγωγού, καλλιτέχνη και δημοσιογράφου, Μπίλυ Γουάιλντερ, με τον - επίσης βραβευμένο με Όσκαρ - Ουίλιαμ Χόλντεν και τους Μάρτα Κέλερ, Χοσέ Φερέρ, Μάριο Αντόρφ, Στίβεν Κόλινς και Χένρι Φόντα, μια άλλοτε επιτυχημένη και διάσημη ηθοποιός αυτοκτονεί, πέφτοντας στις γραμμές του τρένου. Συντετριμμένος, ένας πασίγνωστος παραγωγός του Χόλιγουντ, μπαίνει σε σκέψεις για το αν και κατά πόσο φέρει και ο ίδιος μερίδιο ευθύνης για τον θάνατό της.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]