Μείωση στην τιμή του ενιαίου εισιτηρίου για τις αστικές συγκοινωνίες αλλά και στη διάρκειά του, από την 1η Σεπτεμβρίου, ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών. Παράλληλα, μειώνεται η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών για όλα τα μέσα, όμως καταργείται η κάρτα που ίσχυε μόνο για λεωφορεία και τρόλεϊ.
Μείωση στην τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών για όλα τα μέσα αλλά και του ενιαίου εισιτηρίου για τις αστικές συγκοινωνίες, με παράλληλα όμως μείωση της διάρκειάς του, από την 1η Σεπτεμβρίου, προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μ. Χρυσοχοΐδης.
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, η τιμή της κάρτας απεριορίστων διαδρομών για όλα τα μέσα θα μειωθεί στα 30 ευρώ από 45 που είναι σήμερα, ενώ του εισιτηρίου θα φθάσει στα 1,20 ευρώ, από 1,40 που είναι αυτή τη στιγμή.
Παράλληλα, θα υπάρξει μείωση της χρονικής διάρκειας του εισιτηρίου, από 1,5 ώρα που είναι σήμερα σε 70 λεπτά.
Στον αντίποδα, σημαντική θα είναι η αύξηση του κόστους για όσους χρησιμοποιούν μόνο λεωφορεία και τρόλεϊ, καθώς η κάρτα για τα μέσα αυτά, κόστους 20 ευρώ που είναι σήμερα, καταργείται και οι χρήστες αυτοί θα πρέπει να προμηθεύονται την κάρτα των 30 ευρώ. Το μηνιαίο κόστος της κάρτας για όσους δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο (φοιτητές, πολύτεκνοι) θα είναι στα 15 ευρώ.
«Πριν ένα χρόνο ήταν μνημονιακή υποχρέωση η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, ωστόσο σήμερα πήραμε την απόφαση να αλλάξουμε τις αστικές συγκοινωνίες και να αλλάξουμε την τιμολογιακή πολιτική. Πρόκειται για πράξη ευθύνης», δήλωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης και προσέθεσε: «ένα εισιτήριο, μια κάρτα, ένα δίκτυο». Μάλιστα επισήμανε ότι «παρότι μ’ αυτές τις αποφάσεις θα υπάρξει μείωση εσόδων, 10 εκατ. ετησίως, εμείς περιμένουμε αύξηση της επιβατικής κίνησης, που θα αντισταθμίσει τις απώλειες».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται θέμα ανάκλησης της απόφασης. «Δεν είναι απλά μία μείωση, αλλά γίνεται μια ολοκληρωμένη παρέμβαση. Είναι μια παρέμβαση που δείχνει τον δρόμο. Πρέπει να αλλάξουμε ριζικά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η δημόσια διοίκηση» ανέφερε.
Παράλληλα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ανακοίνωσε ότι στις αρχές Σεπτεμβρίου θα τοποθετηθούν τουρνικέ (περιστρεφόμενες μπάρες μεταξύ πόρτας και οδηγού) στα λεωφορεία στα οποία η είσοδος θα γίνεται από την πόρτα του οδηγού. Ακόμη, εξήγγειλε εντατικοποίηση των ελέγχων, έτσι ώστε με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου - σε δυο χρόνια - θα μειωθεί η λαθρεπιβίβαση.
Την ίδια στιγμή, ο ΟΑΣΑ θα λανσάρει κινητή εφαρμογή, η οποία θα επιτρέψει στους επιβάτες να αγοράζουν εισιτήρια από το κινητό τους τηλέφωνο, ενώ θα ξεκινήσει και τη διάθεση προϊόντων κομίστρου από πέντε χιλιάδες σημεία λιανικών πωλήσεων, όπως περίπτερα και ψιλικατζίδικα.
Ακόμη, ο ΟΑΣΑ προχωρεί σε ανασχεδιασμό της εταιρικής του ταυτότητας με στόχο να ανακτήσει την εμπιστοσύνη του κοινού. Εφεξής, τόσο για την ΟΣΥ, τη ΣΤΑΣΥ, όσο και για τον ΟΑΣΑ, θα χρησιμοποιείται η επωνυμία Συγκοινωνίες Αθηνών με νέο λογότυπου.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Γρ. Δημητριάδης, στόχος είναι οι αστικές συγκοινωνίες να γίνουν πρώτη επιλογή μετακίνησης για όλη την πόλη και παράλληλα να προωθηθούν οι συνδυασμένες μεταφορές. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, κάθε χρόνο πραγματοποιούνται 636 εκατ. επιβιβάσεις, ενώ κάθε μέρα υπάρχουν ένα εκατ. μοναδικοί επιβάτες.
Επίσης σε ό,τι αφορά τα έσοδα το α’ τρίμηνο του 2014 ενισχύθηκαν κατά 6,3 εκατ. ευρώ από κάρτες και εισιτήρια, έναντι του ίδιου διαστήματος το 2013. «Δεν είναι συγκυριακό αλλά σηματοδοτεί την επιστροφή των πολιτών στα μέσα μεταφοράς», ανέφερε ο κ. Δημητριάδης.
Πηγή: ΑΜΠΕ