Ένα ωραίο άρωμα κάνει το πρόσωπο μιας γυναίκας να φαίνεται πιο ελκυστικό, αλλά όχι απαραίτητα και πιο νέο, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Ένα ωραίο άρωμα κάνει το πρόσωπο μιας γυναίκας να φαίνεται πιο ελκυστικό, αλλά όχι απαραίτητα και πιο νέο, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Η μελέτη αποκαλύπτει ότι τα αρώματα δεν «τραβούν» μόνο σε επίπεδο όσφρησης, αλλά σε ένα βαθμό αλλάζουν τον τρόπο που ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται οπτικά μια γυναίκα.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη νευροεπιστήμονα Τζανίνα Σόιμπερτ του Κέντρου Χημικών Αισθήσεων Μονέλ στη Φιλαδέλφεια και τον Ζαν-Μαρκ Ντεσιριέ της εταιρείας Unilever, πειραματίστηκαν με μια ομάδα 18 εθελοντών, οι οποίοι κλήθηκαν να βαθμολογήσουν την ελκυστικότητα και την ηλικία οκτώ γυναικείων προσώπων σε φωτογραφίες.
Κατά τη διαδικασία της αξιολόγησης, οι ερευνητές απελευθέρωσαν σκοπίμως στο χώρο διάφορα αρώματα, από άκρως δυσάρεστα (π.χ. μυρωδιά ψαρίλας) έως πολύ ευχάριστα (μυρωδιά ροδέλαιου).
Το πείραμα έδειξε ότι όσο πιο ευχάριστη ήταν η διάχυτη μυρωδιά, τόσο πιο θετικά επηρεαζόταν η κρίση των εθελοντών, που έβαζαν υψηλότερη βαθμολογία στις φωτογραφίες των γυναικών.
«Η ομορφιά του αρώματος και η ομορφιά του προσώπου ενοποιούνται σε μια ενιαία συναισθηματική αξιολόγηση, κάτι που δείχνει πιθανώς μια κοινή περιοχή νευρωνικής επεξεργασίας στον εγκέφαλο», δήλωσε η Σόιμπερτ.
Από την άλλη, τα αρώματα είχαν μια διαφορετική επίδραση στην εκτίμηση της ηλικίας.
Τα ευχάριστα αρώματα επηρέαζαν τους εθελοντές να βλέπουν τα πιο ηλικιωμένα γυναικεία πρόσωπα στις φωτογραφίες ως μεγαλύτερα από την πραγματική ηλικία τους, ενώ τα νεανικά πρόσωπα ως ακόμη πιο νέα από ότι ήταν στην πραγματικότητα.
Αντίθετα, τα δυσάρεστα αρώματα «οδηγούσαν» τους εθελοντές να βλέπουν πιο όμοια σε ηλικία τα πιο γερασμένα και τα πιο νεανικά πρόσωπα στις φωτογραφίες.
Οι ερευνητές, σκοπεύουν να συνεχίσουν παρόμοια πειράματα με φωτογραφίες ανδρών για να δουν αν η επίδραση των αρωμάτων αφορά και την ελκυστικότητα των ανδρικών προσώπων.
Εδώ και πολλούς αιώνες, τα αρώματα χρησιμοποιούνται ιδίως από τις γυναίκες ως αναπόσπαστο στοιχείο της γοητείας τους και της βελτίωσης της εξωτερικής εμφάνισής τους.
Η νέα μελέτη δείχνει ότι, έστω και ενστικτωδώς, ήξεραν πολύ καλά τι έκαναν.
Πηγή: ΑΜΠΕ