Περισσότερα από 5 εκατομμύρια οχήματα σκοπεύει να αποσύρει μόνο φέτος η κυβέρνηση της Κίνας από τους δρόμους της χώρας, σε μια ακόμη προσπάθεια να καταπολεμήσει το διογκούμενο πρόβλημα της ρύπανσης του ατμοσφαιρικού αέρα.
Περισσότερα από 5 εκατομμύρια οχήματα σκοπεύει να αποσύρει μόνο φέτος η κυβέρνηση της Κίνας από τους δρόμους της χώρας, σε μια ακόμη προσπάθεια να καταπολεμήσει το διογκούμενο πρόβλημα της ρύπανσης του ατμοσφαιρικού αέρα.
Όπως αποσαφηνίζεται σε κυβερνητικό έγραφο, το σχέδιο προβλέπει την απόσυρση και καταστροφή των αυτοκινήτων που εκπέμπουν τους περισσότερους ρύπους. Μόνο στο Πεκίνο 330.000 τέτοια οχήματα θα μετατραπούν σε σκραπ. Αν και δεν διευκρινίζεται με ποιο τρόπο θα εντοπίζονται και θα απομακρύνονται από τους κατόχους τους, όσοι χάσουν τα αυτοκίνητά τους θα λαμβάνουν επιδότηση για την αγορά νέου οχήματος ύψους 400-2.300 δολαρίων.
Σημειώνεται ότι αυτού του είδους τα οχήματα είναι θεωρητικά ήδη απαγορευμένα, ωστόσο αξιωματούχοι αναγνωρίζουν ότι δεν είναι σε θέση να τα αποσύρουν όλα από τους δρόμους, καθώς σε ένα μεγάλο ποσοστό απλώς μετακινούνται στην ύπαιθρο ή εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται σε περιοχές μακριά από τα αστικά κέντρα.
Επιπλέον, ακόμη και κινέζοι αξιωματούχοι παραδέχονται ότι, αν και δραστικό, το συγκεκριμένο μέτρο δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα στη ρίζα του. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης κινεζικής μελέτης, η βασική αιτία της ρύπανσης του ατμοσφαιρικού αέρα στην Κίνα είναι οι βιομηχανίες και όχι τα αυτοκίνητα που ευθύνονται περίπου για το 4% αυτής.
«Πολλά οχήματα έχουν προβλήματα και πολλά δεν πληρούσαν καν τις προδιαγραφές βγαίνοντας από το εργοστάσιο. Η επιβολή προστίμων και ποινών στους δρόμους δεν θα λύσει αυτό το πρόβλημα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Λι Κουνσένγκ, διευθυντής του Κέντρου Εκπομπών Οχημάτων της Υπηρεσίας για την Προστασία του Περιβάλλοντος.
Ο Λι δεν είναι ο μοναδικός που διατυπώνει παρόμοια άποψη. Άλλωστε σε μια χώρα με 240 εκατομμύρια οχήματα και με επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης πάνω από 10 φορές υψηλότερα σε σχέση με τα θεωρούμενα ως ασφαλή από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η απόσυρση 5,33 εκατομμυρίων από τους δρόμους θεωρείται απίθανο ότι θα φέρει θεαματικά αποτελέσματα.