Τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα είναι ένα από τα πιο γνωστά και φιλόδοξα προγράμματα της Google, ωστόσο μέχρι τώρα ο κολοσσός του χώρου της τεχνολογίας αρκούνταν στο να τροποποιεί υπάρχοντα μοντέλα.
Τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα είναι ένα από τα πιο γνωστά και φιλόδοξα προγράμματα της Google, ωστόσο μέχρι τώρα ο κολοσσός του χώρου της τεχνολογίας αρκούνταν στο να τροποποιεί υπάρχοντα μοντέλα.
Η αμερικανική εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει τακτική, αποκαλύπτοντας την Τρίτη ότι αναπτύσσει ένα εντελώς δικό της αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο- ένα ηλεκτροκίνητο όχημα εντελώς «επιστημονικής φαντασίας», το οποίο διαθέτει κουμπί stop-go, αλλά όχι κάποιου είδους χειριστήρια, τιμόνι, ή πεντάλ.
Τα σχέδια της εταιρείας αποκάλυψε ο συνιδρυτής της, Σεργκέι Μπριν, σε συνδιάσκεψη στην Καλιφόρνια. Παράλληλα, σε δημοσίευση στο blog της Google, o Κρις Ούρμσον, διευθυντής του προγράμματος αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων, έγραψε εξαρχής ο στόχος ήταν η δημιουργία οχημάτων που θα μπορούν να αναλάβουν πλήρως το καθήκον της οδήγησης. «Φανταστείτε: πηγαίνετε στο κέντρο την ώρα του μεσημεριανού χωρίς το 20λεπτο για να βρείτε να παρκάρετε» αναφέρει σχετικά, χαρακτηρίζοντας ως «ιστορία» φαινόμενα όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
«Πλέον εξερευνούμε το πώς θα μοιάζουν τα πλήρως αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα κατασκευάζοντας κάποια πρωτότυπα: θα είναι σχεδιασμένα για να λειτουργούν με ασφάλεια και αυτονομία χωρίς να απαιτούν ανθρώπινη παρέμβαση. Δεν έχουν τιμόνι, γκάζι ή φρένο…επειδή δεν τα χρειάζονται. Το λογισμικό και η αισθητήρες μας κάνουν όλη τη δουλειά. Τα οχήματα θα είναι πολύ βασικού χαρακτήρα – θέλουμε να μάθουμε από αυτά και να τα προσαρμόσουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα- αλλά θα σας πάνε εκεί που θέλετε με το πάτημα ενός κουμπιού. Και αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα μπροστά για τη βελτίωση της ασφάλειας των δρόμων και τη ριζική μεταμόρφωση των μεταφορών για εκατομμύρια ανθρώπους» σημειώνει ο Ούρμσον.
Όπως τονίζεται, πρωταρχικής σημασίας είναι το θέμα της ασφάλειας: τα οχήματα της Google έχουν αισθητήρες που εξαφανίζουν τα «τυφλά» σημεία και ανιχνεύουν αντικείμενα σε απόσταση δύο γηπέδων ποδοσφαίρου προς κάθε κατεύθυνση. Η μέγιστη ταχύτητα προς το παρόν είναι στα 40 χλμ/ ώρα. Το εσωτερικό είναι μάλλον λιτό/ πρακτικό, χωρίς ιδιαίτερες ανέσεις- ωστόσο περιλαμβάνει δύο θέσεις, με τις απαραίτητες ζώνες ασφαλείας, χώρο για τα πράγματα των επιβατών, κουμπιά για εκκίνηση και σταμάτημα και μία οθόνη που δείχνει τη διαδρομή. Επίσης, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times, θα είναι δυνατό το «κάλεσμα» του αυτοκινήτου μέσω εφαρμογής για smartphone, κάτι που, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα αυτόματης μεταφοράς του ανοίγει τον δρόμο για την εμφάνιση αυτοματοποιημένων, μη επανδρωμένων ταξί (θυμίζοντας πιθανώς σε φίλους της επιστημονικής φαντασίας μία από τις χαρακτηριστικότερες σκηνές της κινηματογραφικής «Ολικής Επαναφοράς»).
Τα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνουν την κατασκευή περίπου 100 πρωτότυπων οχημάτων από μία εταιρεία στο Ντιτρόιτ (η οποία δεν κατονομάστηκε, ενώ δεν έγινε γνωστό ούτε το κόστος της κάθε μονάδας), ενώ μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσουν δοκιμές πρώιμων εκδόσεών τους οι οποίες διαθέτουν όργανα χειρισμού. Εάν όλα πάνε καλά, η Google σκοπεύει να ξεκινήσει ένα μικρό πιλοτικό πρόγραμμα στην Καλιφόρνια μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.