Η τρισδιάστατη εκτύπωση αποτελεί ένα από τα πιο σίγουρα τεχνολογικά “στοιχήματα” του κοντινού μέλλοντος, και πολλές εταιρείες δραστηριοποιούνται πάνω στον συγκεκριμένο τομέα, παρουσιάζοντας καινοτόμες τεχνικές και τεχνολογίες. Ωστόσο, η εταιρεία Dovetailed (Κέμπριτζ, Μ. Βρετανία) πήγε ένα βήμα παραπέρα από τις πιο “συνηθισμένες” χρήσεις των τρισδιάστατων εκτυπωτών, δημιουργώντας μία συσκευή που εκτυπώνει “φρούτα”.
Η τρισδιάστατη εκτύπωση αποτελεί ένα από τα πιο σίγουρα τεχνολογικά “στοιχήματα” του κοντινού μέλλοντος, και πολλές εταιρείες δραστηριοποιούνται πάνω στον συγκεκριμένο τομέα, παρουσιάζοντας καινοτόμες τεχνικές και τεχνολογίες. Ωστόσο, η εταιρεία Dovetailed (Κέμπριτζ, Μ. Βρετανία) πήγε ένα βήμα παραπέρα από τις πιο “συνηθισμένες” χρήσεις των τρισδιάστατων εκτυπωτών, δημιουργώντας μία συσκευή που εκτυπώνει “φρούτα”.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Cambridge News, η εταιρεία – η οποία συνεργάζεται με τη Microsoft- υποστηρίζει πως χρειάζονται μόνο μερικά δευτερόλεπτα για την εκτύπωση ενός μήλου ή ενός αχλαδιού. Το μηχάνημα χρησιμοποιεί μία τεχνική μοριακής γαστρονομίας ονόματι “σφαιροποίηση”, η οποία συνδυάζει υγρά με διαφορετικά αρώματα για να συνθέσει τεχνητά “φρούτα”. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζεται, το προϊόν που παράγεται είναι πλήρως οργανικό.
Ο εκτυπωτής προορίζεται για χρήση από σεφ και γενικότερα όσους ενδιαφέρονται για πιο πρωτότυπες/ δημιουργικές εμπειρίες όσον αφορά στη μαγειρική. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, δεν απαιτούνται ειδικές γνώσεις μαγειρικής ή μοριακής γαστρονομίας.
Η συσκευή παρουσιάστηκε στο Tech Food Hack, ένα πειραματικό “μαραθώνιο” στο Κέμπριτζ, όπου άνθρωποι από τον χώρο του φαγητού, χάκερ και σχεδιαστές συναντήθηκαν για να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με τις πιθανές νέες εμπειρίες πάνω στον τομέα της μαγειρικής και της διατροφής.
Σύμφωνα με τη Βάιβα Καλνικάιτε, creative director και ιδρύτρια της Dovetailed, η ιδέα για το συγκεκριμένο μηχάνημα υπήρχε εδώ και καιρό. “Ο τρισδιάστατος εκτυπωτής φρούτων μας ανοίγει νέες δυνατότητες όχι μόνο για επαγγελματίες σεφ, αλλά και για σπιτικές κουζίνες, επιτρέποντάς μας τη βελτίωση και επέκταση των μαγειρικών μας εμπειριών. Επανεφεύραμε το concept των φρέσκων φρούτων on demand”.