Πολιτιστικά
Δευτέρα, 26 Μαΐου 2014 13:58

Στο Ωδείο Αθηνών η 37η «Γιορτή Βιβλίου»

Από τις 4 ως τις 15 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα η 37η «Γιορτή Βιβλίου», που φέτος αλλάζει τοποθεσία και κατεβαίνει στο κέντρο της πόλης, στο εμβληματικό κτήριο του  Ωδείου Αθηνών.

Από τις 4 ως τις 15 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα η 37η «Γιορτή Βιβλίου», που φέτος αλλάζει τοποθεσία και κατεβαίνει στο κέντρο της πόλης, στο εμβληματικό κτήριο του  Ωδείου Αθηνών.

Δίπλα στο Λύκειο του Αριστοτέλη, στο μοναδικής αξίας Bauhaus κτήριο όπου στεγάζεται το Ωδείο αλλά και ως σήμερα το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, η έκθεση με τίτλο «Ανάγνωση 2.0» θα χαράξει μια ανοιχτή, γοητευτική διαδρομή ανάγνωσης στην Αθήνα.
Δεκάδες εκδότες θα εκθέσουν τα βιβλία τους στο περιστύλιο του κτηρίου, ενώ εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν τόσο στον κήπο όσο και στις αίθουσες του Ωδείου.

Πρόκειται για μία δυναμική αστική εμπειρία που εκκινεί από τα βιβλία, συναντά διάφορες εκφάνσεις του πολιτισμού, καλεί τους πολίτες σε διαδραστικές εμπειρίες, πάντα με οδηγό τα βιβλία. Η έκθεση πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ωδείο Αθηνών, καθώς ο Σύλλογος Εκδοτών Αθηνών επενδύει στις συνεργασίες που μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να δημιουργήσουν δίκτυα πολιτισμού.

Σε εποχές περιδίνησης του πολιτισμού, η 37η Γιορτή Βιβλίου στο Ωδείο Αθηνών, που ξεκινά την επόμενη  εβδομάδα, μπορεί να γίνει τόπος συνάντησης, διαλόγου και αφύπνισης, ένας τόπος πραγματικής γιορτής. Η 37η «Γιορτή Βιβλίου» τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού.

Σημείο αναφοράς στον πολεοδομικό ιστό της πρωτεύουσας

Το έργο του αρχιτέκτονα - Καθηγητή Ιωάννη Δεσποτόπουλου, ο οποίος υπήρξε μαθητής του Walter Gropius στη Bαϊμάρη, αποτελεί το μόνο τμήμα της μεγαλόπνοης σύνθεσής του για το Πνευματικό κέντρο της Αθήνας, η οποία κέρδισε το πρώτο βραβείο πανελλήνιου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού του 1959.

Στο κτήριο, το οποίο ανήκει στις κορυφαίες εκφράσεις του ριζοσπαστικά μοντέρνου πνεύματος του Bauhaus,  ο μελετητής κράτησε τις διαστάσεις και τη χωροθέτηση που είχαν προκύψει από τη σχέση του με τις άλλες κτηριακές μονάδες του Πνευματικού κέντρου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την τοποθέτηση του Ωδείου λοξά προς τους κύριους οδικούς άξονες οι οποίοι περιβάλλουν την ασυνήθιστα επιμήκη σιλουέτα του, μήκους 160 μ., πλάτους 32 μ. και ύψους 10,50 μ..

Το μεγάλο μήκος του Ωδείου, οι κατάλευκες όψεις του με την αφαιρετική τους μορφή και η αυστηρή ρυθμικότητα των στοιχείων τους διαφοροποιούν αισθητά το έργο αυτό του Δεσποτόπουλου από τον άναρχα δομημένο περίγυρό του. Έτσι, παρά τις λειτουργικές αδυναμίες του και την πλημμελή εκτέλεση της αρχιτεκτονικής μελέτης, το Ωδείο Αθηνών αναγνωρίστηκε από τους ειδικούς ως σημείο αναφοράς στον πολεοδομικό ιστό της ελληνικής πρωτεύουσας.

naftemporiki.gr