Κοινωνία
Παρασκευή, 23 Μαΐου 2014 14:10

Τραπεζικός Διαμεσολαβητής: Άνω των 9.600 οι κλήσεις και επισκέψεις το 2013

Ξεπέρασαν τις 9.600 οι τηλεφωνικές κλήσεις αλλά και οι επισκέψεις στα γραφεία του Τραπεζικού Διαμεσολαβητή το 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα.

Ξεπέρασαν τις 9.600 οι τηλεφωνικές κλήσεις αλλά και οι επισκέψεις στα γραφεία του Τραπεζικού Διαμεσολαβητή το 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα.

Όπως αναφέρει το Γραφείο Μεσολαβητή Τραπεζικών Επενδυτικών Υπηρεσιών (ΜΤΕΥ), εξ αυτών οι 8.475 αφορούσαν συναλλαγές ιδιωτών και οι 563 επαγγελματιών.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον Μεσολαβητή Τραπεζικών και Επενδυτικών Υπηρεσιών κ. Δημήτρη Παυλάκη το Γραφείο έλαβε και 1.508 γραπτά παράπονα, εκ των οποίων τα 1.214 αφορούσαν τραπεζικές συναλλαγές ιδιωτών, τα 183 επαγγελματιών και μικρών επιχειρήσεων και τα 111 επενδυτικές συναλλαγές. Συνολικά, το 2013 διεκπεραιώθηκαν 1.894 γραπτές υποθέσεις. Επίσης, καταγράφηκαν 21.000 περίπου επισκέψεις στην ιστοσελίδα του θεσμού (www.hobis.gr).

Πολλά αιτήματα αφορούσαν ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών και τη μετατροπή δανείων χορηγηθέντων σε ελβετικό φράγκο, τόσο ιδιωτών όσο και επιχειρηματιών. Συνήθεις ήταν οι διαφωνίες ως προς την παροχή πρόσθετων εξασφαλίσεων, λόγω μείωσης της αξίας των υπέγγυων ακινήτων, καθώς και ο συμψηφισμός ληξιπρόθεσμων οφειλών δανειοληπτών με το υπόλοιπο λογαριασμών τους καταθέσεων, κοινών ή ατομικών ή μισθοδοσίας και η ανάκληση της εντολής παρακράτησής της.

Επίσης, αφορούσαν καταγγελίες συμβάσεων δανείων ή πιστωτικών καρτών σε περίπτωση αίτησης των συναλλασσομένων για ένταξή τους στον Ν. 3869/2010 περί ρύθμισης των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων, την αναγκαστική εγγραφή βαρών σε ακίνητα των οφειλετών και την απόρριψη αιτημάτων χορήγησης πιστώσεων ή αύξησης ορίου.

Συχνές ήταν ακόμα οι διαμαρτυρίες σχετικά με τον τρόπο όχλησης από εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Ακόμα, το Γραφείο απασχόλησαν θέματα σχετικά με την απορρόφηση-εξυγίανση πιστωτικών ιδρυμάτων, την κατάργηση των προνομίων τους (π.χ. επιβαρύνσεις δανειοληπτών, όπως έξοδα άρσης υποθήκης, που δεν είχαν υπολογίσει) και την εγγύηση των καταθέσεων και γίναμε αποδέκτες αρκετών παραπόνων που σχετίζονταν με το ακατάσχετο λογαριασμών καταθέσεων μισθοδοσίας και συντάξεων.

Πηγή: ΑΜΠΕ