Η ιαπωνική εταιρεία Power Japan Plus ανέπτυξε ένα νέο τύπο μπαταρίας, βασισμένο σε ηλεκτρόδια άνθρακα, η οποία μπορεί να φορτίζει 20 φορές ταχύτερα από τις κοινές μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Η ιαπωνική εταιρεία Power Japan Plus ανέπτυξε ένα νέο τύπο μπαταρίας, βασισμένο σε ηλεκτρόδια άνθρακα, η οποία μπορεί να φορτίζει 20 φορές ταχύτερα από τις κοινές μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Για την ανάπτυξη της νέας μπαταρίας η Power Japan συνεργάστηκε με το Πανεπιστήμιο Kyushu. Οι ίδιοι οι επιστήμονες που τη δημιούργησαν την αποκαλούν σαν μπαταρία «διπλού άνθρακα» καθώς και τα δύο ηλεκτρόδιά της προέρχονται από τον άνθρακα.
Η Power Japan θεωρεί ότι η «Ryden» προσφέρει χωρητικότητα ενέργειας συγκρίσιμη με τις κορυφαίες μπαταρίες ιόντων λιθίου, με κατασκευαστικό κόστος ίσο ή και ακόμη χαμηλότερο. Αιτία είναι το γεγονός ότι ο άνθρακας είναι ευρέως διαθέσιμος στη φύση, αποτελεί το μόνο ενεργό συστατικό και οι μπαταρίες άνθρακα μπορούν να χωρέσουν σε μία κυψέλη 18650, σαν αυτές που χρησιμοποιούνται σε laptops και αυτοκίνητα. Δηλαδή δεν απαιτείται σημαντική αλλαγή στις ήδη υπάρχουσες γραμμές παραγωγής
Άλλα χαρακτηριστικά που την κάνουν ιδανική για χρήση σε ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι η μακρά διάρκεια κύκλου ζωής που ορίζεται στις 3.000 φορτίσεις/ αποφορτίσεις, τη στιγμή που οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν κύκλο ζωής στις 1.000 φορτίσεις/ αποφορτίσεις.
Παράλληλα, έχει την ικανότητα να αποφορτίζεται πλήρως χωρίς να υπάρχει κίνδυνος πρόκλησης βλάβης στην μπαταρία. Επιπρόσθετα, ο νέος τύπος μπαταρίας δεν υπερθερμαίνεται, οπότε δεν είναι απαραίτητη η χρήση συστημάτων ψύξης, όπως συμβαίνει στα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Η Power Japan Plus σχεδιάζει την παραγωγή της μπαταρίας χρησιμοποιώντας οργανικό σύμπλεγμα άνθρακα, το οποίο θα αναπτύσσεται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας από οργανικό βαμβάκι, ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερος έλεγχος στο μέγεθος των κρυστάλλων άνθρακα στα ηλεκτρόδιά του.
Η αρχική παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει εντός του έτους, αρχικά για χρήση σε εφαρμογές ιατρικών συσκευών και δορυφόρους, ενώ στον σχεδιασμό εντάσσεται η πιστοποίηση της τεχνολογίας και σε άλλες εταιρείες για χρήση σε ηλεκτρικά οχήματα.