Πολιτική
Πέμπτη, 12 Αυγούστου 2004 13:39

Στις 6 μ.μ. στην κυκλοφορία η Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου

Στις 6 το απόγευμα αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, η μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιωτή γέφυρα σε όλο τον κόσμο, με συνεχές κατάστρωμα 2.250 μέτρων. Το αντίτιμο των διοδίων για τα ΙΧ αυτοκίνητα έχει καθοριστεί στα 9,70 ευρώ.

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ σήμερα τα εγκαίνια της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργο Σουφλιά, παρουσία του πρώην πρωθυπουργού, Κώστα Σημίτη, και των πρώην υπουργών ΠΕΧΩΔΕ Κώστα Λαλιώτη και Βάσως Παπανδρέου.

Η μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιωτή γέφυρα σε όλο τον κόσμο, με συνεχές κατάστρωμα 2.250 μέτρων, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία στις 6 μμ. Το αντίτιμο των διοδίων για τα ΙΧ αυτοκίνητα έχει καθοριστεί στα 9,70 ευρώ.

Να σημειωθεί πως κατά το διάστημα των Ολυμπιακών Αγώνων δεν θα επιτρέπεται η διέλευση πεζών από τη γέφυρα για λόγους ασφαλείας.

Σήμερα «παραδίδεται στον ελληνικό λαό ένα έργο το οποίο αναβαθμίζει όλη την ευρύτερη περιοχή και φέρνει τους Έλληνες πιο κοντά. Σηματοδοτεί την πρόοδο και την επιτυχία ολόκληρου του ελληνικού λαού, όλης της πατρίδας μας.

Διαπιστώνουμε όλοι ότι η γέφυρα αυτή αποτελεί τεχνολογικό και αισθητικό αριστούργημα. Θέλεις δεν θέλεις, γνωρίζεις ή δεν γνωρίζεις από τεχνικά χαρακτηριστικά, αυτό το έργο το θαυμάζεις», τόνισε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο κ. Σουφλιάς.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ στην αρχή της ομιλίας του υπογράμμισε επίσης, πως ο πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής, «ήθελε πολύ να βρίσκεται εδώ μαζί μας. Όμως, όπως γνωρίζετε, δεν του το επέτρεψαν σημαντικές υποχρεώσεις που είχε την παραμονή της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων».

«Τα έργα υποδομής της χώρας ανήκουν στον ελληνικό λαό», τόνισε ο κ. Σουφλιάς. «Κανένα κόμμα και κανείς πολιτικός δεν δικαιούται να έχει την ιδιοκτησιακή αντίληψη των έργων. Κανείς πολιτικός και κανένα κόμμα δεν διαθέτει τα χρήματα του πατέρα του ή του παππού του για την κατασκευή των έργων. Αυτά τα χρήματα είναι χρήματα από τον κόπο και τις θυσίες του ελληνικού λαού, είναι χρήματα που έχουμε εξασφαλίσει ως χώρα με το μεγάλο άλμα του 1980 να ενταχθούμε στην ΕΟΚ», παρατήρησε.

Ο κ. Σουφλιάς δεν παρέλειψε να αναφερθεί σε όσους συνετέλεσαν στην κατασκευή του έργου. «Είναι πολλοί εκείνοι που συνεισέφεραν στην υλοποίηση αυτού του έργου. Οι πρωθυπουργοί της χώρας από τη Μεταπολίτευση μέχρι σήμερα -και ασφαλώς ο κ. Σημίτης που μας τιμά σήμερα με την παρουσία του- και ιδίως οι διατελέσαντες υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ. Ο Αχιλλέας Καραμανλής που έκανε τον διαγωνισμό το 1991 και τις αναγκαίες για αυτό το διαγωνισμό έρευνες, ο Κώστας Γείτονας που υπέγραψε τη σύμβαση παραχώρησης, ο Κώστας Λαλιώτης που επί των ημερών του υπογράφτηκε και κυρώθηκε στη Βουλή η σύμβαση και κατασκευάσθηκε το κρισιμότερο μέρος του έργου και η κα Βάσω Παπανδρέου».

Τέλος, ο κ. υπουργός συνεχάρη τη γαλλική εταιρεία που ηγήθηκε της κοινοπραξίας «ΓΕΦΥΡΑ» αλλά και τις ελληνικές τεχνικές κατασκευαστικές εταιρείες που συμμετείχαν στην κατασκευή του μεγάλου αυτού έργου.

Ο κ. Λαλιώτης χαρακτήρισε το έργο ως «παρακαταθήκη και υποθήκη για όλους τους Έλληνες», ενώ ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Βερελής, καυτηρίασε την απουσία του κ. Καραμανλή λέγοντας χαρακτηριστικά: «Εμείς είμαστε εδώ. Έπρεπε και ο κ. Καραμαλής να ήταν εδώ. Δεν μπορεί να παραβλέπει το μεγαλύτερο έργο που έγινε στην Ελλάδα».