Διάσημα ονόματα, όπως οι Αλφόνσο Κουαρόν, Λετίτσια Κάστα, Τζέιν Φόντα, Οντρέι Τοτού, παρακολούθησαν την επίσημη, εκτός διαγωνισμού, προβολή της ταινίας «Η Γκρέις του Μονακό», η οποία άνοιξε την αυλαία στο Φεστιβάλ των Καννών.
Διάσημα ονόματα, όπως οι Αλφόνσο Κουαρόν, Λετίτσια Κάστα, Τζέιν Φόντα, Οντρέι Τοτού, Νικόλ Κίντμαν, παρακολούθησαν την επίσημη, εκτός διαγωνισμού, προβολή της ταινίας «Η Γκρέις του Μονακό», η οποία άνοιξε την αυλαία στο 67ο κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών.
Ταινία, που καλύπτει μέρος της ζωής της πριγκίπισσας του Μονακό, πρώην ηθοποιού του Χόλυγουντ, Γκρέις Κέλι, με επίκεντρο τον αγώνα της ενάντια στον Γάλλο πρόεδρο Ντε Γκολ (την περίοδο του πολέμου της Αλγερίας), όταν τα γαλλικά στρατεύματα είχαν αποκλείσει το κρατίδιο του Μονακό, σε μια προσπάθεια των Γάλλων να επιβάλουν φόρους στους κατοίκους.
Το αποτέλεσμα αποδείχτηκε «φτωχό», με τον σκηνοθέτη, Ολιβιέ Νταάν, να φτιάχνει τελικά ένα συνηθισμένο μελόδραμα, γύρω από ένα παραμύθι (το απλό κορίτσι που παντρεύεται τον πρίγκιπα του παραμυθιού), που από ένα σημείο κι ύστερα γίνεται ανιαρό. Τα μόνα θετικά στοιχεία είναι κάποιες ωραία στημένες σκηνές και η καλή ερμηνεία της Νικόλ Κίντμαν, αντίθετα με τους υπόλοιπους ηθοποιούς που αντιμετωπίζουν υποτονικά τους ρόλους τους.
Αντίθετα, με πολύ καλές δημιουργίες ξεκίνησε η πρώτη μέρα του διαγωνιστικού τμήματος του 67ου κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών, με τις προβολές των ταινιών «Ο κύριος Τέρνερ» του Μάικ Λι (βραβευμένου στο παρελθόν με τον Χρυσό Φοίνικα των Κανών για την ταινία του «Αλήθειες και ψέματα») και «Τιμπoυκτού» του Μαυριτανού Αμπντεραχμάνε Σισάκο (βραβευμένου στο Φεστιβάλ Κωνσταντινούπολης για την ταινία του «Bamako»).
«Ο κύριος Τέρνερ»
Η ταινία του Μάικ Λι παρουσιάζει τα τελευταία 25 χρόνια της ζωής του διάσημου ρομαντικού (ταυτόχρονα εκκεντρικού) ζωγράφου Γουίλιαμ Τέρνερ (1775-1851), του μεγαλύτερου τοπιογράφου και πρόδρομου των ιμπρεσιονιστών της Αγγλίας. Με ένα εξαιρετικό σενάριο που έγραψε ο ίδιος και που στη συνέχεια ανέπτυξε στις πρόβες με τη βοήθεια των ηθοποιών του, ο Λι με την πράγματι εξαιρετική φωτογραφία τού Ντικ Πόουπ, με χρώματα και χώρους εμπνευσμένα από τους πίνακες του ζωγράφου, έφτιαξε ένα συναρπαστικό πορτρέτο του Τέρνερ, εστιάζοντας το ενδιαφέρον του τόσο στον εσωτερικό κόσμο του καλλιτέχνη όσο και στις σχέσεις του με δύο από τις γυναίκες της ζωής του (την οικονόμο και ερωμένη του και την κατοπινή ερωμένη του, κυρία Μπουθ).
Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχία της ταινίας στηρίζεται στην εκπληκτική ερμηνεία του Τίμοθι Σπολ, που εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο το πάθος και την πληθωρικότητα του εκκεντρικού αυτού καλλιτέχνη, μια ερμηνεία που σίγουρα θα είναι ανάμεσα στα φαβορί για το βραβείο ερμηνείας του Φεστιβάλ.
«Τιμπoυκτού»
Τη φριχτή κατάσταση που επικρατεί στο Τιμπουκτού, στη δημοκρατία του Μάλι, με την επιβολή των όπλων των μουσουλμάνων φονταμενταλιστών καταγράφει στη συγκλονιστική ταινία του, ο Αμπντεραχμάνε Σισάκο. Στο επίκεντρο, ένα ζευγάρι, ο Κιντάν και η Σατίμα, που ζουν στην έρημο, μαζί με τη μικρή τους κόρη Τόγια, και τον νεαρό Ισάν που φροντίζει το κοπάδι τους.
Η ταινία που μας παρουσιάζει ο Σισάκο είναι μια πόλη βυθισμένη στη σιωπή και τον τρόμο. Η μουσική, το τσιγάρο, το τσάι, τα χρωματιστά ρούχα απαγορεύονται και όποιος παραβεί τον «ισλαμικό» νόμο, τιμωρείται με φριχτές μαστιγώσεις. Όσο για τη μοιχεία, αυτή τιμωρείται με θάνατο από λιθοβολισμό. Το φιλμ καταγράφει με λεπτότητα και χαμηλούς τόνους την κατάσταση, κινώντας τους πρωταγωνιστικούς ρόλους σε φροντισμένες με έμπνευση και έξοχη εικαστική ματιά, εικόνες. Αξιοσημείωτες είναι και οι δυνατές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς.
naftemporiki.gr