Πολιτική
Πέμπτη, 15 Μαΐου 2014 17:14

Αντιδρά ο ΣΥΡΙΖΑ στις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων

Για νέο χτύπημα στη δημόσια εκπαίδευση από την κυβέρνηση κάνει λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή τις νέες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα και ζητεί από τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο να σταματήσει το νέο κύμα των καταστροφικών συγχωνεύσεων.

Για νέο χτύπημα στη δημόσια εκπαίδευση από την κυβέρνηση κάνει λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή τις νέες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα και ζητεί από τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο να σταματήσει το νέο κύμα των καταστροφικών, όπως τις χαρακτηρίζει, συγχωνεύσεων.

Ο  ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλει ότι η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Παιδείας συνεχίζει το έργο διάλυσης που ξεκίνησε η κυρία Διαμαντοπούλου με τις 2000 καταργήσεις σχολείων.

Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφέρει ότι «με στόχο της τις 1676 συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων - όπως μας έχει προειδοποιήσει από τον Νοέμβρη του 2013 με τον Κρατικό Προϋπολογισμό και πριν λίγες ημέρες με το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο 2015-2018 – προχωρά άμεσα  συγχωνεύοντας  128 δημοτικά και 74 νηπιαγωγεία,  καταργώντας 15 δημοτικά σχολεία και 30 νηπιαγωγεία. Παράλληλα συγχωνεύει 16 γυμνάσια και λύκεια, 12 ΕΠΑΛ ενώ καταργεί ένα γυμνάσιο και τρία  ΕΠΑΛ».

Τονίζει δε ότι οι αρνητικές εντυπώσεις αυτών των ενεργειών της, επιχειρείται να διασκεδαστούν με την ίδρυση έξι δημοτικών σχολείων και έντεκα νηπιαγωγείων, ενός γυμνασίου, δύο γενικών λυκείων  και 14 ΕΠΑΛ καθώς και έξι λυκειακών τάξεων σε γυμνάσια.

Ωστόσο σημειώνει ότι από τα στοιχεία που προκύπτουν από τα σημερινά δημοσιεύματα στον Τύπο σχετικά με τις συγχωνεύσεις, δημιουργούνται μέχρι και 20θέσια  σχολεία, ενώ οι απώλειες σε οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών μόνο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από τις συγχωνεύσεις, είναι τουλάχιστον 125. 

Το σχολείο, σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ οφείλει να είναι οργανικά ενταγμένο στην τοπική κοινωνία και να έχει όχι μόνο παιδαγωγικούς στόχους αλλά και στόχους κοινωνικοποίησης, το οποίο, όπως αναφέρει δεν μπορεί να γίνει με σχολεία-μεγαθήρια .

Μάλιστα επικαλείται επιστημονικές εκτιμήσεις σύμφωνα με τις οποίες  οι συγχωνεύσεις των σχολείων, τα «σχολεία - μαμούθ», οι περισσότεροι μαθητές ανά τάξη, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, η απουσία εξειδικευμένων επιστημόνων, η ελλιπής επιμόρφωση, η ανυπαρξία ενταξιακών διαδικασιών των αλλοδαπών μαθητών ή μαθητών με ειδικά χαρακτηριστικά, συμβάλουν ενισχυτικά στη διόγκωση των φαινομένων βίας, εκφοβισμού και επιθετικότητας μέσα στο σχολείο.

Ακόμη αναφέρει ότι οι επιπτώσεις των καταργήσεων και των συγχωνεύσεων σχολείων είναι τεράστιες και στο εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς σημαίνουν καταργήσεις μόνιμων θέσεων εργασίας με συνέπεια τον ακόμη πιο ασφυκτικό συνωστισμό και των αδιόριστων εκπαιδευτικών σε αδιέξοδες και ανέλπιδες λίστες αναμονής.