Ο αρχιτέκτονας, εικαστικός, επιμελητής εκθέσεων και αρθρογράφος Ανδρέας Αγγελιδάκης παρουσιάζει την έκθεση αναδρομικού χαρακτήρα, με τίτλο «Κάθε τέλος είναι μια αρχή», στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Εξετάζοντας την έννοια της μετάβασης ενός κτηρίου από μια κατάσταση σε μία άλλη, ο αρχιτέκτονας, εικαστικός, επιμελητής εκθέσεων και αρθρογράφος Ανδρέας Αγγελιδάκης παρουσιάζει την έκθεση αναδρομικού χαρακτήρα, με τίτλο «Κάθε τέλος είναι μια αρχή», η οποία εγκαινιάζεται στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), σήμερα, Τετάρτη 14 Μαίου, στις 8 το βράδυ.
Με την καλλιτεχνική πρακτική του να εκτείνεται σε ένα ευρύ φάσμα, ο Ανδρέας Αγγελιδάκης, με τη συνεργασία της Δάφνης Βιτάλη, επιμελείται την έκθεσή του, στην οποία - λίγο πριν τη μετάβαση του ΕΜΣΤ στη νέα μόνιμη κατοικία του - παρουσιάζει τον εκθεσιακό χώρο στο Ωδείο Αθηνών ήδη εγκαταλελειμμένο, μισοφωτισμένο, με ορατά τα ίχνη των προηγούμενων κατοίκων του, όπου το παρελθόν συναντιέται με το παρόν και το μέλλον. Επίσης, η έκθεση περιλαμβάνει μια επιλογή 40 παλαιότερων και νέων έργων (αρχιτεκτονικές μελέτες, εγκαταστάσεις, τρισδιάστατες εκτυπώσεις και βιντεοπροβολές) από όλες τις περιόδους της δουλειάς του.
Ως ζωντανός οργανισμός, που συνεχώς μεταλλάσεται
Χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο σαν ένα εργαστήριο πειραματισμού και νέων ιδεών, έναν τόπο ιδανικό για να μελετήσει τον νέο ρόλο, που προσλαμβάνει όχι μόνο η αρχιτεκτονική σήμερα, αλλά και η ίδια η ανθρώπινη συμπεριφορά, ο Ανδρέας Αγγελιδάκης αντιμετωπίζει το κτήριο ως ζωντανό οργανισμό, που συνεχώς μεταλλάσεται, και αφηγείται ιστορίες για χώρους και κτήρια, αλλά και τις κοινωνίες που τα κατοικούν. Πολλές από τις αρχιτεκτονικές του μελέτες ξεκινούν από ένα κτήριο - ερείπιο, ένα εγκαταλελειμμένο οικοδόμημα, για να αφηγηθούν παράδοξες, αλληγορικές, ποιητικές και ουτοπικές ιστορίες.
Στο έργο «Domesticated Mountain», ένας σωρός από χαρτόκουτα διαδικτυακών αγορών μεταμορφώνεται σε κατοικία. Στο βίντεο «Troll», μια πολυκατοικία στο κέντρο των Αθηνών μεταμορφώνεται σε βουνό και φεύγει από την πόλη. Στο «Συννεφόσπιτο», ένα στοιχείο της φύσης μετατρέπεται σε σπίτι, ενώ στο «Μενίρ», ένας βράχος μεταμορφώνεται σε παραθαλάσσια κατοικία, αποτελώντας μια πρόταση για ένα βιώσιμο και ενεργειακά αυτόνομο σπίτι στην παραλία. Το νέο του έργο, «Shell House», είναι ένα σπίτι, φτιαγμένο από αντικείμενα που βρήκε στην παραλία, όπως ένα κοχύλι κι ένα σφουγγάρι, αλλά και στο ίντερνετ (μια τρισδιάστατη απεικόνιση ενός ανθρώπινου χεριού, μια εικόνα άμμου, μια αρχαία κολόνα κ.ά). To «Κτήριο που περπατάει» αντλεί την έμπνευσή του από το παλιό εργοστάσιο του Φιξ, για να προτείνει ένα υβριδικό Μουσείο, που περιλαμβάνει την πόλη της Αθήνας μέσα του.
Πληροφορίες
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης - Κτήριο Ωδείου Αθηνών: Βασ. Γεωργίου Β΄ 17 - 19 & Ρηγίλλης - Αθήνα, τηλ.: 210 9242111 - 3. Ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Κυριακή: 11.00 - 19.00, Πέμπτη: 11.00 - 22.00, Δευτέρα: κλειστά. Την Κυριακή 18 Μαίου, Διεθνή Ημέρα των Μουσείων, το ΕΜΣΤ θα είναι ανοιχτό με ελεύθερη είσοδο.
naftemporiki.gr