Θέλοντας να παρακινήσει τους κατοίκους της να σκεφτούν εναλλακτικές λύσεις για τις μετακινήσεις τους, η ισπανική πρωτεύουσα ετοιμάζεται να εγκαταστήσει έξυπνα παρκόμετρα που θα χρεώνουν τους οδηγούς όχι μόνο ανάλογα με το χρόνο στάθμευσης, αλλά και με το πόσο ρυπαίνει το αυτοκίνητό τους.
Θέλοντας να παρακινήσει τους κατοίκους της να σκεφτούν εναλλακτικές λύσεις για τις μετακινήσεις τους, η ισπανική πρωτεύουσα ετοιμάζεται να εγκαταστήσει έξυπνα παρκόμετρα που θα χρεώνουν τους οδηγούς όχι μόνο ανάλογα με το χρόνο στάθμευσης, αλλά και με το πόσο ρυπαίνει το αυτοκίνητό τους.
Έτσι, για παράδειγμα, ο κάτοχος ενός παλιού, πετρελαιοκίνητου μοντέλου θα πληρώνει 20% περισσότερο σε σχέση με το μέσο όρο, όποιος οδηγεί υβριδικό θα πληρώνει 20% λιγότερο, ενώ οι οδηγοί ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα μπορούν να σταθμεύουν δωρεάν. «Σκεφτήκαμε ότι θα ήταν δίκαιο τα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν περισσότερο να πληρώνουν περισσότερο και όσοι χρησιμοποιούν αποδοτικότερα οχήματα να αποζημιώνονται», δήλωσε στον Guardian η Ελίζα Μπαραόνια, επικεφαλής του τμήματος αειφορίας του δήμου της Μαδρίτης.
Παρότι σε απόλυτους αριθμούς το μέτρο δεν αλλάζει και πολλά, η διαφορά σύντομα θα φανεί στην τσέπη όσων π.χ. εργάζονται στο κέντρο της Μαδρίτης και χρησιμοποιούν καθημερινά το αυτοκίνητό τους, κατά τον ίδιο τρόπο που σε πολλές χώρες τα καταστήματα χρεώνουν 10-20 σεντς του ευρώ τις πλαστικές σακούλες. Πάντως η χρέωση θα εξαρτάται και από τα επίπεδα κίνησης την ώρα που ο οδηγός θέλει να σταθμεύσει, αρχίζοντας από τα 0,66 ευρώ και φθάνοντας τα 3,29 ευρώ την ώρα, σε μέρες και ώρες αιχμής.
Το μέτρο θα αρχίσει να εφαρμόζεται πιλοτικά από την 1η Ιουλίου. Παρέχοντας ένα κίνητρο στους κατοίκους να αφήσουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι εάν σκοπεύουν να κινηθούν στο κέντρο και να προτιμήσουν τα ποδήλατα ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς, οι αρχές φιλοδοξούν να περιορίσουν την κίνηση και τη ρύπανση του ατμοσφαιρικού αέρα στην πρωτεύουσα, όπου τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου συχνά ξεπερνούν το όριο ασφαλείας της Ε.Ε.