Η DARPA σχεδιάζει την ανάπτυξη ενός ιδιαίτερα προηγμένου λογισμικού, που θα αναλαμβάνει χρέη αυτόματου πιλότου σε αεροσκάφη και θα «βοηθά» τον πιλότο ακόμη και σε συνθήκες εκτάκτου ανάγκης.
Η DARPA σχεδιάζει την ανάπτυξη ενός ιδιαίτερα προηγμένου λογισμικού, που θα αναλαμβάνει χρέη αυτόματου πιλότου σε αεροσκάφη και θα «βοηθά» τον πιλότο ακόμη και σε συνθήκες εκτάκτου ανάγκης.
Το πρόγραμμα αποκαλείται Aircrew Labor In-Cockpit Automation System (ALIAS) και σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν θα ενσωματώνει το σύνολο των τεχνολογικών εξελίξεων πενήντα ετών, στους τομείς της αυτοματοποίησης συστημάτων και τον απομακρυσμένο χειρισμό αεροσκαφών.
Σύμφωνα με την DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) λεπτομέρειες του προγράμματος θα δοθούν στη δημοσιότητα τον ερχόμενο Μάιο. Ωστόσο, όπως έγινε γνωστό το ALIAS θα αναλαμβάνει τη μείωση του φόρτου εργασίας για τους χειριστές, εντός του cockpit, την αύξηση της απόδοσης του πληρώματος και την βελτίωση της ασφάλειας τους αεροσκάφους.
Στόχος του προγράμματος είναι να σχεδιαστεί και να αναπτυχθεί ένας μόνιμα ενεργοποιημένος ψηφιακός βοηθός, ο οποίος θα μπορεί άμεσα να προχωράει σε εκτίμηση καταστάσεων και να προβαίνει στις κατάλληλες ενέργειες. Βασικό στοιχείο είναι η δημιουργία ενός εύκολου στη χρήση περιβάλλοντος χρήσης, το οποίο θα μπορεί να ενσωματωθεί σε πολεμικά αεροσκάφη διαφόρων κατηγοριών.
Ο υπεύθυνος του προγράμματος, Daniel Patt, σημείωσε ότι οι ικανότητες του προηγμένου αυτόματους πιλότου που θα προκύψει από το πρόγραμμα ALIAS θα μπορεί να βοηθήσει στην μετατροπή του ρόλου των πιλότων από «διαχειριστή» σε «επιβλέποντα» της πτήσης.
Σαν αυτοματοποιημένο σύστημα το ALIAS θα μπορεί να εκτελεί την προσχεδιασμένη πτήση, από την απογείωση μέχρι την προσγείωση, έχοντας την ικανότητα να αντιμετωπίζει ακόμη και έκτακτα γεγονότα όπως η απώλεια συστημάτων του αεροσκάφους.
Για να επιτύχει στην αποστολή του το ALIAS θα βρίσκεται σε κατάσταση μόνιμης παρακολούθησης όλων των παραμέτρων της πτήσης και των συστημάτων του σκάφους, με δυνατότητα ταχείας αντίδρασης για την εξασφάλιση της ασφάλειας της πτήσης. Παράλληλα, θα είναι εφοδιασμένο με εύκολο στη χρήση interface που θα περιλαμβάνει φωνητικές εντολές και μέσω οθονών αφής.