Υπερψηφίστηκε το βράδυ της Πέμπτης στη Βουλή η τροπολογία που αναγνωρίζει την κυριότητα του Πολεμικού Ναυτικού επί των τεσσάρων υποβρυχίων και του αναθέτει την ολοκλήρωση των απαραίτητων εργασιών και δοκιμών για την πιστοποίησή τους και την επιχειρησιακή τους ένταξη.
Υπερψηφίστηκε το βράδυ της Πέμπτης στη Βουλή η τροπολογία που αναγνωρίζει την κυριότητα του Πολεμικού Ναυτικού επί των τεσσάρων υποβρυχίων και του αναθέτει την ολοκλήρωση των απαραίτητων εργασιών και δοκιμών για την πιστοποίησή τους και την επιχειρησιακή τους ένταξη.
Υπέρ της τροπολογίας ψήφισε η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και η Δημοκρατική Αριστερά.
Νωρίτερα ο κ. Αβραμόπουλος αναπτύσσοντας τη σχετική τροπολογία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, που προβλέπει την ολοκλήρωση των εργασιών πιστοποίησης και επιχειρησιακής ένταξης των υποβρυχίων στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά είπε πως με την τροπολογία «μπαίνει οριστικό τέλος στην περιπέτεια των υποβρυχίων».
Επέμεινε για την τάχιστη απορρόφηση από το πολεμικό ναυτικό, των τεσσάρων υποβρυχίων που βρίσκονται στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με παράπλευρα οφέλη, όπως είπε και για το προσωπικό των ίδιων των ναυπηγείων που παραμείνει αδρανές για πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Οι σχετικές εργασίες θα πραγματοποιηθούν στο χώρο των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, με συνεργασία των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) και των εργαζομένων στην επιχείρηση, ενώ τη μισθοδοσία των τελευταίων αναλαμβάνει το ίδιο το Πολεμικό Ναυτικό, με μηνιαίες αμοιβές και ασφαλιστικές εισφορές που θα συμφωνηθούν με κάθε ένα εργαζόμενο, αλλά και με την πρόβλεψη πως η σχέση αυτή δεν στοιχειοθετεί καθεστώς εξαρτημένης εργασίας με το Πολεμικό Ναυτικό.
Οι πληρωμές θα ανέλθουν μέχρι 75,5 εκ. ευρώ από τα αδιάθετα κονδύλια του προϋπολογισμού του υπουργείου Εθνικής 'Αμυνας, ενώ ως προμηθευτές και υπεργολάβοι για κάθε επιμέρους αντικείμενο, αναγνωρίζονται «εκείνοι οι οποίοι ήταν συμβεβλημένοι με τα ναυπηγεία και έχουν εκτελέσει ήδη εργασίες στα υποβρύχια».
Σε σχεδόν ενθουσιώδη τόνο, ο κ. Αβραμόπουλος τόνισε πως «τελείωσε η ομηρία των υποβρυχίων» και πως πλέον «ιδιοκτήτης τους είναι ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού», ο οποίος «έχει ήδη κάνει συνεννοήσεις με ταχύτατους ρυθμούς» και μάλιστα, «την επόμενη εβδομάδα έρχεται στην Αθήνα ο διευθύνων σύμβουλος της HDW, αφού προηγήθηκε αυτή η συνεννόηση, για να επικυρώσει στο υπουργείο Εθνικής Αμύνης τα όσα συμφωνήθηκαν».
Ικανοποίηση από ΠΑΣΟΚ
Σημειώνεται επίσης και η ικανοποίηση που εξέφρασε από πλευράς ΠΑΣΟΚ, ο Π. Ρήγας, για την πρόβλεψη της τροπολογίας ότι «ο νόμος 3885/2010 (σ.σ. νόμος που υπέγραψε ο Ευάγγελος Βενιζέλος) συνεχίζει να ισχύει για τη ρύθμιση των θεμάτων που δεν ρυθμίζονται από την παρούσα διάταξη».
Αντίδραση από ΣΥΡΙΖΑ
Η συγκεκριμένη διαπίστωση αποτέλεσε αντιπολιτευτική αιχμή για τον εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ, Δ. Παπαδημούλη, ο οποίος υπενθύμισε πως ο συγκεκριμένος νόμος του Ε. Βενιζέλου, είχε χαρακτηριστεί «ύποπτος» από την Νέα Δημοκρατία και «προβληματικός» από τον Δ. Αβραμόπουλο.
Τι απάντησε ο κ. Αβραμόπουλος
Πράγματι, η αξιωματική αντιπολίτευση, δια των κ.κ. Βαρεμένου και Δρίτσα, εξέφρασε καχυποψία για τις εξαγγελίες του υπουργού Εθνικής Αμυνας - καχυποψία που εκφράστηκε με «παρών» κατά την σχετική ψηφοφορία - σημειώνοντας ότι ο Δ. Αβραμόπουλος, παρότι είχε την δυνατότητα να ενημερώσει την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για τις λεπτομέρειες των συμφωνιών που έκλεισε, ο ίδιος προτίμησε να επισυνάψει την τροπολογία του σε ένα άσχετο νομοσχέδιο.
«Εμείς που παλέψαμε για να αποδοθούν τα υποβρύχια στο Πολεμικό Ναυτικό, δεν είχαμε κανένα δισταγμό να χαρακτηρίσουμε κατ' αρχήν θετική τη λύση που προτάθηκε, θέτοντας όμως ταυτόχρονα ορισμένα ερωτήματα: Έχουμε πράγματι συμφωνία - κι αν ναι, ποιες οι συνέπειές της και οι τυχόν παρενέργειες; Ο υπουργός λέει πως τα αχρεωστήτως καταβληθέντα 360 εκ. ευρώ καταλογίζονται. Με ποιον τρόπο; Από ποιον θα καταβληθούν, όταν η εταιρεία του κου Σάθα έχει μετοχικό κεφάλαιο μόλις 25.000 ευρώ;» παρατήρησε ο Γ. Βαρεμένος, τονίζοντας πως "δεν μπορούμε να αποδεχθούμε λύση που θα μετέτρεπε την δεξαμενή του Σκαραμαγκά σε κολυμβήθρα του Σιλωάμ".
Ερωτήματα από τον Θ. Δρίτσα
«Η τροπολογία επικαλείται κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου χωρίς αυτή να είναι κατοχυρωμένη πουθενά» σημείωσε ο Θ. Δρίτσας. «Σύμφωνα με αυτήν, το Πολεμικό Ναυτικό θα πληρώσει μέχρι 75,5 εκ. Αν δεν φτάσουν, θα σταματήσει μετά η κατασκευή;».
Κυρώσεις τορπίλες και σκάνδαλα
«Δεν υπάρχει ευρωπαϊκή χώρα, όπου καθυστερημένη παραλαβή δεν συνεπάγεται κυρώσεις. 14 χρόνια μετά, ποιες θα είναι οι κυρώσεις;» αναρωτήθηκε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Δ. Παπαδημούλης. «Δίνεται η δυνατότητα απευθείας αναθέσεων στην HDW. Βάσει ποίας γραπτής συμφωνίας; Με ποιο κόστος; Αγοράσατε υποβρύχια χωρίς τορπίλες. Πληρώσαμε 2,5 δις ευρώ. Υπάρχει ένας να εξηγήσει πώς έγινε αυτό;» ρώτησε μεταξύ άλλων ο κος Παπαδημούλης.
«Το Πολεμικό Ναυτικό έχει επάρκεια τορπιλών που είναι συμβατές μ' αυτά τα υποβρύχια. Έχουμε επάρκεια και σε μεγάλο αριθμό!» απάντησε ο Δ. Αβραμόπουλος.
«Αρα το σκάνδαλο δεν υπάρχει!» παρενέβη ο Π. Ρήγας (ΠΑΣΟΚ).
- «Η κορώνα που άφησε ο κος Παπαδημούλης πως τα υποβρύχια είναι εκτός επιχειρησιακών δυνατοτήτων δεν είναι και πολύ πατριωτική. Ξαφνικά θυμηθήκατε τα υποβρύχια και την άμυνα της χώρας, όταν στις Εξεταστικές Επιτροπές δεν βρίσκατε ποινικές ευθύνες» εγκάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ η εκπρόσωπος της ΝΔ, Σοφία Βούλτεψη.
Για «δώρο της κυβέρνησης στην κα Μέρκελ η οποία έρχεται στην Αθήνα την επέτειο της ναζιστικής εισβολής στην Ελλάδα» έκανε λόγο ο Νότης Μαριάς (ΑΝΕΛ). «Η HDW, η οποία έχει ευθύνες στη Γερμανία διώκεται για μίζες και έχει τινάξει στο αέρα τη σύμβαση. Και η σύμβασή σας μάλλον δεν ισχύει, γιατί η HDW δεν έχει νομική προσωπικότητα: Έχει ενσωματωθεί μέσα στην THYSSENKRUPP. Ακόμα και το κείμενό σας είναι λάθος» παρατήρησε. Οι ΑΝΕΛ καταψήφισαν την τροπολογία.
ΚΚΕ: Δεν διασφαλίζετε τους εργαζόμενους
Από πλευράς ΚΚΕ, η Διαμάντω Μανωλάκου κατήγγειλε μεταξύ άλλων τις εργασιακές προβλέψεις της τροπολογίας, υποστηρίζοντας απευθυνόμενη προς την κυβέρνηση, πως «δεν διασφαλίζετε τους εργαζόμενους που έχουν πάνω από 2 χρόνια να πληρωθούν - ενώ οι εργαζόμενοι του τροχαίου υλικού μένουν απλήρωτοι πάνω από πέντε χρόνια. Πρόκειται για ωμό εκβιασμό: Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, το ναυπηγείο θα διαλυθεί και θα δοθεί για παλιοσίδερα, ενώ οι εργαζόμενοι θα πεταχτούν χωρίς αποζημίωση…». Παρά ταύτα, το ΚΚΕ δήλωσε «παρών» στην τροπολογία, έστω και για τις δυνατότητες προσωρινής επαναλειτουργίας της επιχείρησης που προσφέρει.
Η Χρυσή Αυγή υποστήριξε την τροπολογία, ενώ ο εκπρόσωπός της Αρτέμης Ματθαιόπουλος επετέθη στην Αριστερά σχολιάζοντας: «Εδώ πέρα υπάρχουν κόμματα και άνθρωποι που δεν πιστεύουν στην έννοια του έθνους. Πώς και με ποιο θράσος σήμερα τοποθετούνται, όταν δεν πιστεύουν στα πιο βασικά πράγματα;»
Στην απάντησή του, ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας, τόνισε πως δεν υπάρχουν περιθώρια για δυσπιστία: «Η διαπραγμάτευση που έγινε, έγινε παρουσία της ηγεσίας του Πολεμικού Ναυτικού και ήμασταν αυστηροί. Όσα είπαμε έχουν συμφωνηθεί. Δεν κινηθήκαμε στο κενό».
Ο κος Αβραμόπουλος τόνισε πως «δεν απεμπολήσαμε κανένα δικαίωμα - ούτε ένα ευρώ από τα όσα καταλογίσαμε στην ιδιοκτησία των ναυπηγείων» και πως «για όποιον ευθύνεται για εδώ που φτάσαμε, η Δικαιοσύνη επιλαμβάνεται».
«Διεκδικούμε τα συμφέροντά μας όλα - και μάλιστα με το παραπάνω, με αυτοτελή αγωγή με εναγομένους και την ABHU DHABI MARE, που έχει τεράστια οικονομική επιφάνεια και είναι η εταιρεία ομπρέλα της επιχείρησης του κ. Σάφα. (…) Τα υποβρύχια θα ενταχθούν μετά το τέλος των εργασιών, μετά την αποπεράτωσή τους. Καμία μα καμία παραλαβή δεν θα συντελεστεί χωρίς την πλήρη διασφάλιση του Δημοσίου» τόνισε ο κος Αβραμόπουλος.
Πηγή: ΑΜΠΕ