Η εταιρεία ερευνών Gartner έδωσε στη δημοσιότητα την έκθεσή της για τις παραδόσεις υπολογιστών κατά το α’ τρίμηνο του 2014. Συνολικά, στο τρίμηνο παραδόθηκαν 76,6 εκατομμύρια συστήματα, με μείωση 1,7% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2013.
Η εταιρεία ερευνών Gartner έδωσε στη δημοσιότητα την έκθεσή της για τις παραδόσεις υπολογιστών κατά το α’ τρίμηνο του 2014. Συνολικά, στο τρίμηνο παραδόθηκαν 76,6 εκατομμύρια συστήματα, με μείωση 1,7% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2013.
Η Gartner σημειώνει ότι η πτώση της τάξης του 1,7% είναι η μικρότερη που έχει παρατηρηθεί κατά τα τελευταία τρίμηνα. Ενδεικτικά, το α’ τρίμηνο του 2013 η πτώση ήταν 13,9%, ενώ τα επόμενα τρίμηνα του 2013 η πτώση κυμάνθηκε, συνεχώς μειούμενη, στα ποσοστά του 10,9%, 8,6% και 6,9%.
Η Lenovo διατηρεί τα πρωτεία στην παγκόσμια αγορά υπολογιστών, με άνοδο των παραδόσεων κατά 10,9% και μερίδιο αγοράς 16,9%. Γενικότερα, η εταιρεία πέτυχε αυξητικούς ρυθμούς παραδόσεων σε όλες τις επιμέρους αγορές, με εξαίρεση την αγορά Ασίας/ Ειρηνικού.
Ακολουθούν, η Hewlett Packard και η Dell, στη δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα, με τη μεταξύ τους όμως διαφορά να μειώνεται. Πιο συγκεκριμένα, η HP πέτυχε την μεγαλύτερη άνοδό της κατά τα τελευταία δύο χρόνια (4,1%) με συνολικό μερίδιο αγοράς στο 16%, ενώ η Dell για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο αύξησε τις παραδόσεις της κατά 9%, την υψηλότερη επίδοσή της από το δ’ τρίμηνο του 2011. Το μερίδιο αγοράς της Dell ανήλθε στο 12,5%.
Η Gartner συσχετίζει την ανοδική πορεία των τριών κορυφαίων κατασκευαστών, σε συνδυασμό με την κάμψη της μείωσης, με τον τερματισμό υποστήριξης του λειτουργικού συστήματος Windows XP από τη Microsoft. Η εταιρεία ερευνών θεωρεί ότι αυτή η παράμετρος οδήγησε πολλούς απλούς χρήστες και επιχειρήσεις, σε παγκόσμιο επίπεδο, να προχωρήσουν σε αναβάθμιση, αγοράζοντας νέους υπολογιστές.
Την κορυφαία πεντάδα των κατασκευαστών συμπληρώνουν η Acer (μερίδιο 7,3%), που σημείωσε μεγάλη κάμψη κατά 14,8%, και η Asus (μερίδιο 6,9%) που σημείωσε άνοδο των παραδόσεών της με ρυθμό ανάπτυξης στο 4,8%. Τέλος, το σύνολο των υπολοίπων κατασκευαστών σημείωσε μείωση των παραδόσεων κατά 9,2%, ενώ το συνολικό μερίδιο αγοράς για αυτούς ανήλθε στο 40,5%.