Κλάδο-κλειδί για την ελληνική οικονομία χαρακτήρισε τη ναυτιλία, ο αρμόδιος υπουργός Μ. Βαρβιτσιώτης μιλώντας την Δευτέρα σε εκδήλωση του περιοδικού «Οικονομική Επιθεώρηση» με θέμα «Ελληνική ναυτιλία: χθες – σήμερα – αύριο».
Κλάδο-κλειδί για την ελληνική οικονομία χαρακτήρισε τη ναυτιλία, ο αρμόδιος υπουργός Μ. Βαρβιτσιώτης μιλώντας την Δευτέρα σε εκδήλωση του περιοδικού «Οικονομική Επιθεώρηση» με θέμα «Ελληνική ναυτιλία: χθες – σήμερα – αύριο».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι η ελληνική ναυτιλία συνεισφέρει στην εθνική οικονομία, σε ετήσια βάση 13,4 δισ. ευρώ.
«Η άμεση συνεισφορά του βασικού ναυτιλιακού κλάδου, όπως έχει ξαναειπωθεί από την έρευνα της Boston Consulting, υπολογίζεται στα περίπου 7,6 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε 3,5% του ελληνικού ΑΕΠ» είπε και πρόσθεσε ότι από αυτά η ποντοπόρος ναυτιλία έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά, προσφέροντας 6,5 δισ. ευρώ.
Ακόμη τόνιζε ότι ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος συνεισφέρει έμμεσα, μέσω των υποστηρικτικών υπηρεσιών της ναυτιλίας, 2,3 δισ. ευρώ, ενώ 3,4 δισ. ευρώ είναι τα υπολογιζόμενα επαγωγικά οφέλη.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε, επίσης, στην οικονομική κατάσταση της χώρας, υπογραμμίζοντας ότι με τις θυσίες του ελληνικού λαού «η εικόνα της ελληνικής οικονομίας αργά αλλά σταθερά αλλάζει προς το καλύτερο».
Ο υπουργός Ναυτιλίας αναφέρθηκε ακόμη στο νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό και τις ευκαιρίες που δημιουργεί για ανάπτυξη στον τομέα αυτό.
Για την ελληνική Προεδρία στην Ε.Ε. σημείωσε: «Είπαμε ξεκάθαρα σε όλους τους τόνους ότι περιφερειακές πολιτικές και λογικές υπερφορολόγησης, που πηγάζουν από γραφειοκρατικές αντιλήψεις των Βρυξελλών και ανταγωνιστριών χωρών, βλάπτουν τα συμφέροντα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και στρέφουν τα κεφάλαια σε χώρες της Ασίας».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ότι η Ευρώπη δεν πρέπει να διώχνει τη Ναυτιλία διότι έτσι θα χάσουν όλοι πολίτες της Ευρώπης από μία διαρκώς αναπτυσσόμενη οικονομία που μπορεί να αποτελέσει όχημα ανάπτυξης για το μέλλον.
Ακόμη έκανε αναφορά και για την ανάγκη ενίσχυσης της ευρωπαϊκής στρατηγικής για τη «Γαλάζια Ανάπτυξη» και των επαγγελμάτων της θάλασσας, καθώς και σε μέτρα και πολιτικές που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών λιμένων, τη διευκόλυνση της ναυτιλιακής κίνησης στοχεύοντας στην ενίσχυση εν γένει της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής και ευρωπαϊκής ναυτιλίας.