Κοινωνία
Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2014 16:51

Πολύ υψηλότερα του μέσου όρου της Ε.Ε. τα θανατηφόρα τροχαία στην Ελλάδα

Πολύ υψηλότερα του μέσου όρου της Ε.Ε. εξακολουθούν να είναι τα τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα, παρά τη μείωσή τους κατά 28%, από το 2010, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Κομισιόν για την οδική ασφάλεια που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Πολύ υψηλότερα του μέσου όρου της Ε.Ε. εξακολουθούν να είναι τα τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα, παρά τη μείωσή τους κατά 28%, από το 2010, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Κομισιόν για την οδική ασφάλεια που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής, το 2013, τα θανατηφόρα τροχαία στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 12% σε σχέση με το 2012, έναντι μείωσης 8% κατά μέσο όρο στην ΕΕ.

Το 2013, σε σχέση με το 2010, στην Ε.Ε. η μείωση ήταν 17%, που σημαίνει ότι έχουν σωθεί περίπου 9.000 ανθρώπινες ζωές.

Ο αντιπρόεδρος Siim Kallas, Επίτροπος Κινητικότητας και Μεταφορών, δήλωσε τα εξής: «Η ασφάλεια των μεταφορών αποτελεί σήμα κατατεθέν της Ευρώπης. Για τον λόγο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό τα καλά αποτελέσματα του 2012 να μην αποτελέσουν ανεπανάληπτο επίτευγμα. Είμαι περήφανος που η ΕΕ έχει επανέλθει πλήρως σε σωστή πορεία για να επιτύχει τον στόχο της οδικής ασφάλειας έως το 2020. Ωστόσο, 70 άτομα χάνουν τη ζωή τους καθημερινά στους δρόμους της Ευρώπης και για τον λόγο αυτό δεν μπορούμε να εφησυχάζουμε. Πρέπει να συνεχίσουμε τις κοινές προσπάθειες σε όλα τα επίπεδα για να βελτιωθεί περαιτέρω η ασφάλεια στους δρόμους της Ευρώπης».

Οι στατιστικές ανά χώρα  δείχνουν ότι ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα εξακολουθεί να ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό σε όλη την ΕΕ. 

Οι χώρες με τον χαμηλότερο αριθμό θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων εξακολουθούν να είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σουηδία, οι Κάτω Χώρες και η Δανία, όπου σημειώνονται περίπου 30 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Η Ισπανία, η Γερμανία και η Σλοβακία ιδίως έχουν βελτιώσει τη θέση τους στον πίνακα κατάταξης και συγκαταλέγονται πλέον στις χώρες με τις συνήθως καλύτερες επιδόσεις.

Μόλις πριν από λίγα χρόνια, το 2011, η πρόοδος στη μείωση του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων έπεσε στο απογοητευτικό 2%.

Ωστόσο, η μείωση της τάξης του 9% το 2012 και του 8% το 2013 σημαίνει ότι τα κράτη μέλη έχουν επανέλθει σε σωστή πορεία για την επίτευξη του στρατηγικού στόχου.

Εκτός από την Ελλάδα, τα στοιχεία των θανατηφόρων τροχαίων εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλότερα από τον μέσο όρο της ΕΕ επίσης σε Πολωνία, Βουλγαρία, Κροατία, Λετονία, Λιθουανία.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, ιδιαίτερης προσοχής χρήζει η κατάσταση στη Λετονία, όπου δεν βελτιώθηκαν καθόλου οι συνθήκες οδικής ασφάλειας το περασμένο έτος.

Ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων αυξήθηκε επίσης στη Μάλτα και το Λουξεμβούργο, αν και οι συνολικοί αριθμοί στις χώρες αυτές είναι τόσο μικροί ώστε οι μεγάλες διακυμάνσεις από το ένα έτος στο άλλο να μην είναι στατιστικά σημαντικές.

Άλλο ένα ανησυχητικό χαρακτηριστικό όσον αφορά τις στατιστικές είναι η κατάσταση των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου: ο αριθμός των πεζών που χάνουν τη ζωή τους μειώνεται σε μικρότερο βαθμό από τον αναμενόμενο και ο αριθμός των ποδηλατών που χάνουν τη ζωή τους έχει μάλιστα αυξηθεί πρόσφατα.

Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι όλο και περισσότερα άτομα μετακινούνται με ποδήλατο· η πρόκληση για τα κράτη μέλη είναι να ενθαρρύνουν τα άτομα να χρησιμοποιούν πιο συχνά τα ποδήλατό τους αντί το αυτοκίνητό τους, εξασφαλίζοντας όμως ασφαλή αλλαγή από το αυτοκίνητο στο ποδήλατο.