Πάνω από τα 4/5 των κορυφαίων οργανισμών ΜΜΕ στον κόσμο έχουν αποτελέσει στόχους επιθέσεων χάκερ πίσω από τις οποίες φέρονται να κρύβονται κυβερνητικές υπηρεσίες, σύμφωνα με μελέτη δύο μηχανικών ασφαλείας της Google.
Πάνω από τα 4/5 των κορυφαίων οργανισμών ΜΜΕ στον κόσμο έχουν αποτελέσει στόχους επιθέσεων χάκερ πίσω από τις οποίες φέρονται να κρύβονται κυβερνητικές υπηρεσίες, σύμφωνα με μελέτη δύο μηχανικών ασφαλείας της Google.
Οι Σέιν Χάντλεϊ και Μόργκαν Μαρκίς Μπουάρ παρουσίασαν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους στη συνδιάσκεψη Black Hat Asia 2014 στη Σιγκαπούρη. Όπως δείχνει η έρευνα, οι δημοσιογράφοι αποτελούν πολύ συχνό στόχο κυβερνητικών χάκερ.
Ειδικότερα, 21 από τους 25 κορυφαίους ειδησεογραφικούς οργανισμούς στον κόσμο φαίνονται να έχουν στοχοποιηθεί. Οι επιθέσεις προέρχονταν από χάκερ που είτε εργάζονταν για κυβερνήσεις, είτε τις υποστήριζαν.
«Αν είστε δημοσιογράφος ή δημοσιογραφικός οργανισμός, θα δούμε κρατική στόχευση, και τη βλέπουμε να συμβαίνει ανεξαρτήτως περιοχής, σε όλο τον κόσμο, όπου βρίσκονται και από όπου προέρχονται οι στόχοι» είπε ο Χάντλεϊ στο Reuters.
Οι δύο ερευνητές δεν αποκάλυψαν λεπτομέρειες σχετικά με το πώς η Google παρακολουθεί αυτές τις δραστηριότητες, αλλά σημείωσαν ότι η εταιρεία «παρακολουθεί τους κρατικούς φορείς που επιτίθενται στους χρήστες της».
Διάφορα αμερικανικά ειδησεογραφικά μέσα ανέφεραν επιθέσεις εναντίον τους μέσα στο περασμένο έτος, και το Forbes, οι Financial Times και οι NY Times έχουν όλοι δεχτεί επιθέσεις από τον «Συριακό Ηλεκτρονικό Στρατό», που υποστηρίζει το καθεστώς του προέδρου Άσαντ. Επίσης, ο Χάντλεϊ πρόσθεσε ότι κινέζοι χάκερ απέκτησαν πρόσφατα πρόσβαση σε έναν μεγάλο δυτικό ειδησεογραφικό οργανισμό, τον οποίο δεν κατονόμασε, μέσω ενός ψεύτικου ερωτηματολογίου που απεστάλη στο προσωπικό.
Κατά τον Μαρκίς Μπουάρ, αν και οι επιθέσεις αυτές δεν είναι κάτι καινούριο, η έρευνα δείχνει ότι οι επιθέσεις εναντίον δημοσιογραφικών οργανισμών και δημοσιογράφων που δεν αναφέρονται είναι πολύ περισσότερες από αυτές που γίνονται γνωστές. Όπως επεσήμανε, οι εν λόγω οργανισμοί φαίνονται να αργούν περισσότερο σε σχέση με άλλες επιχειρήσεις να λάβουν μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου. «Πολλοί ειδησεογραφικοί οργανισμοί τώρα ξυπνούν» υποστήριξε, προσθέτοντας ότι στοχεύονται επίσης μικρότερα ΜΜΕ, πολίτες-δημοσιογράφοι και bloggers.