Η ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα στις περισσότερες κινεζικές πόλεις δεν ανταποκρίνεται ούτε στις ελάχιστες προδιαγραφές, αναγνώρισε το Πεκίνο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα κυβερνητικής μελέτης σε 74 πόλεις, μόλις 3 πληρούσαν τις προδιαγραφές, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Προστασίας του Περιβάλλοντος.
Η ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα στις περισσότερες κινεζικές πόλεις δεν ανταποκρίνεται ούτε στις ελάχιστες προδιαγραφές, αναγνώρισε το Πεκίνο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα κυβερνητικής μελέτης σε 74 πόλεις, μόλις 3 πληρούσαν τις προδιαγραφές, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Προστασίας του Περιβάλλοντος.
Οι πιο βρώμικες πόλεις βρίσκονται στη βόρεια Κίνα, έδρα των περισσότερων μονάδων ηλεκτροπαραγωγής με λιθάνθρακα και των εργοστασίων παραγωγής χάλυβα. Σε κάποιες περιοχές, η ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ανεκτή μόλις το 37% των ημερών του περασμένου έτους. Στο Πεκίνο, ο αέρας ήταν κάπως καθαρότερος λιγότερες από τις μισές μέρες του 2013.
Παράλληλα, οι αρχές παραδέχθηκαν ότι οι πιο βρώμικες βιομηχανίες της χώρας αναπτύχθηκαν ραγδαία μέσα στο περασμένο έτος, γεγονός που επιδείνωσε την ποιότητα του αέρα και επιβάρυνε το περιβάλλον. Στην ιστοσελίδα του μάλιστα το αρμόδιο υπουργείο ανάρτησε ανακοίνωση, στην οποία αναφέρεται ότι οι ρυθμοί εφαρμογής μεταρρυθμίσεων με στόχο η ανάπτυξη να καταστεί πιο φιλική προς το περιβάλλον είναι πολύ αργοί.
«Ο ρυθμός αναδιάρθρωσης και αναβάθμισης των βιομηχανιών έχει επιβραδυνθεί, ο τρόπος ανάπτυξης παραμένει αδέξιος και οι εκπομπές ατμοσφαιρικών τύπων ξεπερνούν εδώ και πολύ καιρό τις περιβαλλοντικές δυνατότητες», γράφει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση, όπως μετέδωσε το Reuters.
Ενδεικτικό του προβλήματος είναι ότι, μετά το Πεκίνο, τη Σαγκάη και άλλες μεγαλουπόλεις, το Χανγκζού της ανατολικής Κίνας ανακοίνωσε ότι από τον Απρίλιο θα επιβληθεί πλαφόν στις πωλήσεις αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, τα αυτοκίνητα που θα αγοράζονται δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τις 80.000 κάθε χρόνο, αριθμός που θα κατανέμεται ομοιόμορφα μέσα στο 12μηνο.
Το πρόβλημα της ρύπανσης, όμως, έχει και παράπλευρες απώλειες για την Κίνα. Σε όλο και μεγαλύτερο βαθμό οι πολυεθνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκεί δυσκολεύονται να πείσουν τα στελέχη τους να πάρουν μετάθεση σε κάποια κινεζική μεγαλούπολη. Σχεδόν τα μισά μέλη του αμερικανικού βιομηχανικού επιμελητηρίου της Κίνας (48%) είπαν ότι υψηλόβαθμα στελέχη τους αρνήθηκαν να αναλάβουν κάποια θέση στη χώρα λόγω της ρύπανσης, όταν το ποσοστό πέρυσι ήταν 34% και το 2010 ήταν 19%.