Η στενότερη διασύνδεση της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα της τεχνικής με τον παραγωγικό τομέα της οικονομίας, είναι για τον επιμελητηριακό θεσμό της χώρας ζητούμενο κρίσιμης σημασίας, όπως τόνισε ο Κ. Μίχαλος, πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του Εμποριού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας.
Η στενότερη διασύνδεση της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα της τεχνικής με τον παραγωγικό τομέα της οικονομίας, είναι για τον επιμελητηριακό θεσμό της χώρας ζητούμενο κρίσιμης σημασίας, όχι μόνο με στόχο την καταπολέμηση της ανεργίας, αλλά και γενικότερα την οικοδόμηση ενός βιώσιμου, υγιούς μοντέλου ανάπτυξης στην Ελλάδα.
Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων (ΚΕΕΕ) και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας, Κ. Μίχαλος, στο συνέδριο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με θέμα «Η αντιμετώπιση της αναντιστοιχίας δεξιοτήτων μέσω της μάθησης στο χώρο εργασίας στο πλαίσιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης».
Ο κ. Μίχαλος υπογράμμισε ότι στην Ελλάδα η ανάπτυξη του θεσμού της μαθητείας βρίσκεται σε αρκετά αρχικό στάδιο. Η καθιέρωση της μαθητείας σε όλους τους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), που προώθησε το υπουργείο Παιδείας, εκτιμά ο ίδιος ότι ήταν ένα αποφασιστικό βήμα, με σκοπό τη σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της αγοράς εργασίας, αλλά υπάρχουν μεγάλα περιθώρια - αλλά και ανάγκη - για περαιτέρω ενίσχυση του θεσμού.
Σε αυτή την κατεύθυνση, πρόσθεσε ο κ. Μίχαλος, μπορεί να συμβάλει σημαντικά και η ενεργοποίηση των φορέων της επιχειρηματικής κοινότητας, με επίκεντρο τα επιμελητήρια.
Όπως τόνισε «σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία, ο επιμελητηριακός θεσμός έχει ενεργό και ουσιαστικό ρόλο στην εφαρμογή του συστήματος μαθητείας, με εξαιρετικά αποτελέσματα. Αυτή την εμπειρία επιδιώκουμε να αξιοποιήσουμε και στην Ελλάδα, υιοθετώντας και προσαρμόζοντας πρακτικές και μοντέλα που έχουν λειτουργήσει με επιτυχία στο εξωτερικό».
Πηγή: ΑΜΠΕ