Περιβάλλον
Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου 2014 11:41

Η Tesla στο κυνήγι της φθηνής μπαταρίας για ηλεκτροκίνητα

Η Tesla έκανε τα αποκαλυπτήρια του σχεδίου της για την κατασκευή του πανάκριβου GigaFactory, ενός γιγαντιαίου εργοστασίου που, όπως υπόσχεται η εταιρεία, θα παράγει μισό εκατομμύριο μπαταρίες ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων το χρόνο, αριθμός μεγαλύτερος από τη σημερινή ετήσια παραγωγή κυψελών ιόντων λιθίου παγκοσμίως. Το πρόβλημα; Για την ανέγερση των εγκαταστάσεων θα χρειαστούν 4 δισεκατομμύρια με 5 δισ. δολάρια έως το 2020.

Η Tesla έκανε τα αποκαλυπτήρια του σχεδίου της για την κατασκευή του πανάκριβου GigaFactory, ενός γιγαντιαίου εργοστασίου που, όπως υπόσχεται η εταιρεία, θα παράγει μισό εκατομμύριο μπαταρίες ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων το χρόνο, αριθμός μεγαλύτερος από τη σημερινή ετήσια παραγωγή κυψελών ιόντων λιθίου παγκοσμίως. Το πρόβλημα; Για την ανέγερση των εγκαταστάσεων θα χρειαστούν 4 δισεκατομμύρια με 5 δισ. δολάρια έως το 2020.

Ο όμιλος ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων πολυτελείας ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να πουλήσει μετατρέψιμα ομόλογα ύψους τουλάχιστον 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων προκειμένου να χρηματοδοτήσει το τεράστιο έργο και να αναζητήσει κατάλληλες τοποθεσίες για την ανέγερσή του, στην Αριζόνα, τη Νεβάδα, το Νέο Μεξικό ή το Τέξας. Προανήγγειλε τη δημιουργία έως και 6.500 θέσεων απασχόλησης, όμως δεν αποκάλυψε εάν βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με ενδιαφερομένους. Η Panasonic, που είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής κυψελών ιόντων λιθίου για τις μπαταρίες της Tesla, ενδέχεται να συμμετάσχει στο πρότζεκτ, κάτι όμως που «δεν είναι 100% επιβεβαιωμένο», όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας Έλον Μασκ.

Η κατασκευή του GigaFactory - του μεγαλύτερου εργοστασίου μπαταριών στον κόσμο - αναμένεται να αρχίσει μέσα στους επόμενους μήνες, με στόχο την έναρξη της παραγωγής έως τις αρχές του 2017. Εάν υλοποιηθεί το όραμα για 500.000 μπαταρίες ετησίως μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η ίδια η Tesla υπολογίζει ότι η τιμή των μπαταριών θα μειωθεί κατά 30%.

«Κάτι τέτοιο θα έχει τεράστιες επιπτώσεις, οι οποίες δεν αφορούν μόνο την Tesla», δήλωσε στο Businessweek ο οικονομολόγος στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια Χάρλεϊ Σέικεν. «Δίνει τεράστια βαρύτητα στην παραγωγή μπαταριών και στο μέλλον των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ακριβώς γιατί η έμφαση δίνεται στις μπαταρίες.»