Πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία περιλαμβάνει η τελευταία αναφορά, με τίτλο «Mobile Trends that Matter Tomorrow», της εταιρείας ερευνών Kantar Worldpanel.
Πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία περιλαμβάνει η τελευταία αναφορά, με τίτλο «Mobile Trends that Matter Tomorrow», της εταιρείας ερευνών Kantar Worldpanel.
Σύμφωνα με την Kantar η Samsung δείχνει να διατηρεί τα πρωτεία στην αγορά smartphones, αλλά αντιμετωπίζοντας αρκετές δυσκολίες. Ενδεικτική είναι η μείωση του μεριδίου αγοράς για το τελευταίο τρίμηνο του 2013, από 43,4% στο 41,3%, σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2012. Πλέον, η κορεατική εταιρεία δέχεται πιέσεις από νέες, τοπικές εταιρείες, όπως οι Xiaomi, Coolpad και Huawei στην Κίνα.
Αντίθετα, σε αγορές όπως της Λατινικής Αμερικής ο έντονος ανταγωνισμός έρχεται από πιο παραδοσιακές δυνάμεις που ανακάμπτουν, όπως η LG και η Motorola. Οι προβλέψεις της Kantar θέλουν τη Samsung να διατηρεί την πρώτη θέση, αλλά η συνεχής πίεση από τον ανταγωνισμό αναμένεται να την οδηγήσει σε σημαντική απώλεια μεριδίων αγοράς.
Αντίθετα, η Kantar χαρακτηρίζει το Windows Phone, ως το «ταχύτερα αναπτυσσόμενο λειτουργικό σύστημα στον κόσμο». Σύμφωνα με την αναφορά, τα πράγματα για το λειτουργικό σύστημα της Microsoft ξεκίνησαν να αλλάζουν όταν τον περασμένο χρόνο λανσαρίστηκαν τα Nokia Lumia 520 και Lumia 620, τα οποία στόχευαν στο χαμηλό προς μεσαίο κομμάτι της αγοράς (σε ότι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά), καθώς επίσης και στους καταναλωτές που αγοράζουν για πρώτη φορά smartphone.
Η Kantar υποστηρίζει ότι πλέον το Windows Phone κερδίζει πρώην χρήστες της πλατφόρμας Symbian και έχει αρχίσει να κερδίζει και πρώην low-end χρήστες του λειτουργικού Android. Παράλληλα, όλο αυτό το, χαμηλών απαιτήσεων, κοινό αποτελεί και εν δυνάμει αγοραστικό κοινό για τα πιο high-end μοντέλα των Microsoft και Nokia, όταν αυτοί οι καταναλωτές προχωρήσουν σε αναβάθμιση της συσκευής τους.
Ωστόσο, μεγάλο ενδιαφέρον κρύβεται και σε ορισμένα στατιστικά στοιχεία που καταγράφει η αναφορά της Kantar. Μόνο το 41% των αγοραστών smartphone παραμένουν πιστοί σε μία ορισμένη φίρμα, αντίθετα το 68% παραμένει πιστό στο λειτουργικό του σύστημα. Επιπλέον καταγράφεται μια τάση, όπου οι καταναλωτές που αλλάζουν smartphone συνήθως αποκτούν μία νέα συσκευή με μεγαλύτερη οθόνη.
Αντίθετα, στην Ευρώπη αυτή η τάση δείχνει σημεία κάμψης. Πιο συγκεκριμένα, σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι, κάτοχοι συσκευών phablet, προτίμησαν να αγοράσουν μία νέα συσκευή με μικρότερη διαγώνιο οθόνης. Η Kantar υποστηρίζει ότι η κυκλοφορία συσκευών όπως το Samsung Galaxy S4 και το LG G2, με οθόνες κοντά στις 5 ίντσες και μικρά περιθώρια, επέτρεψαν τη συγκεκριμένη μετάπτωση.
Περνώντας στην «αιώνια» μάχη των λειτουργικών η έρευνα υποστηρίζει ότι το Android κυριαρχεί στις 12 κυριότερες αγορές κατέχοντας μερίδιο της τάξης του 70%, σε αντίθεση με το iOS που βρίσκεται στη δεύτερη θέση με μερίδιο 22%. Ωστόσο, στα ποιοτικά στοιχεία της έρευνας, το iOS έχει πιο «πιστούς» χρήστες από το Android (84% έναντι 78%). Επίσης, οι κάτοχοι συσκευής της Apple δαπανούν 72 δολάρια μηνιαίως, για τον λογαριασμό του κινητού τους, έναντι 69 δολαρίων, που δαπανούν οι χρήστες συσκευών Android.