Περιβάλλον
Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2014 11:16

«Εισβολή» ηλεκτροκίνητων οχημάτων στο «ευτυχισμένο» Μπουτάν

Το Μπουτάν, που αντί για το ΑΕΠ χρησιμοποιεί το μοντέλο της Ακαθάριστης Εγχώριας Ευτυχίας για να μετρήσει την ευημερία των 700.000 κατοίκων του, φιλοδοξεί να γίνει λίγο πιο «καθαρό» και ευτυχισμένο εκμηδενίζοντας τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που παράγει. Έτσι, έπειτα από μια σειρά άλλων μέτρων, το μικρό βασίλειο των Ιμαλαΐων ετοιμάζεται να υποδεχθεί τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Το Μπουτάν, που αντί για το ΑΕΠ χρησιμοποιεί το μοντέλο της Ακαθάριστης Εγχώριας Ευτυχίας για να μετρήσει την ευημερία των 700.000 κατοίκων του, φιλοδοξεί να γίνει λίγο πιο «καθαρό» και ευτυχισμένο εκμηδενίζοντας τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που παράγει. Έτσι, έπειτα από μια σειρά άλλων μέτρων, το μικρό βασίλειο των Ιμαλαΐων ετοιμάζεται να υποδεχθεί τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Η κυβέρνηση του Μπουτάν υπέγραψε συμφωνία με τη Nissan, τα ηλεκτροκίνητα Leaf της οποίας θα αντικαταστήσουν τα συμβατικά οχήματα του κυβερνητικού στόλου, καθώς και τα ταξί στην πρωτεύουσα Θίμφου. Παράλληλα, ο ιαπωνικός όμιλος θα εγκαταστήσει σταθμούς ταχείας φόρτισης σε ολόκληρη τη χώρα για να υποστηρίξει τους νέους στόλους.

Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της Nissan, η συμφωνία αφορά σε πρώτη φάση την αποστολή εκατοντάδων οχημάτων, τα οποία ωστόσο ο ίδιος προέβλεψε ότι στο μέλλον θα γίνουν χιλιάδες. Ο Κάρλος Γοσν ταξίδεψε μέχρι το Μπουτάν την περασμένη εβδομάδα, με αφορμή και τα γενέθλια του βασιλιά Κεσάρ, στον οποίο προσέφερε ως δώρο δύο Leaf.

«Ως παγκόσμιοι πρωτοπόροι στις μηδενικές εκπομπές και κατασκευαστές του ηλεκτροκίνητου οχήματος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, πιστεύουμε και θα υποστηρίξουμε το επαναστατικό όραμα του Μπουτάν για τις μεταφορές του», ανέφερε σε γραπτή ανακοίνωση ο Γοσν. «Θα χρησιμοποιήσουμε επίσης την ευκαιρία να προμηθεύσουμε Nissan Leaf και σταθμούς ταχείας φόρτισης στο Μπουτάν, προκειμένου να δείξουμε πώς η αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων μπορεί να προσαρμοστεί σε αναδυόμενες αγορές πλούσιες σε καθαρή ενέργεια.»

Το Μπουτάν παράγει άφθονη υδροηλεκτρική ενέργεια, από την οποία ωστόσο κρατάει μόνο το 5% για να καλύψει τις δικές του ανάγκες και εξάγει το υπόλοιπο 95% σε άλλες χώρες, κυρίως στην Ινδία. Την ίδια ώρα εισάγει σχεδόν το σύνολο των καυσίμων που χρησιμοποιεί στις μεταφορές.

Προκειμένου να ενθαρρύνει την υιοθέτηση των πλήρως ηλεκτροκίνητων οχημάτων, εξετάζει τώρα το ενδεχόμενο εξαίρεσής τους από ορισμένους φόρους, αλλά και την εφαρμογή ενός προγράμματος δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, το οποίο θα παρέχει ειδικά προνόμια στους ιδιοκτήτες τους.