Την ανάγκη να ψηφιστεί το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της ΕΛΑΣ, προκειμένου οι αστυνομικοί να επανέλθουν στα πραγματικά τους καθήκοντα, υπογράμμισε ο υπουργός Δημοσίας Τάξεως Ν. Δένδιας απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτού του ΚΚΕ Λ. Κανέλλη με αφορμή την παρέμβαση της αστυνομίας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στα σχολεία. Το νομοσχέδιο «αντιμετωπίζει την σκληρότατη αντίδραση ενός κομματιού, όχι του συνόλου, του συνδικαλισμού. Είναι απαραίτητο να εγκρίνει η Βουλή την μεταρρύθμιση», τόνισε.
Την ανάγκη να ψηφιστεί το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της ΕΛΑΣ, προκειμένου οι αστυνομικοί να επανέλθουν στα πραγματικά τους καθήκοντα, υπογράμμισε ο υπουργός Δημοσίας Τάξεως Ν. Δένδιας απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτού του ΚΚΕ Λ. Κανέλλη με αφορμή την παρέμβαση της αστυνομίας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στα σχολεία. Το νομοσχέδιο «αντιμετωπίζει την σκληρότατη αντίδραση ενός κομματιού, όχι του συνόλου, του συνδικαλισμού. Είναι απαραίτητο να εγκρίνει η Βουλή την μεταρρύθμιση», τόνισε.
Στην ΕΛΑΣ σε επιτελικές θέσεις, όχι γραφειοκρατικές, υπηρετούν 3.899 αστυνομικοί, δηλαδή 1 στους 11, είπε ο υπουργός και σχολίασε: «ακόμα και το γερμανικό επιτελείο στις δόξες του τέτοια επιτελεία δεν είχε». Τόνισε ότι «το υπάρχον μοντέλο αστυνόμευσης έχει εξαντλήσει τις δυνατότητές του» και πρόσθεσε ότι στην Ελλάδα έχουμε τον καλύτερο μέσο όρο αναλογίας αστυνομικών-πολιτών, 1 αστυνομικός σε 190 πολίτες, όταν ο ευρωπαϊκός είναι 1 προς 450. Όμως, συνέχισε, «τους έχουμε περιορίσει σε άχρηστες εργασίες που επιβραδύνουν την προσφορά τους στην κοινωνία».
«Στις δημοκρατίες, όταν είναι υψηλού επιπέδου το σύστημα, η Αστυνομία δεν υπάρχει στα σχολεία, είναι απέξω. Δεν μπαίνει στα σχολεία», τόνισε η Λ. Κανέλλη με αφορμή το έγγραφο του Διοικητή του Α.Τ. Κερατσινίου με το οποίο ζητούσε από την διευθύντρια σχολείου τα ονόματα των μαθητών που συμμετείχαν σε κατάληψη. «Συμβάλλετε ο αστυνομικός όταν έρχεται σε επαφή με τον νέο, να παύει να είναι αστυνομικός και να γίνεται μπάτσος», υποστήριξε η βουλευτής κάνοντας λόγο για «ιδεολογική κατάχρηση εξουσίας, νομιμοποίηση ρουφιάνικης προσέγγισης» και υποστηρίζοντας ότι «δεν μπορούμε να βάλουμε τα παιδιά στο πηλήκιο του αστυνομικού».
«Με ρωτάτε τι θα κάνει το Υπουργείο. Το Υπουργείο δεν θα κάνει τίποτα. Το έγγραφο είναι νόμιμο και ορθό. Περιγράφει το πλαίσιο της αποστολής της Αστυνομίας στο θέμα», απάντησε ο Ν. Δένδιας, επισημαίνοντας ότι η Αστυνομία «έχει υποχρέωση να προστατεύσει τα παιδιά και τους χώρους γύρω από τα σχολεία, ειδικά τώρα που δεν υπάρχουν σχολικοί φύλακες». Ειδικά δε για την περίπτωση του Κερατσινίου σημείωσε ότι «υπάρχει ρητή εντολή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά. Τι θα κάνει η Αστυνομία; Θα αγνοήσει τη δουλειά της;».
«Αν ο διευθυντής του σχολείου είχε πρόβλημα, να κάνει μήνυση στους μαθητές του», απάντησε η Λ. Κανέλλη επισημαίνοντας ότι είναι άλλο πράγμα ένας εκπαιδευτικός να αντιμετωπίζει ποινικά προβλήματα σε σχολείο και να το αντιμετωπίζει, και άλλο να στέλνει η Αστυνομία έγγραφο. Η βουλευτής του ΚΚΕ κατήγγειλε ότι στη ΓΑΔΑ όπου οδηγήθηκαν οι μαθητές το ερωτηματολόγιο ήταν τι ψηφίζουν, τι πολιτικές απόψεις έχουν οι γονείς του κ.ά.
newsroom naftemporiki.gr